Er litt nysgjerrig

Nå er ikke jeg sånn kjempeaktiv her inne lengre, men jeg har ikke lagt merke til noen spesielle som skriver dårlig, og ikke deg heller.
Jeg vil uansett si at bokmål med en og annen skrivefeil er bedre enn dialekt, da det er lettere å lese, spesielt når man har en veldig forskjellig dialekt fra den som skriver.

Så hvis noen retter på deg får du heller bare riste på hodet og la være å bry deg, for alle kan jo ikke vite hvem som har dysleksi eller skriveproblemer. og når man retter så er det jo ikke fordi det ikke er greit å ha skriveproblemer, det er jo ikke til å komme fra at mange skriver feil fordi de ikke vet hvordan ordene skal skrives, eller ikke bryr seg.

Litt morsomt, for da jeg gikk inn på denne tråden, tenkte jeg "endelig en som kan skrive nysgjerrig riktig", og så var det nettopp skrivefeil den handlet om:) Jeg synes det er mye lettere å forstå feilskrevet bokmål enn rettskrevet dialekt. Så jeg synes det er mye bedre nå!

*yummymummy* skrev:
jeg syns det er mye bedre å lese bokmål/nynorsk med skrivefeil, enn dialekt og sms-språk.
Men det er en uting å hele tiden påpeke når andre skriver feil. Iallefall når de starter å svare med : "det heter ikke... men ...", eller eventuelt bare kommenterer skrivefeilen og ikke svarer på hva som blir spurt etter. Det er mer irriterende å lese, enn skrivefeilen i seg selv ;)

Enig i dette.

Fru Riskorn skrev:
Litt morsomt, for da jeg gikk inn på denne tråden, tenkte jeg "endelig en som kan skrive nysgjerrig riktig", og så var det nettopp skrivefeil den handlet om:) Jeg synes det er mye lettere å forstå feilskrevet bokmål enn rettskrevet dialekt. Så jeg synes det er mye bedre nå!

Hahaha det ordet kan jeg siden jeg på ungdomskolen var med å vant nysgjerrigper ;)
men andre lange ord med dobbel konsonant slit jeg mer med, og generelle gramatikk regler

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver.
Omformulerer meg stadig for å slippe å skrive ord jeg blir veldig usikker på og noen ganger bruker jeg ordbok på google for å vite at jeg skriver riktig.
Kan lett miste fokus når det blir skrevet med dialekt, så syns det er best å lese bokmål, men samtidig syns jeg det er stas med forskjellige dialekter, men det tar seg kanskje best ut muntlig:)

Jeg har aldri lagt merke til noe feil når du skriver, men nå har jeg også dysleksi selv
Det du skriver er også lette å forstå.

Har selv problemer med å lese det som blir skrevet på dialekt

*LillMi* skrev:
Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver.
Omformulerer meg stadig for å slippe å skrive ord jeg blir veldig usikker på og noen ganger bruker jeg ordbok på google for å vite at jeg skriver riktig.
Kan lett miste fokus når det blir skrevet med dialekt, så syns det er best å lese bokmål, men samtidig syns jeg det er stas med forskjellige dialekter, men det tar seg kanskje best ut muntlig:)

samme gjør jeg, men det er ikke alltids så lett å finne andre måter å formulere seg for å få fram hva man ønsker.

Back
Topp