Er jeg stygg da?? (laaang)

ORIGINAL: ~ savannah ~

ORIGINAL: S_C

Ja visst kan man si det, men eg syns det var upassende. Såg heller ikke sammenhengen..
Og som eg svarte deg så skrev eg at FOR MIN DEL, skjønte du mente det generelt, men eg skrev for min del!

Seff! Du har også lov til å si meninga di;)

No hard feelings [:)]

[:)]

ORIGINAL: FrøkenBast

Her var det mye bitterhet ute og går.
Men for å svare trådstarter igjen, så kan man også selv som ett mobbeoffer heve seg over det. Man kan til en viss grad selv la være å være ett offer om du skjønner. Og hva skjedde med empati og medfølelse? Hvorfor godte seg over at noen er blitt narkomane? Er man da ett bedre menneske selv? har man ikke da sunket ned til det nivået man selv hater?
Mobbeoffer eller ikke, man er ett offer så lenge man selv gjør seg til det, man velger til en viss grad selv å leve i den rollen.
Men å ønske folk nedenom og hjem fordi man har blitt mobbet syns jeg er grusomt, faktisk ville jeg trodd at de som selv har blitt mobbet var i stand til å ha mere medfølelse når folk var nådd bunnen.

Det er akkurat dette jeg mener. Utrolig bra skrevet

ORIGINAL: dÅllface©

jeg sier det jeg alltid sier jeg..

det er aldri synd på de som mobber..
det er MIN mening - og som tidligere mobbeoffer så står jeg for den.
hvorfor skulle JEG måtte bytte skole når det var de andre som oppførte seg bedritent?
hvorfor sliter jeg fremdeles - over 10 år etterpå? og de har det finfint...?
nope... en mobber får ingen medfølelse av meg. sorry mac.
og jeg skjønner hovedinnlegger som syns det er bittert at mobberen får et "stakkars henne" og hun ingenting.

Signerer denne jeg. Sliter ikke så mye nå. Bortsett fra med selvtillit.
Men har det kjempefint.
Jeg ble også sparket slått og spytta på.
Så hos meg har mobbere ingen medlidenhet. UANSETT!!!!!!!!!

ORIGINAL: svimsa

Jeg synes du er litt ufin når du kommer med slike påstander! Blir faktisk ganske provosert! Jeg har selv blitt mobbet på barne og ungdomsskolen, og hatt en ganske vanskelig oppvekst. Men alikevel er jeg uenig med deg!

Folk har forskjellig grenser for hva de tåler. Om de ikke har opplevd like mye som deg, så er det jo ikke sikkert de er så sterke som deg? Vi har forskjellig terskel! Og du vet jo ikke alt om denne jenta, gjør du vel? Hva om hun har blitt misshandlet hjemme? Fysisk? Psykisk? Insest? Voldtekter? Sykdommer? (Både fysiske og psykiske) Det kan være MANGE grunner som du ikke vet om som gjør at hun har havnet på kjøret! Du kan ikke bare si at det er hennes eget valg. Punktum. Det blir ALT for snevert!

Skjønner at hun har gjort deg mye vondt. Men du burde prøve å bruke din lerdom og styrke (som du sikkert har masse av siden du har kommet deg igjennom det vonde) på å prøve å være et medmenneske for de som har det vondt! Være et bedre menneske enn du følte hun var mot deg!

Oppsummering: INGEN vet hvilke grunner andre har til å gjøre som de gjør! Folk har hemmligheter! Og ingen VELGER å havne på kjøret!

enig med deg jeg....ting er ofte litt mer komplisert

ORIGINAL: FrøkenBast

Her var det mye bitterhet ute og går.
Men for å svare trådstarter igjen, så kan man også selv som ett mobbeoffer heve seg over det. Man kan til en viss grad selv la være å være ett offer om du skjønner. Og hva skjedde med empati og medfølelse? Hvorfor godte seg over at noen er blitt narkomane? Er man da ett bedre menneske selv? har man ikke da sunket ned til det nivået man selv hater?
Mobbeoffer eller ikke, man er ett offer så lenge man selv gjør seg til det, man velger til en viss grad selv å leve i den rollen.
Men å ønske folk nedenom og hjem fordi man har blitt mobbet syns jeg er grusomt, faktisk ville jeg trodd at de som selv har blitt mobbet var i stand til å ha mere medfølelse når folk var nådd bunnen.

En mobber kan ødelegge så mye for et menneske at jeg vil tro det er naturlig å hate og ønske personen alt vondt etter han/hun har ødelagt så mye. Noen bærer nag lengre enn andre.

De som velger å begynne med dop, anger seg nok fort, men det er jo ikke så lett å komme seg bort fra.

jeg vil bare si at jeg synes det er kjempebra at du har klart deg så fint, til tross for oppveksten din.
Det er for jævlig at noen skal kunne mobbe og "ødelegge" for andre. De som blir mobbet bør føle at det blir tatt på alvor og at det blir gjort noe med. De bør få hjelp til å takle det de har opplevd, samtidig må de som mobber også få hjelp til å slutte med mobbingen.
Her synes jeg at skolene og "de voksne" har skjøvet fra seg det ansvaret de har og har i stor grad bidratt til at forholdene ligger til rette for mobbing.

Når det gjelder at hun har valgt å bli narkoman og at hun pga at hun har mobbet ikke fortjener medfølelse:
Jeg har ikke til dags dato truffet noen som ønsker å bli narkoman. Man kan gjøre dumme valg og tenke som veldig mange gjør at "det skjer jo ikke meg, jeg har full kontroll". Plutselig har man et problem som man sannsyneligvis ikke selv så komme.......og da er d selvfølgelig en selv som må velge veien videre.

Det er synd i de som blir mobbet.......det er d ingen som fortjener....
men det er synd i narkomane også...fordi de har store problemer, selvforskyldt eller ei

ORIGINAL: Leyah

På en måte syns jeg her at mobbe offer selv har blitt mobber. Du "godter" deg over hvor hun er idag, istedetfor å heve deg over det.

Sign

ORIGINAL: SUNmoonSTARS

Er ofte en grunn til at folk mobber og ruser seg! Alt er ikke alltid som det ser ut som utenpå! ...greit å ha det i bakhodet liksom!

Folk dømmer utifra det de ser[8|] ...det gjør vi alle og ikke alltid rettferdig/riktig[;)]

Men hvordan vet du egentlig hvordan hun har hatt det i oppveksten sin?
er ikke sikkert hun har hatt en drømmeoppvekst bare pga av at hun har hatt nok av materielle goder...
det er gjerne en grunn til at folk mobber,at de ikke har det så veldig bra med seg selv og av den grunn må rakke ned på andre...
sier ikke at det er greit,men jeg tror ikke du kan vite 100% at hun har hatt det så veldig bra bare pga at hun kommer fra en ressurssterk familie
Må jo være noe som er galt når hun må ty til dop..

skjønner deg veldig godt jeg....syns du har vært flink jeg!!!!

ORIGINAL: minnie19

jeg mener at UANSETT hvordan man har hatt d i oppveksten, så velger man sine veier selv!

jeg er sterkt i mot dop, d er d verste jeg vet!!  jeg har aldri prøvd d, og kommer heller ALDRI til å gjøre d.

uansett hvor bra eller vondt man har d/har hatt d, så velger man selv om man vil prøve dop eller ikke! de aller fleste vet at d er farlig, og bør derfor holde seg unna d. narkotika og alkohol er ingen utvei UANSETT! d mener jeg.
syns du skal værre stolt over d du har oppnådd jeg[:)] fint at du har fått d så bra, til tross for vanskelige tider.

Men om man har en dårlig start er man i stand til å ta valg på lik linje som andre? Hvis man ikke respekterer seg selv hvor lett er det å ta de valg som på lang sikt er best?

ORIGINAL: kurtine

ORIGINAL: minnie19

jeg mener at UANSETT hvordan man har hatt d i oppveksten, så velger man sine veier selv!

jeg er sterkt i mot dop, d er d verste jeg vet!!  jeg har aldri prøvd d, og kommer heller ALDRI til å gjøre d.

uansett hvor bra eller vondt man har d/har hatt d, så velger man selv om man vil prøve dop eller ikke! de aller fleste vet at d er farlig, og bør derfor holde seg unna d. narkotika og alkohol er ingen utvei UANSETT! d mener jeg.
syns du skal værre stolt over d du har oppnådd jeg[:)] fint at du har fått d så bra, til tross for vanskelige tider.

Men om man har en dårlig start er man i stand til å ta valg på lik linje som andre? Hvis man ikke respekterer seg selv hvor lett er det å ta de valg som på lang sikt er best?

Signerer.

Har man et anderledes utgangspunkt er man jo ikke "like i stand" til å ta de "rette" valgene.

F.eks. Hvis en person har vokst opp med 2 narkomane foreldre, og i en alder av 13år begynner på dop, mener du da at denne personen har skyld i det selv? Hvis den hadde vokst opp hos 2 "normale" foreldre er det jo ikke sikkert at dette hadde skjedd? Igjen syntes jeg man er veldig uvitende når man sier sånne ting. JA I bunn og grunn er det de narkomane som selv tar et valg om å gå den veien, men de kan jo rett og slett ikke hatt noe annet valg. (ikke hatt noen andre som har brydd seg om dem enn disse narkomane vennene) ikke hatt noe sted å gå til osv.

Eg vart sjøl mobba på ungdomsskulen, slit framleis med dårleg sjølvtillit.. Ein av dei som mobba mest i begynnelsen av ungsomskulen tok livet sitt for litt over eit år sidan.. Eg må innrømme at det gjekk ikkje så veldig innpå meg når eg fekk høyre at han hadde gjort det, men eg tenkte på familien hans.. dei som var veldig glad i han og brydde seg om han.. på deira vegne var eg trist.. og at han faktisk hadde hatt det så fælt at han valde å ta sitt eige liv syns eg var trist..

Eg skjønna godt at mobbeofra ber nag til mobberane, eg prøver å heve meg over det tenke på de eg har no og glede meg over alt det eg har fått til (ikkje alltid like lett, men ein må berre prøve)..

Eg har òg vanskeli for å tru at noken vel å bli rusmissbrukara..

Eg føle rett og slett at i ei slik sak er det umogleg å ta eit standpunkt avdi kvar sak har fleire sider og fleire som blir berørte på ulike måtar..
Vi har alle våre meiningar, men det er òg viktig å respektere andre sine meiningar..

Så difor gjer eg ein stor klem til alle som har oppnådd noke her i livet.. Eg trur det er ein klem alle kan ta til seg for vi alle har oppnådd noke her i livet.. Alle som klarar å komme seg opp frå "dårlege" kår fortenere ros og ein klapp på skuldra.. Det er mennesklig å ønske det[:)]

Back
Topp