Lissyjane
Elsker forumet
Mrs Lutz skrev:
søteste skrev:
Lissyjane skrev:
Mine barn er langt viktigere enn min pensjon. Så de prioriterer jeg, jeg har ikke fått barn fordi jeg skal plassere de fra åpning til stenging i SFO/barnehage og jeg skal på jobb. Uføre blir jeg jo også garantert, men penger betyr ikke enn dritt for meg om ikke mine barn har det bra. Uansett kommer jeg ikke til å få noe spesielt av staten uansett, for når jeg endelig kan gå av med pensjon har vi ikke enn bra pensjonsreform uansett. Men det å prioritere å betale ned på hus, spare litt penger i banken osv er viktig og det gjør vi også:).søteste skrev:
Og hvordan har du tenkt til at dine barn skal ha det bra om du ikke har penger da? Tror du vi som må jobbe fulltid fødte barn for å plassere de i bhg og SFO da? OM du vet at du blir uføre, så er jo det en helt annen situasjon enn de som MÅ jobbe.
Hvordan får du mitt innlegg til å handle om deg og andre? Jeg henger meg kunn opp i hva jeg mener er riktig for mine barn jeg. Ikke dine. Du gjør vel det du føler er riktig for dine. Jeg velger å prioritere mine barn slik, andre får velge på sin måte. Nå har jeg 100% jobb og min lillemann har 100% plass i barnehage, det betyr ikke at ham må være der fra 0700-1700 hverdag. Men jeg skal ikke tilbake i 100% jobb og jeg blåser lang marsj i om jeg taper økonomisk på det. Fordi mine barn er viktigere enn min økonomi. Hva andre gjør, må osv får man ordne opp i selv. Så hva du har råd til, ikke råd til. Hva du orker ikke orker. Må du nesten Styre helt selv!;)
det er ingen som har fått barn for å sette de vekk i bhg/sfo - men man setter de i bhg/sfo fordi man MÅ jobbe. hvis man kunne velge å la være så tror jeg minst 99% hadde vært hjemme med ungene sine. ordvalgene dine sier ganske klart at dette er liksom noe alle kan velge å prioritere... hva man har råd til og ikke råd til kan man ikke styre selv! Da ville jeg heller valgt å skrive det noe slikt som "jeg har muligheten til å ikke jobbe fullt og da prioriterer jeg selvsgt barna for de er viktigere for meg enn penger".
Jeg bare signerer her :p Det var godt skrevet :)
Umulig å måle i penger :)