Er jeg treig?

Aktivimagen

Betatt av forumet
Er 34uker på vei i dag, det meste til babyen er kjøpt inn, men ingenting vasket eller tatt opp/satt på plass. Sykehusbaggen har jeg bare så vidt tenkt på. Tror ikke jeg er helt klar psykisk, det her er nr.2 og med nr.1 var alt klart før uke 30 mener jeg å huske. Bør jeg begynne å stresse? Vet jo at det ikke er mye en nyfødt trenger de første dagene, men vet også at formen mot termin ikke blir bedre og at etter fødsel har jeg to å ta vare på. Trenger å høre hvor langt dere andre er kommet og om det i det hele tatt innafor å sette frem ting til babyen nu eller er det rart å ta opp stellebord etc? Kanskje jeg stresser uten grunn?

Og hvordan er det med hjemmestrikk? Hvordan vasker jeg hentesett etter nr.1 om jeg ikke vet hvilket garn som er brukt?

Det eneste jeg har satt opp er sprinkelsengen, og det var kun fordi vi var barnevakt og han måtte ligge der :p mangler vogn, stelleplassen er ikke ordnet, ingen klær er vasket, bagen har jeg ikke tenkt på enda :p jeg er 30+6 da, så har litt bedre tid enn deg. Men tror ikke jeg hadde stresset med det i uke 34 heller. Alt går det an å ordne etterhvert, og evt etterpå om du må ;) vi vurderer i tillegg å flytte oppi alt, så får ikke lov av kjæresten å gjøre klar mer fordi det uansett må ryddes bort til bilder og visning :p men orker ikke stresse :D alt ordner seg!

Det eneste jeg har satt opp er sprinkelsengen, og det var kun fordi vi var barnevakt og han måtte ligge der :p mangler vogn, stelleplassen er ikke ordnet, ingen klær er vasket, bagen har jeg ikke tenkt på enda :p jeg er 30+6 da, så har litt bedre tid enn deg. Men tror ikke jeg hadde stresset med det i uke 34 heller. Alt går det an å ordne etterhvert, og evt etterpå om du må ;) vi vurderer i tillegg å flytte oppi alt, så får ikke lov av kjæresten å gjøre klar mer fordi det uansett må ryddes bort til bilder og visning :p men orker ikke stresse :D alt ordner seg!

Så deilig å høre!:p Lurte på om jeg skulle hente noen poser med klær og se hva jeg evnt mangler, men tror jeg venter til imorgen da - utrolig deilig med sofa :happy:

Her er heller ikke noe vasket enda. Vi mangler både seng, bilstol og stellebord. Fødebagen har jeg bare såvidt begynt å tenke på, men har ikke handlet inn det jeg trenger der heller.
Er 32+1 idag ;)

Når jeg er 33 uker skal jeg på stor shopping for å få unna det viktigste som vi må ha.
Det vil altså si at jeg nesten ikke har noe enda.
Har hentet ned stellebordet med det står på soverommet, og blir brukt som oppbevaring av ting til lillebror men ikke sortert osv.

Har lister på hva jeg mangler da og det er nærmere 30 ting på den lista ;)

Vask av klær tar jeg når vi har funnet alt for å slippe og vaske så utrolig mye ;)
Syns derfor du ikke høres treg ut

Har begynt å vaske noen klær, men har ikke søkt om foreldrepenger ennå (er i uke 31) venter på at sjefen min skal gi meg kontrakten i slutten av denne uken for å levere søknaden. Føler at begynner å bli litt stresset, men må bare ta det som det kommer.

Jeg er i uke 29 og har satt opp vugge, vasket klær og sengesett. Vi mangler kun å få opp småting som kan gjørs etter fødsel. Jeg har også begynt litt på fødebagen.
Nå er vell jeg kanskje litt tidlige, men sist gang kom hun 3 uker før og da var fødebagen knappt nok pakket og vuggen stod fortsatt på moren min sitt loft xD

Ganske treige her også, men nå driver mannen å skrur sammen stellebord og klager atter en gang på at det er noe "galt" med byggesettet til ikea. Ingen handyman med andre ord :P

Er 33+4 og har det meste kjøpt inn, men alt ligger uåpnet og med lappene på. Rommet hennes står på halv åtte, og fødebagen har jeg ikke begynt å tenke på en gang. Venter nr tre :)

Har begynt å vaske noen klær, men har ikke søkt om foreldrepenger ennå (er i uke 31) venter på at sjefen min skal gi meg kontrakten i slutten av denne uken for å levere søknaden. Føler at begynner å bli litt stresset, men må bare ta det som det kommer.

Søkte om peng fra nav i dag, så ikke stress :p

Søkte om peng fra nav i dag, så ikke stress :p

Jeg er i uke 29 og har satt opp vugge, vasket klær og sengesett. Vi mangler kun å få opp småting som kan gjørs etter fødsel. Jeg har også begynt litt på fødebagen.
Nå er vell jeg kanskje litt tidlige, men sist gang kom hun 3 uker før og da var fødebagen knappt nok pakket og vuggen stod fortsatt på moren min sitt loft xD

Åjj, om jeg sammenligner meg med deg er jeg ikke i rute med andre ord :woot::D har også tenkt at babyen kan komme før tiden... Kanskje greit å starte snaaart

Jeg tenker at det kan være greit å ha noe å gjøre når jeg går ut i permisjon, så vasking får vente til da :-) Jeg er bare 29+6 enda, så føler jeg har all tid i verden :-P

Jeg har flere venninner som har fått sine rett etter at de startet permisjonen, så jeg er nok ute i god tid ;)

34 uker i dag, og det meste er i hus. Vi skal kjøpe en kommode på Ikea som skal bli stellebord, også tenkte vi å prøve babycallen til ikea. Tenker at dette ikke er kritisk den første tiden uansett, men skal ordne det snart. Greit å få innredet stellebordet om ikke alt for lenge :)

Alle klær lå med lappen på frem til forrige uke, da startet jeg vaskingen av de små klærne, kluter og sengetøy. Syns det er greit å ha det i orden nå. Artig å velge ut sykehusklær til babyen, sliter litt med å begrense det (ja, første barnet ;) )

Har kjøpt inn det meste av det jeg tenker å ha i fødebagen også. Ikke pakket, men lagt det som ikke er i bruk i en egen hylle i skapet. Har laget lister for resten..

Kjenner det nærmer seg raskt nå, stas! :D

Og hvordan er det med hjemmestrikk? Hvordan vasker jeg hentesett etter nr.1 om jeg ikke vet hvilket garn som er brukt?
Jeg ville vasket på 30 grader ullprogram uten sentrifuge :) er jo så smått at vannet lett kan klemmes ut for hånd. Har aldri klart å ødelegge tøy på den måten. Men hvis du vil være heeeelt safe kan du jo håndvaske det. Bør også være fort gjort når det er smått, bare skyll det veldig nøye :)

vi vurderer i tillegg å flytte oppi alt, så får ikke lov av kjæresten å gjøre klar mer fordi det uansett må ryddes bort til bilder og visning :p men orker ikke stresse :D alt ordner seg

Samme greiene her :P

Vi har kjøpt inn en del ting, men både seng og vogn er hos foreldrene mine. Vi kan ikke ha så mye i leiligheten nå, siden vi skal ha visning neste uke :P :)

Jeg har vasket noe klær og sengtøy (av det lille jeg har kjøpt inn), men det er mest fordi jeg får det litt mer travelt med studier fra neste uke av. Ellers har jeg ikke kommet til fødebagen enda.. :)

33 uker og ingenting er klart. Unge nummer 3, så vet at det meste ordner seg ;) Er midt i flytting. Eldste kom i uke 34, så burde kanskje begynne å stresse litt..., men nummer 2 kom i 37 så denne ungen kommer sikkert på overtid :p

Snart 32 uker her, førstegangs - her er alt kjøpt inn, senga ligger fortsatt i esken og ingen klær er er vasket. Har ikke begynt på fødebagen heller - men tenkt litt på hva som skal med ;-)

Back
Topp