Er pappan opptatt av graviditeten?

nr.tre

Forelsket i forumet
Novemberskattene 2014 <3
Er pappan opptatt av graviditeten hjemme? Kan ikke si at han viser voldsomt stor interesse her, mest interessert i at vi trenger ny bil;) haha. Regner med at det kommer mer etterhvert, skjønner jo at det ikke er så mye de får gjort enda.
 
I første svangerskap var han ikke så interessert før vi var på ultralyd og han kunne se at det faktisk var noe der. :)

Denne gangen er han litt mer engasjert, men samtidig er vi begge litt lugne siden det er så tidlig enda. Var nok selv mer engasjert første gangen.
 
Her har vi ikke prata noe mer om det utenom at jeg faktisk er gravid. Med førstemann gikk det ikke ordentlig inn før OUL, regner med det blir det samme nå
 
Næh, jo, ja... på en måte.. han er hot and cold.. noen ganger kjæler han meg på magen og andre ganger så virker det som om han har glemt at jeg er gravid...

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Nei det er han ikke. Litt skuffende. Hadde forventa stor klem og jippi da jeg sa jeg var gravid men han eier ikke entussiasme.
Han glemmer nok at jeg er gravid, lurer på hvorfor jeg er så trøtt og sliten. Hvorfor husvasken går treigere, hvorfor jeg er kvalm, kan jeg ikke bare spise da, når er det middag. BLA BLA BLA!
Må kjefte litt av og til for jeg blir frustrert når jeg må be om å få hjelp, han vet jo jeg er gravid og jeg forteller jo hvordan det er. Han kan da vise litt interesse og sette seg inn i det som skjer??
Men har også LITT forståelse for at han trenger tid til å glede seg siden vi har mistet to ganger før... Men vi skal være to om dette...
 
Her er den kommende pappa veldig engasjert og spent, og gleder seg nok minst like mye som meg til tiden fremover. :) vi har jo vært prøvere noen år, så vi begge er så veldig klare for dette. Min kjære er bare verdens beste, og har så og si tatt alt av husarbeid etter at vi fant ut at vi er gravide. Han kommer og koser med magen ofte, og forteller hvor glad han er for at vi endelig har fått det til :) gode gode mannen min ;)
 
Jeg har ei jente fra før av som har en annen biologisk far enn den i magen og hennes biologiske far brydde seg ikke stort hele svangerskapet egentlig. Han som er faren til dette barnet viser at han gleder seg og gleder seg skikkelig til å bli ordentlig pappa også :)
 
Mannen her i huset er mye mer til stede og entusiastisk denne gangen enn forrige gang, og det er nok bare det :D Forrige gang var det ingenting før han kjente spark, men heller ikke da var han slik jeg hadde håpet. Heller ikke i nyfødttiden. Spent på om alt blir bedre denne gangen , eller bare noe. Det er i alle fall en god start her i huset ;)
 
Man kan uansett ikke forvente at pappaen skal være like involvert som oss. Vi går jo hver dag og kjenner på graviditeten og dens effekter på kroppen vår, mens mannen kun ser en voksende mage. Så jeg skjønner godt at enkelte ikke er like involvert i alle endringer som skjer hver uke, hvert eneste lille spark osv.. Men det viktigste er jo at han blir en god pappa. :)
 
Dette blir vår 4 og han er veldig engasjert :) og enda mer nervøs enn han har vært før :) han skylder på at han har blitt eldre :p



Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi er forsiktig engasjert begge to :p Fortsatt tidlig enda, og litt redd noe skal gå galt...
Har ikke helt gått opp for hverken meg eller mannen enda, så vi snakker ikke så mye om det enda :)
 
Min samboer gleder seg veldig. Har lastet ned "pregnacy" appen på mobilen hans. Så han følger med hva som skjer i magen min hele tiden :) Ganske betryggende
 
Ja, jeg syns han er ganske entusiastisk :) Han kommer rett som det er å stryker meg på magen å smiler :)
Heldigvis slipper vi å lete etter større bil denne gangen, for forrige gang var det DET som var den store greia.. hehe

Samtidig er vi litt forsiktige, å prøver å ikke glede oss alt for mye enda (DET er vanskelig!! :p )
Det er godt å ha han, som er med meg å kjenner på både gleden og redselen :)
 
Mannen her i huset viser at han gleder seg like mye som meg! Gliser og ser på meg om han leser, ser eller hører noe om en nyfødt/graviditet/barn osv :p
Ellers kommer han innimellom og stryker på magen, og noen ganger når han drar før jeg har stått opp om morgenen kysser han magen hadekyss også. Han er også veldig ivrig på å høre om utviklingen til babyen, fra dag til dag.
Haha, han er litt søt da :D Deilig å ha en jeg virkelig kan glede meg sammen med!
 
Ja, jeg syns han er ganske entusiastisk :) Han kommer rett som det er å stryker meg på magen å smiler :)
Heldigvis slipper vi å lete etter større bil denne gangen, for forrige gang var det DET som var den store greia.. hehe

Samtidig er vi litt forsiktige, å prøver å ikke glede oss alt for mye enda (DET er vanskelig!! :p )
Det er godt å ha han, som er med meg å kjenner på både gleden og redselen :)
De er så opptatt av biler, det tar jo hele fokuset;) er jo en måte å planlegge på det også. leste foresten en veldig morsom historie om noen som skulle få trillinger. På ultralyden begynte mor nesten å gråte, far satt og gliste og tenkte på hvilken bil han kunne kjøpe seg;) haha
 
De er så opptatt av biler, det tar jo hele fokuset;) er jo en måte å planlegge på det også. leste foresten en veldig morsom historie om noen som skulle få trillinger. På ultralyden begynte mor nesten å gråte, far satt og gliste og tenkte på hvilken bil han kunne kjøpe seg;) haha

Haha,ja ikke sant!! Jeg tror faktisk at HAN hadde begynnt å gråte hvis vi hadde ventet trillinger nå :p Jeg sa "tenk om det er tvillinger da?" Å da sa han "ånei.." åsså var den samtalen slutt :p haha
Han har 2 sønner fra et tidligere forhold også, så 3 til hadde blitt litt i meste laget!! :p
Nei, nå har vi 7-seter som jeg er SÅ fornøyd med så nå er det ikke vits i at han tenker på å bytte bil engang!! :D
 
Haha,ja ikke sant!! Jeg tror faktisk at HAN hadde begynnt å gråte hvis vi hadde ventet trillinger nå :p Jeg sa "tenk om det er tvillinger da?" Å da sa han "ånei.." åsså var den samtalen slutt :p haha
Han har 2 sønner fra et tidligere forhold også, så 3 til hadde blitt litt i meste laget!! :p
Nei, nå har vi 7-seter som jeg er SÅ fornøyd med så nå er det ikke vits i at han tenker på å bytte bil engang!! :D
Hva slags 7 seter har dere? Vi vurderer peugeot 5008:)
 
Back
Topp