Er orgasme farlig?

*MammaTonje*

Gift med forumet
Når man er gravid?[:-]

ORIGINAL: Kittekat

Nei. Babyen liker det bare.[:)]

Esj, litt kinky det da[:-]

Hvorfor skulle det ha vært farlig?

Men nei.. det er ikke farlig i det hele tatt[;)]

ORIGINAL: Fridasinmamma

Hehe, nei bare tenkte på om det kunne være skadelig for henne. Fordi vær gang jeg får det, så får jeg svær og hard mage, og man kan se hvor hun ligger liksom.. Så blir hun voldsomt aktiv etterpå..[:D]

Ikke farlig, men hvis det er modent kan det sette igang rier, men det er vel ikke så leit hvis man er drittlei og er nær terminen.[;)]

nei det finnes ikke farlig[:)][:)][:)]

ORIGINAL: ~Gravid~Berta~

ORIGINAL: Fridasinmamma

Hehe, nei bare tenkte på om det kunne være skadelig for henne. Fordi vær gang jeg får det, så får jeg svær og hard mage, og man kan se hvor hun ligger liksom.. Så blir hun voldsomt aktiv etterpå..[:D]

Det er bare sterke kynnere...husker at det var slik her og[;)]

Ungen lever jo enda i en verden der sex bare er noe vi voksne tenker på. Det eneste den merker er om det gynger mer eller mindre enn vanlig inni der :)

Jeg har lurt på det samme selv, og av all infoen jeg har funnet er det ingen som sier det er farlig, mens ekspertene er usikre på hvor mye gledeshormoner som evt. kan gå over til babyen (at den blir smittet av gladhet rett og slett), om om den merker noe til at musklene våre kan trekke seg sammen og sånn etterpå.

Enda så mye forskjellig man leser om småting som hvor mye den kjenner musklene under orgasme osv, så er det ingen som sier noen del av sexen er farlig. Med mindre man har hatt farlige blødninger eller noe da, og ikke bare blødninger pga følsomme slimhinner i skjeden osv.

Jeg syns det er ekkelt å være opphisset mens jeg kjenner babyen, men har enda ikke merket noe til babyen når vi koser oss, så tror bevegelsene bysser den i søvn. Kjedelig men sant hehe

Når det skrives og sies så mye om hvor sunt sex og orgasme er, så syns jeg det er rart at man bare leser at "det er ingenting som har vist at fosteret tar skade av sex". Det er nesten som å lese på en apotekervare "ingen skade påvist på foster". All logikk (i hvertfall min[;)]) tilsier at det tvert om må være VELDIG BRA for barnet. Kan liksom ikke skjønne annet..

Ikke farlig. [:)] Men kan bli ubehagelig etterpå. Fra rundt 5 mnd tror jeg det var fikk jeg kynnere etter orgasme. Lå jeg der med vondt etter sex mens sambo lå å snorka fornøyd.. [&:]

Ikke det jeg har hørt..bare deeeilig!

Back
Topp