Er partneren din flink å hjelpe deg no som du er gravid?

  • Trådstarter Moderator Marte
  • Opprettet
M

Moderator Marte

Guest
Føler du at partneren er til god hjelp, eller at vedkommende kunne ha hjulpet til endå meir?
 
Synes han er flink til å hjelpe og jeg får sove lenge hver morgen ❤️
 
Ja, kjempeflink! ❤️ Jeg får sove/hvile når jeg trenger og han har stått opp med 7-åringen hver eneste dag i jula. Han serverer hjemmelagde brød og lager mange middager. Føler meg kjempeheldig
 
Han var veldig flink i svangerskapet, og ble om mulig enda flinkere etter at lille ble født :) han handler, lager middager, henter og bringer de eldste selv om han ikke er far til de, og han styrer og ordner her hjemme så jeg skal få slappet av :)
 
Min viste en enorm forbedring nå etter at vi kom inn i desember.
Etter besøk hos jordmor hvor vi hadde fødelsforberedende samtale har han forstått at det er mer enn bare å gå hundene og lage mat :p
Han er kjempeflink om jeg for eksempel starter med å rydde etc; det rett og slett slår han ikke at leiligheten trenger å vaskes/støvsuges/ryddes :p
Så jeg skal lage en liste til han om ting som bør og må gjøres, nå nærmer jo fødsel seg med rasende fart XD
 
Så heldige dere er jenter! Her er det bare klaging på at han syns jeg roter.... Ingen takk for alt jeg gjør, som er all husvask, ordne med bil, barn, hund, handle, lage middag hver dag, vasker alt av klær, bytte på seng osv osv.... Skulle ønske han satt litt mer pris på det:(
 
Ja jeg elsker han virkelig høyt:love017
Han fikser og ordner med mat og husrydding, og han masserer meg, kjøper alt jeg vil ha i butikken og sørger for at jeg alltid har det komfortabelt.
 
Så heldige dere er jenter! Her er det bare klaging på at han syns jeg roter.... Ingen takk for alt jeg gjør, som er all husvask, ordne med bil, barn, hund, handle, lage middag hver dag, vasker alt av klær, bytte på seng osv osv.... Skulle ønske han satt litt mer pris på det:(

Har du fortalt han hvordan du føler det? Du kommer til å slite deg helt ut når den lille kommer og krever mye oppmerksomhet og at du i tillegg må gjøre alt husarbeidet. Sett ned foten først som sist og be han vokse opp å ta ansvar!
 
Sniker. Her står jeg for det aller aller meste av husarbeid, barn, hunder, mat, handling osv. Vi pusser opp hus så min mann har nok å henge fingrene i og ikke tid til å hjelpe meg så mye. Men så går det også greit da, jeg vet at er sånn det er nå. Å her er det vel jeg som har dårlig samvittighet for at jeg ikke strekker mer til for å bistå han med å pusse opp i den andre enden :)

Syns det går bra enda med de gjøremålene jeg har. Sikkert godt vant ifra sist svangerskap, vært alene fra dag 1 :)
 
Har du fortalt han hvordan du føler det? Du kommer til å slite deg helt ut når den lille kommer og krever mye oppmerksomhet og at du i tillegg må gjøre alt husarbeidet. Sett ned foten først som sist og be han vokse opp å ta ansvar!
Han tror nok at alt jeg gjør er bare sånn som skjer av seg selv... Han fikk dårlig samvittighet når jeg satt å gråt i halvannen time for jeg føler han tar det for gitt! Vi har jo en gutt på snart 2 år i tillegg. Han er verdens beste pappa, men har vært bortskjemt hele livet med at det er noen som vasker og ordner alt ellers...
 
Her pendler han så ikke så flink når han ikke er hjemme men kjempe flink når han er hjemme:) så klager ikke:) ps vi er enige om han pendler...
 
Back
Topp