Er redd jeg...

• Trådstarter Trådstarter Celezte
  • Opprettet Opprettet
C

Celezte

Guest
Fikk for to uker siden fikk jeg beskjed om at jeg var 3 mnd på vei, uten å ane noe... Var på ultralyd og fikk se gullet mitt, liggende med et bankende hjerte.. Jeg skal på kontroll igjen den 3 februar.. MEN nå er jeg plutselig livredd for at ungen er død?? Jeg føler jeg merker så lite til den foreløpig? Eneste er at jeg tisser veldig mye om nettene.. Men kan noen vær så snill å berolige meg litt? Kanskje jeg er skikkelig hysterisk, men jeg er plutselig blitt skikkelig redd for det :( Gleder meg sånn til å bli mamma. Jeg har heller ikke fått hard kul på magen enda, men kommer dette etterhvert? Er vel 14 uker+4 dager på vei nå ca... Og når begynner den å sparke?? Uff a meg..  Prøver å la være å uroe meg.. Jeg tror ikke de tar ultralyd på den legetimen jeg skal ha den 3, må få henvisning videre.. Men kan legen da finne ut om fosteret lever?? Beklager maset :(

Først av alt; GRATULERER! [:D]
Jeg fikk heller ikke vite at jeg var gravid før jeg var 3 mnd på vei, hadde ingen "symptomer".. Liv kjente jeg ikke før jeg var i uke 23 tror jeg, og kulen på magen.. Veeeel, den kom aldri.. [:)] Bar ungen langt bak, mot ryggen..
Er vel ikke normalt at det vises før mellom 4 og 5 mnd tror jeg [;)]

Prøv å slapp av, vet det ikke er lett.. Og hos legen kan de lytte etter hjertet med dopler, vet at ikke alle leger vil gjøre det før ordinær UL i uke 17-19 er tatt, men spør, så lar det seg nok gjøre! [:D]

Kos deg masse med graviditeten! Å bli mamma er helt herlig!

Tusen takk for svar, ble litt mer rolig nå:) Men en ting til jeg lurer på... Når man har hånda på magen og kjenner at noe dunker, hva er det man egentlig kjenner da? Er det min egen hjerterytme eller? :p Oger det normalt å ha ganske høy hjerterytme når man er gravid? Spesielt når man trener?

det er nok din egen hjerterytme..man kan ikke kjenne hjerterytmen til babyen.
Jeg husker jeg kjøpte meg ett stetoskop for å høre hjerterytmen til Aurora..det var veldig kos og betryggende..tror ikke det er så mange som gjør det.men jeg gjorde det hvertfall, var ikke så lett å finne med en gang..men når jeg fant den så var det på samme sted hver gang nesten.

Jeg har endelig vært på kontroll nå så da fikk jeg høre hjerterytmen. enge siden jeg har hørt et hjerte dunke så fort før :-) Skal på ultralyd om knappe tre uker. Kan man finne ut på slike ultralyder om det er noe galt med barnet? Sykdommer, downs syndrom og slike ting? Jeg tenker igjennom det meste har jeg funnet ut, men det er vel vanlig :)

Downs kan de vel bare sjekke i uke 12 på ul. Vet ikke hva de ser ellers på den første ordinære ul, men andre sykdommer vet jeg kan bli oppdaget kun ved fostervannsprøve. Og det er ikke alle som får det.

Her er en side om fostervannsprøve:
http://www.babyverden.no/templates/Article____535.aspx

Gratulerer og lykke til videre [:)]

Back
Topp