Er pannekaker middag?

• Trådstarter Trådstarter **SunFlower**
  • Opprettet Opprettet
Synes pannekaker fungerer fint til middag :-)

Bruker lage grove pannekaker, servert med bacon og kokte poteter til (knallgodt).

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Vi hadde ofte det når jeg var barn og det skal jeg fortsette med til mitt barn. Litt kos et lov syntes jeg

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja for oss er det det, gjerne med bacon til og kanskje suppe til også. vi er vant med pannekaker som middag fra barndommen begge to og ser ingen grunn til å endre på det :) svigermor og svigerfar brukte poteter til da for svigerfar måtte ha poteter til alt for at det skulle være middag :-) vi har det ikke så ofte så syne ikke det er galt å ha det til middag selv om det ikke er supersundt :-)

Last edited:
Her er det pannekaker til middag ganske ofte. Og vi bryr oss ikke om at de skal være så sunne. Vi bruker hvetemel og sukker i røra og syltetøy på når vi spiser. Ungene elsker det, og det gjør jeg også :-) Steker alltid så mye at ungene kan få med pannekaker med ost på i matpakken dagen etterpå :-) Namnam :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Nja.. skjeldent. Men da med tomatsuppe eller blomkålsuppe. Bacon.

Eller fylte pannekaker med kjøttdeig ect.

Venter på årets Julegave<3

Jeg er personlig ikke noe glad i "søtmat" til middag. Så her er pannekaker en frokost eller kvelds :)

Når jeg var liten var pannekaker kveldsmat. Så da mannen første gang inviterte meg hjem til foreldrene hans på pannekaker og ertesuppe lo jeg høyt og lenge... Merkeligste kombi ever!! Etter 8 år ler jeg fortsatt:)
Nå kan vi ha det til middag en sjelden gang. Veldig sjelden. Ellers er det kosemat/kvelds.
Pannekake og ertesuppe er det mannen her og er vandt med:p

♡Overgangen feb/mars♡

Ja det synes jeg og ungene elsker det :)

Kommer ann på selve pannekaken, og på tilbehøret synes jeg :D
Frokostpannekaker er tykke eller tynne, litt mindre søte, med bacon og syltetøy
Middagspannekaker er tynne, gjerne med urter, rekesaus, kjøttsaus, stekt bacon/grønnsaker osv.
Dessertpannekaker er små, veldig tynne, søte og med bær/krem/is osv :)

Bruker det som tilbehør til suppe :) så er middag, men ikke alene :)

Sent from my GT-N7105 using BV Forum mobile app

Suppe først også pannekaker som er grove etterpå

Tomatsuppe med makaroni først, så pannekaker med sukker og kanskje litt bacon...en skikkelig deilig og usunn middag som vi har en gang i skuddåret..hehe.. I dag derimot blir det pannekaker til kvelds...men det er bare fordi jeg fikk så sinnsykt lyst på det etter å ha lest denna tråden ;)

er ikke en sunn fullverdig middag, men med masse egg og grovt mel og grønnsaksuppe i tillegg så går det bra innnimellom ;) pasta med ost og ketchup er vel ikke akkurat middag det heller hvis jeg skal sammenligne med noe annet :)

Synes det er middag jeg. Kan variere med suppe til, syltetøy, bacon...etc.

Back
Topp