Er mannen din flink med husarbeid.

Aurora

Glad i forumet
Januarlykke 2016
Marsipanene 2019
Er mannen din flink til å gjøre støvsuge, vaske og tørke klær, skifte sengetøy ?
Her er det bare meg som tar seg av dette, han kan hjelpe til hvis han får beskjed om det.
Men han tar alltid oppvasken, går ut med hund og søpla, ordner middag i ny og ne, måker snø.

Er mannen din flink til å gjøre støvsuge, vaske og tørke klær, skifte sengetøy ?
Her er det bare meg som tar seg av dette, han kan hjelpe til hvis han får beskjed om det.
Men han tar alltid oppvasken, går ut med hund og søpla, ordner middag i ny og ne, måker snø.
Min er fantastisk! Mens jeg derimot kunne levd på en søppeldynge :D

Ja veldig flink til alt. Han er meget huslig. Akkurat nå forbereder han middagen i morgen. Tidligere i dag har han vasket gulv, vasket bad, laget mat, vasket og hengt opp klær, måkt oppkjørselen, matet fuglene. Sånn går nu dagan..

Veldig! Like glad i å ha det ryddig og rent som meg, heldigvis. Og så er han glad i å lage mat, i motsetning til meg :)

Ja, han er nok flinkere enn meg der. Men jeg er flinkere enn han til all logistikkjobbingen. Dette klassiske tredje skiftet som vi kvinner så lett tar på oss. Og det er faktisk en utfordring for meg, for jeg ønsker ikke å ta alt det alene. Jeg vil jo at samboer skal bidra både nå og i fremtiden med å legge planer og vite hva vi trenger osv. Men det ligger liksom ikke naturlig for ham, slik det gjør for meg.

Han gjør i grunnen alt, med både jenta vår og hus. Formen er så dårlig på meg at alt jeg klarer er en bonus. Han klager aldri, men jeg får dårlig samvittighet. :Heartred

Mannen her er vel ikke noe flink til å gjøre "hverdagslige" oppgaver, som å rydde og vaske. Han gjør det dersom jeg maser litt, men det fører som regel til dårlig stemning. Matlaging deler vi stort sett på. Han tar seg derimot av bilting og snømåking. Ellers er vi begge ganske så "handy", og trives godt med å gjøre større ting i og utenfor huset sammen :)

Han skifter alltid på senga, tar det meste av klesvasken og setter på oppvaskmaskinen noen av gangene. Han støvsuger og ellers tar han snømåkingen nå som jeg er gravid, jeg har måkt mest snø hos oss. Vi deler på middagslagingen (gjorde ikke det før, men har blitt flink på kjøkkenet). Skifte dekk på bilen gjør vi ca annenhver gang. Han har blitt mye flinkere etter vi fikk barn.

Ja veldig flink til alt. Han er meget huslig. Akkurat nå forbereder han middagen i morgen. Tidligere i dag har han vasket gulv, vasket bad, laget mat, vasket og hengt opp klær, måkt oppkjørselen, matet fuglene. Sånn går nu dagan..
Så heldig du er! :happy: Det hadde vært drømmen om min hadde gjort alt det. Han kan gjøre ting om jeg ber han, men tar dessverre lite initiativ selv... :dead:

Så heldig du er! :happy: Det hadde vært drømmen om min hadde gjort alt det. Han kan gjøre ting om jeg ber han, men tar dessverre lite initiativ selv... :dead:

Hva med å delegere ansvar? Si at feks kjøkken og oppvaskmaskin er hans ansvar, dvs at du gjør det bare hvis han ber deg om det (i starten iallfall, noen ganger vil man jo være litt grei). Her har vi snakka masse om dette, min mann har gått fra å for noen år siden si at han syns det var så kjedelig å vaske, og at det var derfor han aldri tok initiativ til det, til at vi er nærmest 50/50 på det meste. Jeg har nok et slags hovedansvar, men jeg merker iallfall at det hjelper å holde meg helt borte fra enkelte oppgaver.

Hva med å delegere ansvar? Si at feks kjøkken og oppvaskmaskin er hans ansvar, dvs at du gjør det bare hvis han ber deg om det (i starten iallfall, noen ganger vil man jo være litt grei). Her har vi snakka masse om dette, min mann har gått fra å for noen år siden si at han syns det var så kjedelig å vaske, og at det var derfor han aldri tok initiativ til det, til at vi er nærmest 50/50 på det meste. Jeg har nok et slags hovedansvar, men jeg merker iallfall at det hjelper å holde meg helt borte fra enkelte oppgaver.
Man kan jo alltids forsøke :p Men han er av den distré typen i tillegg, så han glemmer fort hva han skal gjøre. Og går det for lang tid, så fikser jeg ikke å se på det mer og gjør det selv i stedet :wtf:

Ja, jeg er kjempeheldig. Det er godt å slippe å be. Noen ganger blir han litt vel ivrig i ånden, vaske gulv fredag eller lørdag kveld klokken elleve er ikke helt etter min smak, men har lært å leve med det.

Back
Topp