Huff er så mye tanker som svirrer i hodet
jeg venter på eggløsning for å sette inn den første blastoen jeg noen gang har fått som ligger på frys hos spiren i Trondheim. Satt inn ett 2-dagers og to 3-dagers i Porsgrunn +jeg hadde 2 avbrutt før Porsgrunn ga meg opp pga de dårlige eggene mine som de sa. Tok kontakt med spiren da jeg opprinnelig er derfra og har familien der selv om jeg bor med samboer i Skien. Spiren sa jeg ikke sku tenke på eggkvaliteten da den kunne endre seg fra syklus til syklus. Jeg kjøpte 3pk hos spiren, hadde uttak i nov, 8 egg på ene eggstokken, dem turte ikke ta egg på andre eggstokken da den var veldig stor og mye blodårer rundt så de var redd for innvendige blødninger. 5 av egga ble befruktet, 2 delte seg riktig til dag 4. Ingen av eggene mine i Porsgrunn overlevde mer enn til dag 2-3. Og jeg fikk for første gang en blasto gradert til 4bb så embryologen sa det var nesten perfekt. Men jeg er livredd for å sette inn. Det festet seg ikke ved 2 og 3- dagers i Porsgrunn så hvorfor skal det feste seg nå. Tenker at det må være noe galt med meg siden det ikke har festet seg tidligere
er der at jeg vurderer å gi opp nå, er allerede i kjelleren. Fryktelig vondt
Har så vondt av deg, og stor forståelse for følelsene dine.
Danmark ga jo opp eggene mine og sa at eneste mulighet ville være dobbeldonasjon (embyoadopsjon). Hadde få egg, enda færre som ble befruktet, og ingen som delte seg normalt. Etter to forsøk I Danmark hadde jeg ikke hatt noe innsett.
Jeg var allerede igang med snakker med Spania om dobbeldonasjon da Norge endret lovene sine og jeg kunne forsøke med bare sæddonor her hjemme. Magefølelsen sa jeg ikke var ferdig med forsøk på egne egg, så jeg bestemte meg for å sjekke hva Spiren sa.
De ga meg lave forhåpninger, men likevel ærlige svar, og kom med forslag til hvordan de skulle gjøre mest ut av forsøket.
Av 4 egg ut, ble 3 befruktet. 2 av disse falt fra underveis, men ETT ble med helt til blasto-stadiet og ble fryst med.
Mitt var riktignok scoret til 4AA, men de forklarte meg at så lenge de velger å fryse ned, mener de blastoen er istand til å tåle opptining, og at det potensielt kan bli en baby. Så tror ikke du skal bekymre deg for at det er 4BB.
Peter på laben der er super.
Og om det er den graviditetstesten som stopper deg, tenker jeg to alternativ:
1. Ta tester fra dag én, som du VET vil være negativ. (Jeg tok første på dag fire, og ble vant til blendahvite tester. Ble faktisk overrasket da jeg plutselig fikk utslag)
2. Vent til testdato og få noen andre til å lese av testen.
Jeg hadde bestemt meg for at om dette ene egget mitt ikke gikk, skulle jeg prøve ett uttak til, men så måtte jeg ev se videre på dobbeldonasjon. Vet ikke om jeg hadde klart å leve med å ikke ha prøvd. Ville antakelig alltid lurt på "What if?" Men det ER en psykisk berg- og dalbane dette IVF-livet.
Jeg var heldig / de var flinke, og jeg slapp å tenke videre løp. Er 24,5 uke på vei nå.
Det ER håp!