Er litt lei meg jeg

ORIGINAL: kate

ORIGINAL: Angelicka24

Kjente jeg ble skikkelig sinna først, men nå må jeg nesten bare le av den fjotten. Om jeg skulle veid mellom en av de fremste spesialistene på PCOS i Norge, og en vanlig allmennlege så er det ingen tvil om hvem JEG ville hørt på i hvert fall! Skjønner at du ble fortvila med en gang, men ikke hør på ham i det hele tatt. Så mange som 50 % av de som tar ett fjerde forsøk klarer det jo på det forsøket!
*Sender over en god trøsteklem*

oj, er oddsen så bra som 50%?? Det er jo kjempe bra[:)] Er det Hauskens statestikk?

Ja, det er på Hausken ja[;)] Tror det står inne på hjemmesidene deres[:)]

Kjente jeg ble skikkelig sinna først, men nå må jeg nesten bare le av den fjotten. Om jeg skulle veid mellom en av de fremste spesialistene på PCOS i Norge, og en vanlig allmennlege så er det ingen tvil om hvem JEG ville hørt på i hvert fall! Skjønner at du ble fortvila med en gang, men ikke hør på ham i det hele tatt. Så mange som 50 % av de som tar ett fjerde forsøk klarer det jo på det forsøket!
*Sender over en god trøsteklem*

oj, er oddsen så bra som 50%?? Det er jo kjempe bra[:)] Er det Hauskens statestikk?

Ja, det er på Hausken ja[;)] Tror det står inne på hjemmesidene deres[:)]

Ja nå fikk jeg virkelig motet opp her[:)]

Hei du som er lei dæi.

Ikke gi opp.... Jeg har vært 2 ganger til ivf men ble overstimulert begge ganger.
vi har prøvd å få barn i 7 år og æ har vært inn og ut hos fastleger som sier at alt er bra(til og med gyn.leger har konstatert at alt er bra.)
Men var veldig heldig og komme inn til en gyn.for 4 mnd siden som konstaterte pco hos mæi.
Ble sendt til kikhulsoprasjon som viste at begge eggstokker var innkapslet i syster og de var nødt til å "borre" hull inn til eggstokkene.
Det som er skjedd under hormonstimulering er at systene rundt eggstokkene også vokste og virket som eksta prevansjonsmiddel.
Går nu på metformin som skal hjelpe på insulinet i kroppen og skal om 2 uker begynne på pergotime som er eggløsnings tabeletter,for det viste sæi at selv om æ hadde normal mens. så hadde jeg ikke eggløsning.
Tru hvor mye man kunne ha vært foruten både psykisk og fysisk vis leger undersøkte oss godt første gang.
så æ har fått hjelp og håper det virker,det har gitt mæi litt håp.
kontakt din gynekolog og ønsk en skikkelig utredning.

LYKKE TIL OG GI IKKE OPP......det har ikke æ gjort enda [;)]

ORIGINAL: lillesimone

Hei du som er lei dæi.

Ikke gi opp.... Jeg har vært 2 ganger til ivf men ble overstimulert begge ganger.
vi har prøvd å få barn i 7 år og æ har vært inn og ut hos fastleger som sier at alt er bra(til og med gyn.leger har konstatert at alt er bra.)
Men var veldig heldig og komme inn til en gyn.for 4 mnd siden som konstaterte pco hos mæi.
Ble sendt til kikhulsoprasjon som viste at begge eggstokker var innkapslet i syster og de var nødt til å "borre" hull inn til eggstokkene.
Det som er skjedd under hormonstimulering er at systene rundt eggstokkene også vokste og virket som eksta prevansjonsmiddel.
Går nu på metformin som skal hjelpe på insulinet i kroppen og skal om 2 uker begynne på pergotime som er eggløsnings tabeletter,for det viste sæi at selv om æ hadde normal mens. så hadde jeg ikke eggløsning.
Tru hvor mye man kunne ha vært foruten både psykisk og fysisk vis leger undersøkte oss godt første gang.
så æ har fått hjelp og håper det virker,det har gitt mæi litt håp.
kontakt din gynekolog og ønsk en skikkelig utredning.

LYKKE TIL OG GI IKKE OPP......det har ikke æ gjort enda [;)]

Takk for svar[:)]
Jeg trenger ingen ny utredning, har jo funnet ut nå i høst at jeg har pcos. Hos klinikk Hausken (privat klinikk) Skal igang med forsøk der nå i November/desember. Så mener og tror at både mannen og jeg er 100% feridg utredet nå. Først på Klinikken i Porsgrunn (de fant ikke ut av pcos på den tiden). Og nå i Haugesund på klinikk Hausken. Det var Hausken som oppdaga pcos, og mente derfor at jeg ikke hadde fått riktig medisinering på de tre ICSI forsøkene jeg har hatt i Porsgrunn.
Hausken hadde veldig tro på graviditet, han sa jo rett ut at jeg kom til å bli gravid.
Var kun hos fastlegen min for å ta blodprøver som skulle sendes til Haugesund for at jeg skal få lov til å starte opp med forsøk der. (Hiv og sånn)
Da spurte jo seff fastlegen min hvorfor jeg skulle ta slike blodprøver. Og fortalte da at jeg skulle igang med forsøk nummer 4. Da fikk jeg hans mening.
Men meningen hans betyr ikke noe, jeg har jo allerede skrevet kontrakt med Hausken og i gang med medisinering.
Ble bare litt deppa når fastlegen min dømte forsøket mitt til å misslykkes.
Som de andre jentene her inne har overbevist meg om, HAN HAR IKKE NOE GREIE PÅ DET! Heldigvis...

Godt å se at du har motet oppe igjen kate! Det skal så lite til for at man havner litt i kjelleren. Bare en sånn slengbemerkning som det kan være litt ødeleggende[&:] Menmen, du vet jo at du er i gode hender, så dette ordner seg nok ser du! Er det ett eller tre forsøk dere har skrevet kontrakt på?

Godt å se at du har motet oppe igjen kate! Det skal så lite til for at man havner litt i kjelleren. Bare en sånn slengbemerkning som det kan være litt ødeleggende[&:] Menmen, du vet jo at du er i gode hender, så dette ordner seg nok ser du! Er det ett eller tre forsøk dere har skrevet kontrakt på?

Vi har skrevet på 1.
Hadde litt å si det at vi ikke hadde alle pengene til 3 forsøk nå i høst. Så vi hadde vel egentlig ikke noe valg. Også tenker vi litt sånn at etter dette forsøket hvis jeg ikke er blitt gravid, tar vi et forsøk i Danmark å.

Det høres ut som en dod plan kate! Men satser jo på at gullegget sitter denne gang da[;)]

Det høres ut som en dod plan kate! Men satser jo på at gullegget sitter denne gang da[;)]

Ja tenk hvis det kunne endt sånn

Hvordan går det med deg fortiden da Angelicka? Lader du opp til frys?

Ja, er på dag 15 nå. Ser ikke ut som om EL har tenkt å dukke opp med det første, men jeg får heldigvis primolut for å sette i gang TR om det går lenger enn 35 dager uten TR. Så da blir det fryseforsøk! Håper på en måte at det blir satt inn to egg denne gang. De er jo fryst ned to og to, så hadde vært moro om begge hadde overlevd opptining[;)] 

Ja, er på dag 15 nå. Ser ikke ut som om EL har tenkt å dukke opp med det første, men jeg får heldigvis primolut for å sette i gang TR om det går lenger enn 35 dager uten TR. Så da blir det fryseforsøk! Håper på en måte at det blir satt inn to egg denne gang. De er jo fryst ned to og to, så hadde vært moro om begge hadde overlevd opptining[;)] 

De pleier jo som regel å sette inn to egg ved frys da. Og spesielt hvis dem har fryst ned to og to.
Får bare krysse fingrene for at begge utvikler seg videre. Er jo ikke uvanlig at en av dem går til grunne.

De pleier jo som regel å sette inn to egg ved frys da. Og spesielt hvis dem har fryst ned to og to.
Får bare krysse fingrene for at begge utvikler seg videre. Er jo ikke uvanlig at en av dem går til grunne.

Ja, jeg leste at det var 40-60 % sjanse for at egget overlever opptining? Med andre ord er det jo virkelig ikke sikkert at begge overlever opptiningen. Men håper på det, og gjerne at de begge trives så godt inni der at de fester seg[8D] Jeg vil gjerne bli tvillingmamma jeg, mens min kjære er meeeeget sketisk til det! *Ler*
Setter dere inn to egg ved dette forsøket?

HEI

Du mååå ikke gi opp !

Jeg kjenner noen som fikk samme beskjeden , de trodde på legen , gidde opp alt håpet - gleden og mistet alt motet og humøret ! Det fikk det fryktlig vondt !

Så begynte de heller på en mange - mange - mange år lang tid med adopsjon. Da det endelig hadde fått to nydlige barn , fikk de vite at alt legen hadde sagt , var helt feil ! Men da var det dessvere for sent for dem med noe videre prosess.

LYKKE TIL OG GI ALDRI OPP HÅPET ! ! !

Ja, jeg leste at det var 40-60 % sjanse for at egget overlever opptining? Med andre ord er det jo virkelig ikke sikkert at begge overlever opptiningen. Men håper på det, og gjerne at de begge trives så godt inni der at de fester seg[8D] Jeg vil gjerne bli tvillingmamma jeg, mens min kjære er meeeeget sketisk til det! *Ler*
Setter dere inn to egg ved dette forsøket?

Jeg skal gjøre alt i min makt for å få inn to, og det tror jeg nok hausken går med på hvis vi får to fine egg. det er jo tross alt 4. forsøket. Fikk jo til og med inn to i Porsgrunn...

Jeg tar også gjerne tvillinger[:D][:D][:D] Hadde det blitt fler hadde jeg nok blitt litt mer skjelven[8D]

Kate:
Vi spurte på Hausken ang å sette inn to egg. De sa det var opp til oss hva vi ville. Dersom vi vil ha satt inn to egg, og de har to fine. Så gjør de det..

Så krysser fingrene for at de får mange fine egg, og at du har tvillinger i armene om ikke så alt for lenge... :)

Klem

Jippi!!!! Da skal vi ha to egg inn altså! [:)]

Det skal du så absolutt.. Fortjener det no.. :)

Vi og kommer til å be om det....

Jippi!!!! Da skal vi ha to egg inn altså! [:)]

Håper du får satt inn 2. [:)]
Dette fortjener du så virkelig. Nå er det deres tur.

Ja, sette inn to er nok ikke dumt! Men hadde blitt rimelig skjelven jeg om de to hadde delt seg i to begge to[8D]

ORIGINAL: Ivara

Ja, sette inn to er nok ikke dumt! Men hadde blitt rimelig skjelven jeg om de to hadde delt seg i to begge to[8D]

Hehe, det er vel sånt som skjer ca en gang i jubelåret [:D]
Fortalte min mann om hun på mars-09 som venter firlinger etter icsi. Da ble han svett gitt.

Ja det kan jeg tenke meg[:D][:D][:D] men sjansen for det er jo minimal da!!!

Skulle gjenrne tatt jo jeg, men er kjempe fornøyd bare jeg får en jeg[;)]

Er jo ikke så mange som får tvillinger heller da, men det er jo mer vanlig enn 4linger.

Back
Topp