Er jeg urimelig?

Tja. Jeg tenker at for en kortere periode bør det går greit. Spesielt siden det er snakk om en time... Men, ikke på bærtur heller!

Men, jeg synes ikke at du skal ta den kampen med din svigerfar... Jeg synes du skal gi beskjed til din samboer hva du mener om saken, og så får det være opp til han å ta avgjørelsen. Og den avgjørelsen han tar, får han stå for - overfor deg og din svigerfar.

Eg hadde nok ikkje gitt beskjed om det gjaldt to uker til, men så er eg veldig vandt til at det er slik her også[;)] Bruker heller å gå å legge meg nedpå litt etter middagen så tar han ungene før han drar igjen i 6 tiden[:)] Da er eg "uthvilt" til leggetid [;)]

ORIGINAL: Fru Riskorn

Tja. Jeg tenker at for en kortere periode bør det går greit. Spesielt siden det er snakk om en time... Men, ikke på bærtur heller!

Men, jeg synes ikke at du skal ta den kampen med din svigerfar... Jeg synes du skal gi beskjed til din samboer hva du mener om saken, og så får det være opp til han å ta avgjørelsen. Og den avgjørelsen han tar, får han stå for - overfor deg og din svigerfar.

sign[:)]

Synes ikke du er urimelig.

Men, dette er en liten periode av livene deres, stå på [:)]

Helt enig her[:D]

Sign [:)]

ORIGINAL: Frk.VilliTrusa

Nei det syns jeg virkelig ikke er urimelig...

ORIGINAL: tone_mor

det gjør du helt rett i! han har sin del av ansvaret for barna! og du skal ikke slite deg helt ut!

seriøst? Mannen jobber 8-16 OG 18-->? HVER dag... Jeg tror det er nærmere å "slite seg helt ut" [;)]

Jeg tror jeg ville blitt enig med mannen min. Kanksje han kunne dra etter leggetid annen hver dag? Skjønner dere begge. Du vil ha mer hjelp, og han vil bare bli ferdig med låven fortest mulig.. Den eneste jeg ikke skjønner er svigerfaren din.. [8D]

Helt seriøst, er det ikke bedre han blir ferdig med jobben enn at han hjelper deg de 2 neste ukene med ungene. Jeg hadde latt han dra kl 18. En time seinere blir for 1-2 dager lenger jobb. Da er det bedre å bite tenna sammen og heller la han ta i ett tak med ungene etterpå. Kan ikke svigermor komme å hjelpe deg litt f.eks?
Jeg skjønner svigerfar også jeg, din mann har jo tatt på seg en jobb. Jeg går ut i fra at de begge har lyst til å bli ferdige.

ORIGINAL: Greven av gral

Helt seriøst, er det ikke bedre han blir ferdig med jobben enn at han hjelper deg de 2 neste ukene med ungene. Jeg hadde latt han dra kl 18. En time seinere blir for 1-2 dager lenger jobb. Da er det bedre å bite tenna sammen og heller la han ta i ett tak med ungene etterpå. Kan ikke svigermor komme å hjelpe deg litt f.eks?
Jeg skjønner svigerfar også jeg, din mann har jo tatt på seg en jobb. Jeg går ut i fra at de begge har lyst til å bli ferdige.

Det hadde jo ikke vært så dumt. Og det var vel sånn de ville ha løst det i "gamle dager"[:D]

Syns ikke svigerfar har noe å bli sur for! Ungene settes overfor foreldrene!!

Svigerfar skal jo være jævlig glad noen gidder å bygge fjøs med han i det hele tatt. Og mine svigerforeldre ville ALDRI krevd noe av oss i denne perioden som vi har 2 små barn og som det er som travlest.

Jeg synes ikke du er urimelig, og kanskje annenhverdag er greit, han skal jo bli ferdig også. Synes i utgangspunktet det er rimelig drøyt av svigerfar å "kreve" at han stiller opp hver eneste dag i så lang tid. Eller så er mannen din ikke tøff nok til å si ifra på egne og deres vegne.

Det er svigerfaren din som er helt på bærtur. Barna trenger å se pappaen sin. Sånn er det bare. Han kan ha litt respekt for deg.

Problemet er vel at det blir "bare 1 uke til" hver uke[8D]
Har jo holdt på sånn helt siden i vår. Men ikke hver kveld før i august.
Men nå er det vel ikke lenge til uansett..

Ikveld er jeg bedt på perfecthome party, og det SKAL jeg på, har ikke vært utenfor huset uten unger på evig tid! Sambo sa det til svigerfar når vi var der sist, "Ja,men da kan mora di dra å passe ungene,så kommer du i fjøset".
Svigerfar står ikke høyt i kurs om dagen assa[8D] (egentlig er han super-men når han blir stressa og må jobbe mye,går det stort sett utover sambo og oss)

ORIGINAL: *2 barnsmor*

Absolutt ikke urimelig.Jeg hadde nok sagt akkurat det samme[:)]

skulle vært min svigerfar som hadde blitt sur for at JEG setter grenser i MITT hus. NEI, du er IKKE urimelig, overhode ikke. De må da vell skjønne at du vil hjelp og avlastning på kveldstellet.

Da foreslår jeg at svigerfar kommer og tar leggingen, så kanskje han ser at du er avhengig av litt hjelp da!

Back
Topp