Er NAV helt koko?

Rosa08_Blå10

Elsker forumet
Sendte de mail ista, og spørte hvorfor jeg ikke hadde mottatt penger fra dem enda når jeg pleier få 19-20 i hver mnd og enda ikke fått enda..
fikk ny mail tilbake om at jeg kunne ringe ett nr.
Da svarte jeg at jeg sliter med en sterk telefon angst og klarer ikke ringe selv,og spørte om samboer kunne gjøre for meg.
Ja det kune han , OM JEG RINGTE OG GA SAMTYKKE FØRST.
Altså, hadde jeg klart det hadde jeg vel kunnet ta hele samtalen selv! [&:][&:][&:]

Haah HERREGUD[:D][:D][:D]idioter ass..[8|]

ORIGINAL: Lone_mor

hehe ikke helt gjennomtenkt den der nei[8D]

Nei vet liksom ikke helt hva jeg skal svare på den mailen jeg da[&:]

Så teit.[&:]

Men kan du ikke gi samtykke ditt på mailen da, å så ringer mannen din til han/hun du mailer til, kanskje?[8|]

Jøss! Den beste på lenge!
Alle jeg har snakket med der virker helt tilbakestående også.

ORIGINAL: Bymusa

Anbefaler at du sender inn en fullmakt til nav da, slik at det ligger i systemet hvem de kan snakke med i steden for deg.

Nav har regler de skal følge ang hvem som kan få hvilke opplysninger, det er derfor de trenger fullmakt fra deg. Og om du ikke klarer å gi fullmakt over telefon, så er det ikke så mye de kan gjøre.

Jeg skjønner de ikke kan gi opplysninger til hvem som helst.
Men det var bare svaret jeg fikk som gjorde meg litt irritert her siden telefonangst er jo nettop det å ikke klare å ringe/ta telefoner. og når han da gir meg svaret at jeg kan ringe å gi samtykke så tenker jeg "hvor dum går det an å være". Faren min har ringt de før, og fikk opplysninger på 123 uten at jeg måtte gi noen som helst samtykke til det forresten. Men ville ikke be han gjøre det igjen i å med at det er litt pinlig at pappa ringer for dattra si på 22 om du skjønner.

ORIGINAL: helen79

Så teit.[&:]

Men kan du ikke gi samtykke ditt på mailen da, å så ringer mannen din til han/hun du mailer til, kanskje?[8|]

Virka jo ikke som det var mulig. For jeg spørte om det var noen annen måte jeg kunne få de opplysningene, enten på mail eller samboer kunne ringe for meg osv. og fikk bare til svar at joda det kunne han om jeg ringte først.. ehh.

ORIGINAL: Alexandra82

Å, de er så glupe [:D]

Hadde bare sendt tilbake beskjed om å lese forrige email en gang til, jeg.
Men får de skriftlig samtykke fra deg er det ingenting i veien for at samboeren din kan ordne/ringe for deg.
Ex'n min gjorde det for meg da jeg lå på sykehus.

ja er kanskje likegreit å gjøre det for det er noe nytt støtt.. får aldri penga når jeg egentlig skal ha dem og de surrer med alt hele tiden. ingen saksbehandler har jeg fått enda heller selvom det er 1 1/2 år siden jeg byttet kommune.

å enda må man være høgskoleutdanna før å jobbe der... vet nu ikke helt me den... eller om dem har postordre folk som jobbe før dem... 

ORIGINAL: mhm84

å enda må man være høgskoleutdanna før å jobbe der... vet nu ikke helt me den... eller om dem har postordre folk som jobbe før dem... 

Begynner nesten å lure til tider hva slags utdannelse man trenger for å jobbe der, for er ikke første gang jeg har fått sånne type glupe svar når jeg har sendt mail om etteller annet.

fy søren!! Send en mail og si du gir ditt samtykke tl at han kan ringe dem på dine veine!

ORIGINAL: _Vimsa83_

fy søren!! Send en mail og si du gir ditt samtykke tl at han kan ringe dem på dine veine!

ja prøvd det men han svarte jo ikke på det engang så.. :/

jeg venter også på penger.. men ingen penger har jeg fått

Skulle ha sambo til og ringe for meg istad siden jeg er syk og ikke har stemme til å snakke..
Men selv om det så måtte jeg selv si person nr og godkjenne at han kunne få opplysninger over tlf! 
Kjerringa hørte jo ikke hva jeg sa, men selv om så måtte de ha det slikt!

Så tror ikke det er så lett..

ORIGINAL: Candykikk

jeg venter også på penger.. men ingen penger har jeg fått

tydeligvis ikke bare jeg som ikke har fått denne mnd da. venninna mi fikk tirsdag forrige uke så hakke jeg fått enda så blir ganske irritert........
skal på 3d ultralyd imorra men jeg får jo ikke dratt dit uten penger så må jo kanskje avlyse da :(

ORIGINAL: Bollak

Skulle ha sambo til og ringe for meg istad siden jeg er syk og ikke har stemme til å snakke..
Men selv om det så måtte jeg selv si person nr og godkjenne at han kunne få opplysninger over tlf! 
Kjerringa hørte jo ikke hva jeg sa, men selv om så måtte de ha det slikt!

Så tror ikke det er så lett..

De er jo helt idioter de som jobber der da. de skal liksom være der for å hjelpe folk men gjør jo bare motsatt!

jeg kan jo tydeligvis få ei venninne til å ringe for meg å utgi seg for å være meg da, siden de kun trenger ha person nr mitt da.. ingen vet om det er meg eller ikke så uansett ett jævli dårlig opplegg.

Den var nok ikke helt gjennomtenkt nei, men fullmakt må de ha for å gi opp opplysninger til andre.

Skriv en fullmakt som dere sender inn og begge undertegner som kan ligge i mappen din, da kan samboeren din ringe om det er noe.

Hehe, må jo bare le litt da!
Har de noen gang tenkt på at det igrunn kan være et hvilket som helst kvinnemenneske som ringer og oppgir mitt navn?[8|]
For jeg har flere ganger gitt min søster alle opplysningene hun trenger og hun har tatt samtalene for meg, alt fra å si opp telefonabonnement til... snakke med nav.
Ingen problem det[8D]
Men når det er spm om en mann kan ta samtalen for deg må man gi samtykke[8D]
Personen på nav må ha enorm hukommelse for å huske hvordan alle høres ut over telefon da[8|][:D]

ORIGINAL: shannon

Hehe, må jo bare le litt da!
Har de noen gang tenkt på at det igrunn kan være et hvilket som helst kvinnemenneske som ringer og oppgir mitt navn?[8|]
For jeg har flere ganger gitt min søster alle opplysningene hun trenger og hun har tatt samtalene for meg, alt fra å si opp telefonabonnement til... snakke med nav.
Ingen problem det[8D]
Men når det er spm om en mann kan ta samtalen for deg må man gi samtykke[8D]
Personen på nav må ha enorm hukommelse for å huske hvordan alle høres ut over telefon da[8|][:D]

ja jeg tenkte på det samme, hvem som helst kan bare ringe å si dem er meg så lenge de har person nr og de opplysninger som trengs.. så den der er ikke så gjennomtenkt av dem[&:]

Back
Topp