Er mannen din med på kontroll?

Lillebokfink

Flørter med forumet
Har fått inntrykk av at en del menn er med på svangerskapskontrollene, hvordan gjør dere det?
Jeg har ikke vært på første kontroll enda da, så vet ikke helt hvordan det blir :)

For meg føles det mest naturlig å gå alene på de ordinære svangerskapskontrollene og at han er med på ultralyd og hvis det skulle skje noe slik at jeg må oppsøke legevakt/sykehus el. Ble bare litt nysgjerrig...

Her er mannen alltid med, men tror nok at denne ganga får jeg gå alene ;-)
Han var med på alt sist :-)

Min er med på alt :) og han stortrives og vil gjerne ta del i alt :)

Han var med på en del av kontrollene forrige gang. Denne gangen tror nok jeg går på de fleste alene, med unntak av UL da.

Han var med på alt med første men nå går jeg alene :)

Forrige svangerskap var han med på noen av jm-kontrollene. Han synes det var kjekt å høre hjertelyd (ettersom jeg forstod), men ellers synes han at jordmor hadde aaalt for god tid og snakket om så mye.. hehe ;) han var også med på ord. UL og de gangene jeg var inne på føden.
Denne gang må jeg spørre han hva han ønsker :) Han ville være med på privat ul i uke 10 i alle fall :) og ordinær UL regner jeg med at han vil være med på...:) ellers får vi se hva han ønsker når det kommer til jm-kontrollene :)

Min er med på ultralydene og hvis det er noe uten om det vanlige.

Tipper det blir som i tidligere svangerskap: han er med til ordinær UL og et par av ekstrakontrollene på fødepol hvor det også er UL - og om det er noe spesielt jeg vil at han skal være med for. Ellers går jeg selv.

Litt forskjeller ute å går ja, man må vel føle litt på det selv :-) Håper han vil bli med til jordmor en gang når det nærmer seg iallefall så han også kan være med å høre litt om fødsel, mine ønsker osv...

Han er med på ultralyd også kommer han nok til å være med på den første kontrollen på ABC for regner med det blir en liten omvisning der da. Ellers går jeg nok alene. Syns det er veldig greit. Men han spør alltid mye og er nysgjerrig på hvordan det går og sånn.

Med Nr 1 var sambo med på noen sv.kontroller hos jordmor fordi han var litt nysgjerrig og for han hadde noen spørsmål. Han var med på ordinær ul og en privat ul. Så var han jo selvfølgelig med på fødselen :)

Regner med det bare blir ul og fødsel han blir med på denne gangen :)

Forrige graviditet var han med en gang til jordmor og på den ordinarie ultralyden, den her gangen regner jeg med at han bare blir med på alt av ultralyder ettersom det blir ganske mange pga tvillinger. Hadde gjerne hatt han med til jordmor også men vet jo at det blir vanskelig pga mye jobbing.

Eg har sagt at han kan være med på det han vil, men at han ikke er "tvunget" til noe;) Så regner med det kun blir fødsel han deltar på. ( men skal ikke tvinge han til det heller ;) )...Stilte opp på alt sist svangerskap og støttet meg gjennom alle SA, så eg er utrolig heldig. Så nå skal han få litt "fri", så krysser fingrene for at spiren holder seg på plass;)

Her så får jeg han nok ikke med meg på noe vil jeg tro!! Sa til han at timen var flyttet fra tirsdag til torsdag 8 20. Det var så tidlig fikk jeg beskjed om og han prioriterer jobb fremfor barn og dette. Jeg har.nådd ett punkt hvor jeg ikke gidder å mase på han. Og han kommer nok heller ikke til å huske at jeg skal der på torsdag og spørre om det så det blir nok minimalt med ting som blir sagt til han også fra min side!! Sånn er dagene våres om dagen.

Sent from my GT-S5690 using BV Forum

Back
Topp