Er jeg stygg da?? (laaang)

ORIGINAL: *Gullungen Nora*

ORIGINAL: ~StRaToS~

Skjønner deg!
Men det er mobberne som oftes har stor sjanse for å komme på
gal vei, ikke de som blir mobbet.

Du har vært snill hele tiden og det er hun som får creditt

SIGN..

ORIGINAL: svimsa

Jeg synes du er litt ufin når du kommer med slike påstander! Blir faktisk ganske provosert! Jeg har selv blitt mobbet på barne og ungdomsskolen, og hatt en ganske vanskelig oppvekst. Men alikevel er jeg uenig med deg!

Folk har forskjellig grenser for hva de tåler. Om de ikke har opplevd like mye som deg, så er det jo ikke sikkert de er så sterke som deg? Vi har forskjellig terskel! Og du vet jo ikke alt om denne jenta, gjør du vel? Hva om hun har blitt misshandlet hjemme? Fysisk? Psykisk? Insest? Voldtekter? Sykdommer? (Både fysiske og psykiske) Det kan være MANGE grunner som du ikke vet om som gjør at hun har havnet på kjøret! Du kan ikke bare si at det er hennes eget valg. Punktum. Det blir ALT for snevert!

Skjønner at hun har gjort deg mye vondt. Men du burde prøve å bruke din lerdom og styrke (som du sikkert har masse av siden du har kommet deg igjennom det vonde) på å prøve å være et medmenneske for de som har det vondt! Være et bedre menneske enn du følte hun var mot deg!

Oppsummering: INGEN vet hvilke grunner andre har til å gjøre som de gjør! Folk har hemmligheter! Og ingen VELGER å havne på kjøret!

Signerer denne!

Tja hva skal jeg si? Har jobbet med mennesker med psykiske lidelser i en del år nå og VET at de såkalte "vellykkede" familier kan skjule tragedier. Du kan ikke vite hvordan hun har hatt det selv om alt tilsynelatende ser perfekt ut....

Er synd på de som blir mobbet.. sann at det er sakt,men selv om man er blitt mobbet kan man ta vare på sine medmennesker og hjelpe de i stede for å tråkke på de, tråkker en på de er en ikke bedere enn mobberen syns nå jeg.. Har aldri vært populær på skolen jeg heller har oxo blitt mobbet men jeg går i alle fall med hevet hode nå i senere tid som vi er blitt voksne og oppdrar egne unger.. jeg kan gå forann som et bedre forbilde enn  de. Og det er viktig og hjelpe mennesker med problemer i stedet for og tråkke på de, en vet alldri når en kanskje får en knekk selv og blir den som trenger hjelp, hva om det hadde vært deg??
Og når jeg sier detta mener jeg ikke at en setter mobberne i fokus og synes synd på de.. men jeg mener det at de som mobber gjør det for å dekke over sine egne feil.. kanskje det var et rop på hjelp..
En skal ikke dømme noen før en vet begge sider i en sak..

ORIGINAL: dÅllface©

jeg sier det jeg alltid sier jeg..

det er aldri synd på de som mobber..
det er MIN mening - og som tidligere mobbeoffer så står jeg for den.
hvorfor skulle JEG måtte bytte skole når det var de andre som oppførte seg bedritent?
hvorfor sliter jeg fremdeles - over 10 år etterpå? og de har det finfint...?
nope... en mobber får ingen medfølelse av meg. sorry mac.
og jeg skjønner hovedinnlegger som syns det er bittert at mobberen får et "stakkars henne" og hun ingenting.

Signerer!
JEG mener at uansett om du har det tøft eller ei, om du er mobber eller blir mobbet, så velger en selv om man vil begynne med stoff eller ei!
Jeg syns også synd på de som er narkomane, men det var de selv som tok valget....ingen andre!

ååå som jeg er enig i det du skriver...Faktisk nesten som jeg skulle skrevet det selv...

ORIGINAL: Nøste77

jeg sier det jeg alltid sier jeg..

det er aldri synd på de som mobber..
det er MIN mening - og som tidligere mobbeoffer så står jeg for den.
hvorfor skulle JEG måtte bytte skole når det var de andre som oppførte seg bedritent?
hvorfor sliter jeg fremdeles - over 10 år etterpå? og de har det finfint...?
nope... en mobber får ingen medfølelse av meg. sorry mac.
og jeg skjønner hovedinnlegger som syns det er bittert at mobberen får et "stakkars henne" og hun ingenting.

Signerer!
JEG mener at uansett om du har det tøft eller ei, om du er mobber eller blir mobbet, så velger en selv om man vil begynne med stoff eller ei!
Jeg syns også synd på de som er narkomane, men det var de selv som tok valget....ingen andre!

Hmm... Dette stemmer jo faktisk ikke.

Ja i bunn og grunn så "velger" man å prøve stoff, men i maaange tilfeller er det en grunn til det[8|]
Syntes folk som sier sånt er veldig uvitende. Og tro meg jeg forsvarer dem ikke, men jeg tror ikke alltid det er bare å si "de valgte det selv". Hva med de som har blitt avhengig pga medisiner og sånn da?

altså fordi om du som mobbeoffer ikke begynte på stoff... så er det da like mye mobbeofre som "velger" (som du kaller det)som detter utpå.. men da er det mobberen sin feil?? mobbeofrene har IKKE valgt det selv.. men mobberne de har ingen problemer de, så de HAR valgt det????? mange her inne maser om kristendommen og har debatter om å følge den osv (ikke på denne linken men generelt) hva skjedde med DU SKAL ELSKE DIN FIENDE??? jeg er ikke særlig kristen, men syns denne loven e grei!!! og synes mange her er veeeldig umoden.. les denne en gang til.. og si at det er sånn det skal være??

altså fordi om du som mobbeoffer ikke begynte på stoff... så er det da like mange mobbeofre som "velger" (som du kaller det)og begynne med stoff som mobbere??.. men da er det mobberen sin feil at mobbeofrene datt utpå?

MEEN?? mobbeofrene har IKKE valgt det selv.. men mobberne de har ingen problemer de, så de HAR valgt det????? mange her inne maser om kristendommen og har debatter om å følge den osv (ikke på denne linken men generelt) hva skjedde med DU SKAL ELSKE DIN FIENDE??? jeg er ikke særlig kristen, men syns denne loven e grei!!! og synes mange her er veeeldig umoden.. les denne en gang til.. og si at det er sånn det skal være??

sånn den e og rotete denne teksten men liiitt bedre..

Jeg er veldig glad jeg aldri har blitt så bitter på en person! Uansett hva mennesker har gjort mot meg så hadde jeg aldri ønsket den personen et liv som narkoman eller verre[&:]

Blir nesten litt redd at noen sier det pga at de mobbet når de var unge. (jeg bagateliserer ikke mobbing) Men husk at mobberne er kun personer de også og mange av dem er sikkert ikke stolte over valgene de tok på barne/ungdomskolen/vgs

Å hate en persom er veldig sterkt.. men å si at en ikke bryr seg om de skulle bli skadd eller verste fall dø?? er mer redd så bitre personer enn en mobber!!!!!! man kan ikke vre så bitter at man ønsker andre skadet.. en ting er at man i sinne kan si eller ønske det der og da.. men vi er da voksne mennesker!!!!!! -ler- vettu ka eg må faktisk le, fordi utsagnende til enkelt er heeelt........!!!!!!

ORIGINAL: *silly*

Jeg er veldig glad jeg aldri har blitt så bitter på en person! Uansett hva mennesker har gjort mot meg så hadde jeg aldri ønsket den personen et liv som narkoman eller verre[&:]

Blir nesten litt redd at noen sier det pga at de mobbet når de var unge. (jeg bagateliserer ikke mobbing) Men husk at mobberne er kun personer de også og mange av dem er sikkert ikke stolte over valgene de tok på barne/ungdomskolen/vgs

For å si det sånn... hadde saken vært avsluttet på ungdomsskolen og man hadde fått en unnskyldning eller noe som lignet, så kunne man kanskje gått videre..
Men når man VET at man sliter 10 år etterpå pga av disse menneskene... som FREMDELES når du møter dem TI år etterpå - flirer av deg og hvisker om deg bak ryggen din... da er det FAEN ikke "dumhet i barndommen".. da er det i mine øyne PUR FAENSKAP

Det finnes selvfølgelig unntak og i ditt tilfelle kan jeg si meg enig. Hvis man ikke klarer å komme videre i livet å fortsatt skal gå å "mobbe" 10 år senere? vettu da syntes jeg faktisk synd på dem[8|] 
At man må mobbe andre for å føle seg bedre selv?

jeg forstår veldig godt at man er sinna.. men det denne trådenhandlet om var at den som startet tråden mente at det ikke er synd på mobber fordi hun nettopp har mobbet .. osv osv.. dette handler om at man ikke selv velger å gå den stien hvor man blir narkoman.. og at det liksom ikke skal være synd på en mobber uansett her i vedren!!!!! selfølgelig er det vondt å bli mobbet. og de som mobber idag er jo ikke helt god som voksne... men det var ikke de som frermdeles mobber vi snakket om.. vi snakket om en stakkars jente som har vært på skjøret i 11 år!!!!!!!!!!!!

For å si det sånn... hadde saken vært avsluttet på ungdomsskolen og man hadde fått en unnskyldning eller noe som lignet, så kunne man kanskje gått videre..
Men når man VET at man sliter 10 år etterpå pga av disse menneskene... som FREMDELES når du møter dem TI år etterpå - flirer av deg og hvisker om deg bak ryggen din... da er det FAEN ikke "dumhet i barndommen".. da er det i mine øyne PUR FAENSKAP

Det finnes selvfølgelig unntak og i ditt tilfelle kan jeg si meg enig. Hvis man ikke klarer å komme videre i livet å fortsatt skal gå å "mobbe" 10 år senere? vettu da syntes jeg faktisk synd på dem[8|] 
At man må mobbe andre for å føle seg bedre selv?

Ble veldig personlig og litt vekk fra HI men.. [:D]
Sånn er det når jeg vet at det meste jeg sliter med i dag er grunnet dem...

Skjønner tankegangen... SLiter selv veldig med ting fra barndommen (men det er ikke mobbing eller noe) Men skal ikke gå inn på det. Jeg vet også hvem sin "skyld" det er at jeg har problemer nå. Kan være vanskelig å gi slipp på bitterheten, men jeg tror ikke jeg kommer til å ha det bra med meg selv før jeg klarer å legge det bak meg. Men alle tilfeller er forskjellige[;)][:)]

ORIGINAL: FrøkenBast

Ja, jeg syns du er stygg da.
At noen havner i ett narkomiljø er en tragedie, at noen viser frem ett glansbilde liv betyr ikke at det er sant.
Du vet ingenting om hva som har drevet henne inn i narkotikaens klør, derfor syns jeg det er stygt å fordømme henne.
Og hvorfor, hvorfor trenger DU ros fordi du har klart det i livet og blitt ett skikkelig menneske??
Syns egentlig dette var usmakelig tema, det er en tragedie.

Signerer denne og vil legge til en kommentar. Bli voksen

ORIGINAL: ~StRaToS~

Skjønner deg!
Men det er mobberne som oftes har stor sjanse for å komme på
gal vei, ikke de som blir mobbet.

Du har vært snill hele tiden og det er hun som får creditt
Signerer 

Her kommer en klapp på skulderen fordi du har jobbet så hardt for å komme dit du er i dag! [:)]

*Maja klapper mams81 på skulderen*

~Maja~

Back
Topp