Er noen perfekt?

Mamsemoms

Forumet er livet
Februarlykke 2016
Tørr du innrømme feil?
Enkelte brukere går igjen i samtlige tråder og alltid gjør det beste, har det beste, gjør ting riktig, korrekt, moralsk rett og så videre.
Faktisk så beint frem prektige at jeg tenker:
Hvor ærlig tør du være her? :-) Hadde du turt innrømme at det kanskje er en hybelkanin eller 11,5 (som i mitt tilfelle) bak sofaen hjemme hos deg? :P
At du ikke alltid holder tålmodigheten med en trassen tre åring, men at du går inn på badet og teller til 153 før du får roet deg ned :-)

Jeg er langt i fra perfekt.
Klarer aldri ha det helt ryddig, eldste får lov til å ha på seg yndlingsbuksen sin selv om den har hull på kneet, i dag ble det peppes til middag, når jeg er sliten får de eldste se litt for mye på TV ++++

Hvor skal man kunne innrømme feil, om man ikke gjør det på et såpass anonymt forum?

Jeg innrømmer mine svakheter både her og i de aller fleste andre sammenhenger. Ser ingen grunn til å skjemmes over hybelkaniner, noe trass har jeg ikke vært borti enda men kan allerede garantere at jeg kommer til å miste tålmodigheten mer enn én gang ;-) Jeg vet ikke hvor "prektig" jeg fremstår verken her eller i virkeligheten, men jeg er det i alle fall ikke! Men de fleste er jo som regel ute etter å fremheve sine gode sider foran de dårlige, og sånn er det bare :-)

Jeg er ikke perfekt, sofaen blir flyttet hvert halvår og da finner vi mange skatter :p og tålmodighet det finnes ikke hos meg hvertfall, det må samboeren ta seg av ;) Det er altfor mye mer jeg ikke er perfekt i også :D

Jepp, er helt perfekt, ;) Hahaha, nei :p Her er det hybelkaniner, og blitt så lat at jeg skaffet vaskehjelp! Og har ropt til ungen når han skulle sove fordi han ikke fikk sove.. Og glemt å betale en regning. Spist godis til middag.

Jeg mener jeg er ganske ærlig her inne ja. Men deler mer inne på terminforumet enn på generelt. Ting jeg har vært ærlig om:

Vært ærlig om at jeg syns forrige barseltid var noe dritt.

Vært ærlig om at jeg ikke har et helt ryddig og perfekt hus til enhver tid. Fordi jeg har senket kravene til meg selv.

Vært ærlig om at min datter på halvannet år tøyer grensene ganske mye for tiden. Når hun kaster middagsmaten vegg i mellom selv etter flere mnd med tilsnakk. Eller når hun spreller med beina på stellebordet sånn at bæsjen havner overalt. Ja da kan jeg love det kommer endel stygge gloser ut av kjeften min.

Vært ærlig om at jeg har henne i barnehagen lengre enn enkelte her inne mener er forsvarlig. Og samtidig sagt at jeg driter i hva andre mener om det!

Vært ærlig om at vi bruker våtservietter hver dag. Og driter også i hva andre mener om det.

Så ja. Ganske ærlig :P

Jepp, er helt perfekt, ;) Hahaha, nei :p Her er det hybelkaniner, og blitt så lat at jeg skaffet vaskehjelp! Og har ropt til ungen når han skulle sove fordi han ikke fikk sove.. Og glemt å betale en regning. Spist godis til middag.
Vaskehjelp ❤️ :D

Mange tror nok at de er perfekte :) Lettere å se andre sin feil ;)
Men jeg er ikke redd for å si at jeg er langt i fra perfekt :)
Tålmodighet??? Hva er det?
Hybelkaniner ikke så synlige, men under sofaen, og sånn ca hele soverommet ja...
Big one til middag når hodet ikke er helt med, eller hot dog for forandring...

Jeg er så langt fra perfekt. Har mine områder som er viktig for meg at er på stell, men perfekt er jeg da langt fra:p
Hybelkaninfarm bak sofaen, fjell med klær på vaskerommet (oftest), ung ene får sikkert se for mye tv, har favorittbuksa et hull så brukes den trolig likevel, jeg går rundt i kosebukse og uten sminke på helg, og jammen kan vi ha både pizza og pølser til middag på samme helg;) og det kan gå ei kule hett her når ungene tøyer grensene eller ikke hører etter...

Perfekt må være innmari kjedelig å være.

Jeg er ikke perfekt, langt ifra, men jeg føler jeg likevel har "lov" til å si når jeg gjør ting på riktig måte og mener andre gjør feil, enten ifølge offentlige anbefalinger eller etter min egen mening. Om folk er uenig med meg er helt ok, men jeg syns ikke jeg skal anklages for å være perfekt for det.

Min teori er at de som framstår som perfekte alltid har noen svin på skogen. :) Jeg er mange ting, men perfekt er jeg i alle fall ikke.

Min teori er at de som framstår som perfekte alltid har noen svin på skogen. :) Jeg er mange ting, men perfekt er jeg i alle fall ikke.
Enig! De som har mest behov for å fremme hvor fint og flott alt er, .....

Jeg er heller ikke perfekt ;-)

Aner ikke hvordan jeg fremstår her inne, men her er det både hybelkaniner, godis i hverdagen, pølser og pizza osv.
Klærne er heller ikke uten hull, hverken mine eller ungenes ;-)

Jeg er ikke perfekt, men det er ikke alltid jeg gidder å svare på tråder heller. Eller kanskje ser jeg dem ikke.

Nei, jeg er absolutt ikke perfekt og har ikke forsøkt å fremstå som det, men jeg gidder ikke å skryte av de uperfekte sidene mine heller :p Alle har hybelkaniner og skeier ut på alle måter en gang i blant - heldigvis :)

Last edited:
Jeg er ikke perfekt, langt ifra, men jeg føler jeg likevel har "lov" til å si når jeg gjør ting på riktig måte og mener andre gjør feil, enten ifølge offentlige anbefalinger eller etter min egen mening. Om folk er uenig med meg er helt ok, men jeg syns ikke jeg skal anklages for å være perfekt for det.
Da tror jeg du misforstod tråden. Anklager ingen her. Syns kun det er et spennende tema å ta opp :-) Altså hvor ærlige vi tørr å være.

Jeg er langt fra perfekt :p haha og sliter ikke med å innrømme det. Jeg er ikke "perfekt" på facebook heller, legger gjerne ut bilde og historier om ting som ikke har gått som jeg ville. De aller fleste vet bla at jeg er elendig når det gjelder baking :p

Jeg innrømmer gjerne "feil" og lettvinte løsninger:P
Unga får ofte iPad, innimellom mister jeg besinnelsen og skriker til ungene, de kan få snop midt i uka noen ganger, jeg lager sjelden mat fra bunnen av;)

Back
Topp