Er lakris farlig for gravide?

happygirl222

Andre møte med forumet
Ææææ... hadde ikke fått med meg at man ikke skal spise lakris i svangerskapet :oops: å jeg som har spist mye salt lakris:eek:Håper ikke det har gitt noe skade, blir redd jeg nå....

Skal vell ikke overspise.. Bedre å spør om hva som IKKE er farlig når man er gravid :p

Spise kanskje noen dager en liten pose med salt lakris i løpet av en dag. Blir helt gal av det her jeg..

Det påvirker blodtrykket fikk jeg beskjed om, men tror ikke det er det farligste du kan få i deg :-) jeg kjente at knerten ble plutselig veldig aktiv etter å ha tatt 1 tyrkisk pepper og spurte her inne da. Har aldri fått beskjed fra jm om det da, eller legen.

Jeg vet desverre ikke mer enn set, så får håpe andre kan svare deg eller så får du Google litt :)

(Mai-sniker)

Det påvirker blodtrykket fikk jeg beskjed om, men tror ikke det er det farligste du kan få i deg :-) jeg kjente at knerten ble plutselig veldig aktiv etter å ha tatt 1 tyrkisk pepper og spurte her inne da. Har aldri fått beskjed fra jm om det da, eller legen.

Jeg vet desverre ikke mer enn set, så får håpe andre kan svare deg eller så får du Google litt :)

(Mai-sniker)
Ja, ikke lett. Så JordmorSiri hadde lagt ut en link om det på Facebook se:)

Jeg elsker lakris, å har helt dilla !
Hvorfor skal det være farlig? :O

Jeg spiser masse salt lakris nå/ og gjorde det i hele forrige svangerskap også. Og 1,5 åringen er superfrisk og sterk og fin, så tror det går helt fint. Tror kroppen selv gir signaler på hva den ikke vil ha for mye av osv ved å bli uvel. Har ihvertfall jeg erfart.

Off topic: hvilke salt lakris spiser dere? Jeg har så lyst på noe salt, men finner ikke noe lakris som er salt nok :-P

Åh! Nå må jeg på butikken og kjøpe salt lakris..... :p Heldigvis så mister jeg lysten etter et par biter så en pose varer leeeeenge ;)

Back
Topp