Er livet urettferdig?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Sølvi
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Sølvi

Guest
Gjør vi for mye for å viske ut forskjeller mellom mennesker? Marte er redd vi gjør barna en bjørnetjeneste ved å skjerme dem for vanskelige følelser. For livet er urettferdig! Og barn er forskjellige.

Les CasaKaos her

Last edited by a moderator:
Ja jeg er enig i mye av dette. Barn har ikke vondt av å lære seg at verden er urettferdig, for det er den! ALT trenger ikke være likt!

Ja, livet er urettferdig, men man må ikke alltid oppleve så mye negativitet heller. En liten dose er nok syns jeg :) har en sønn med spesielle behov og hvor mye han har vært gjennom i sitt ikke så lange liv, DET er urettferdig... Det syns hvertfall jeg..

Altså, det er jo forskjell på ting! Ikke ALT trenger å være urettferdig, og da kan barna godt skånes.
For eksempel så er det ekstremt sårt å være den eneste som ikke blir invitert i bursdag, men barnet kan godt tåle å ikke få en spesiell leke bare fordi kompisen i barnehagen har det.

For mye negativitet skader et barns selvfølelse og selvtillit.

Enig i det!
Vi henger oss også veldig opp i at alle skal behandles likt. Hvorfor det?? Vi er forskjellige og skal jo derfor behandles deretter! Ulik behandling må ikke være urettferdig! :)

Tenker jeg også, sånn det skal være :)
Vært kjedelig om alt skulle vært likt altså.

Altså, det er jo forskjell på ting! Ikke ALT trenger å være urettferdig, og da kan barna godt skånes.
For eksempel så er det ekstremt sårt å være den eneste som ikke blir invitert i bursdag, men barnet kan godt tåle å ikke få en spesiell leke bare fordi kompisen i barnehagen har det.

Helt enig i dette!!

Enig! :)

Back
Topp