Er jeg urimelig?

puusen

Forumet er livet
Sambo har vært borte hver kveld i snart 3 uker for han hjelper svigers å bygge fjøs. Egentlig skulle de vært ferdige for 1 uke siden,men enda er det nok 2 uker igjen.
Han kommer fra jobb 4 og drar 6 igjen.

Nå sa jeg at neste uke får han ikke dra før ungene er i seng, klokka 7. En ting er jo at jeg er forferdelig sliten etter å ha alt ansvaret hele tiden, itillegg syns jeg ungene har behov for å ha pappa der også. (Vi sliter fryktelig med legging her-er en del skriking før de sovner,og når jeg har begge to,blir det vanskelig med så mye kos til en og en før de legges)

Men; er jeg urimelig når jeg sier at nå er det nok? Og at han skal vente med å dra til klokken 7? Svigerfar er potte sur for at setter slike grenser[8|]

Nei det syns jeg virkelig ikke er urimelig...

Det synes jeg ikke, har slike regler selv- mannen bruker å reise ut å jobbe om kveldene. Får ikke reise før Thomas har lagt seg.

Ikke urimelig i det hele tatt...og klart svigerfaren din er pottesur, er jo hans fjøs som skal bygges[8D]

ORIGINAL: Diddij

Ikke urimelig i det hele tatt...og klart svigerfaren din er pottesur, er jo hans fjøs som skal bygges[8D]

hehe-sant så sant[;)]

godt å høre at jeg ikke er helt på bærtur! er bare så sinnsykt sliten om dagen-så kan nok være sint og sur for den minste ting [8|] 

Men hva er forskjellen for svigerfar om mannen din drar kl 18 eller 19 da?? [8|] En time gjør da vel ikke noe.... Håper mannen din er voksen nok til å se selv at han ikke bør dra før etter barna er i seng. Jeg synes du absolutt ikke er urimelig, jeg hadde tatt det som en selvfølge at han ikke skulle dratt før legginga var ferdig. 

Jeg vet ikke helt hva jeg mener jeg. Men om han jobber feks fra 8-4 er hjemme i to timer, også drar for å hjelpe de, for så å komme hjem å legge seg og opp på jobb også på'n igjen. Så synes jeg faktisk det høres ekstremt slitsomt ut.
Men samtidig så bør ikke èn time senere gjøre så veldig stor forskjell [:)]

Nei du er IKKE urimelig!

Det at han hjelper foreldrene med fjøsbygging er vel ikke noe som er "krevd" av han, at han gjør det av fri vilje for å være snill, så da kan de ikke kreve noe.. Såfremst han ikke har avtalt arbeidstid og får betalt for det så er det hjelp og da kan de ikke kreve noe av han..

ORIGINAL: Diddij

Amen!
Svigerfar er av den gammeldagse typen, mannfolka skal jobbe mens damene skal være hjemme med barn og ordne huset[8|]

ORIGINAL: puusen

Amen!
Svigerfar er av den gammeldagse typen, mannfolka skal jobbe mens damene skal være hjemme med barn og ordne huset[8|]

Hahaha... På tide med en virkelighetsoppdatering på den svigerfaren din tror jeg [;)]

ORIGINAL: ^Milla^

jeg syns ikke det er urimelig i det hele tatt..

Han er jo først og fremst en far, ikke snekker [;)]

1 time med ungene er viktigere enn 1 time i fjøsen... i hvertfall når det har vart over en stund...
og i hvertfall når dere sliter med legginga[:)]

Nei, jeg synes ikke du er urimelig. Det jeg synes er urimelig er at samboeren din ikke tar på seg å forklare sin far et og annet om moderne tider og at han først og fremst er familiefar...[;)]

Personlig ville jeg nok latt han bli ferdig han må jo bli helt utslitt skal han jobbe så hjem hjelpe til med alt der så ut igjen pusse opp. Min mann er også ofte ute hjelper eller pusser opp her. Da tar jeg helt klart jobben hjemme. Men disse tullene er veldig enkle legge så er bare kos etter en lang dag.

ORIGINAL: Markmusa

Amen!

Hahaha... På tide med en virkelighetsoppdatering på den svigerfaren din tror jeg [;)]

lite som biter på han,godt vant med at svigermor ordner alt!
mannfolk[8D]

ORIGINAL: Markmusa

Amen!

lite som biter på han,godt vant med at svigermor ordner alt!
mannfolk[8D]

Ser den.... [;)] ikke alltid lett med de gammeldagse mannfolka (eller kvinnfolka for den del [:D])

Absolutt ikke urimelig! Så får han der svigerfaren bare sutre! Her må hensynet til barna komme først.

Back
Topp