Er jeg stygg da?? (laaang)

mams81

Glad i forumet
Da jeg gikk på skolen, hadde vi klassens peneste, og klassens styggeste, skolelys osv.. Hun som var klassens peneste jente, var ei ufordragelig bi*** for å si det sånn ..Rakka ned på alt og alle, og var fæl og mobbe meg , siden jeg var ei stille ,rolig og flink jente..

Denna jenta kom fra en ressurs sterk familie, med både mor og far i gode jobber, pent hus, alltid fine og nyeste klær osv.. Jeg derimot, vokste opp med mamma og besta,arva klær av ungene til vennene til mamma og holdt meg mye for meg selv.. for å si den på denne måten; takket være denne jenta så var skolen noe jeg gruet meg til....

Nå er vi voksen begge to.. jeg er gift, har fast jobb, venter nr2 og har MASSE gode venner, og denne jenta er sprøytenarkoman på 11 året sitt... Alle sier " huff, stakkars, hun nydelige jenta der.. Hun har det ikke lett.."

LETT?????? Hun har hatt det lettere enn meg, og valgt den stien selv! Hun har en god familie som har gjort ALT for henne, men hun bare driter i alt og alle! Hun synes det er "tøft" det hun gjør på!! Jeg blir så forb****!!!!

Hadde det vært meg som hadde havne på kjøret , hadde nok folk sagt" huff, ja en kunne vel ikke vente noe annet.. uten far, og en mor som var glad i utelivet og menn"...

Det er ingen som klapper meg på skulderen for at jeg har jobbet hardt for der jeg er i dag, og alt jeg føler jeg har oppnådd! Men "stakkars" hun som var såååå pen!! Årh, blir så IRRRR når jeg tenker på det... føler ingen medlidenhet med henne...

Skjønner deg!
Men det er mobberne som oftes har stor sjanse for å komme på
gal vei, ikke de som blir mobbet.

Du har vært snill hele tiden og det er hun som får creditt

det er endelig greit det, men akkurat DENNE jenta har ikke så mye å skylde på.. Det finnes folk som har hatt det værre enn henne, og velger å ikke ruse seg fordet. For å si det sånn: jeg var mobbet og plaget opp igjennom hele skolen, hadde en mor som brydde seg mer om fest og menn og jeg ble voldtatt da jeg var 15 år!! ER dette gode grunner til å bli rusmisbruker?? begynnte jeg å mobbe å plage folk av den grunn? det er nettopp sånt jeg mener.. De som ruser seg (ikke ALLE selvfølgelig) Har havna bort i det av sin egen dumhet, sånn som denne jenta..

Ja det er akkurat det jeg mener! For alldel, jeg er ikke ute etter å dømme folkegrupper, men jeg snakker om DENNE jenta...
ORIGINAL: ~StRaToS~

Skjønner deg!

mmm fordi om alt virket perfekt i ditt syn, så va det kanskje ikke det?? at hun va klassens peneste osv e jo greit og at hun oppførte seg deretter.. men så var dere jo 11 år yngre og då??eller noe sånt?? synes kanskje det er litt harsh å skrive at du ikke har noen som helst medlidenhet med henne.. regner med at dere ikke var venner?? så da vet du vel kanskje ikke hennes dype hemmeligheter fra oppveksten heller+?

mener ikke å beskytte henne på noen som helst måte.. men kjenner flere som har dukket under rike som fattigere, og de har hatt sine mørke hemmeligheter, som har sjokkert oss andre i voksen alder.. ting vi aldri hadde trodd.. ingen blir vel sprøytenarkoman heelt uten grunn????

men vet ikke ejg, jeg kjenner henne jo hvertfall ikke...

mener ikke noe mot deg altså, er bare mitt stnspunkt[:)][:)]

åh du fikk det litt bedre ut svimsa.. jeg ville ikke starte noen krangel..men jeg er helt enig.. det er ganske umodent sagt synes jeg!!!!

Da skjønner ikke dere hvor jeg vil hen.. Hvorfor er det da mobberen som blir satt i fokus? Hvorfor er det HUN som får en klapp på skulderen? Jeg skal lover dere, jeg har hatt mine problemer! Så det holder! Og mye holder rot i mye mobbing på skolen.. Jeg gikk til psykiater for å takle problemene mine.. Men allikevel kommer mobberen i fokus for hun VALGTE å ta den vegen... Var det det jeg skulle ha gjort og? hadde folk synes synd i meg da? hvis jeg var rusmisbruker OG den bakgrunnen jeg har ?
ORIGINAL: ¤DiddLina¤

ORIGINAL: SUNmoonSTARS

Er ofte en grunn til at folk mobber og ruser seg! Alt er ikke alltid som det ser ut som utenpå! ...greit å ha det i bakhodet liksom!

Folk dømmer utifra det de ser[8|] ...det gjør vi alle og ikke alltid rettferdig/riktig[;)]

Singnerer denne.. Høres ikke ut som denne jenta har hatt det lett i det hele tatt.. Ingen havner vell på kjøret fordi det er "kult"! Hun har nok en historie som få/ingen vet om..

Ofte er det nok ikke bakgrunnen som gjør at man tar feil valg iblandt... Kanskje ikke mer enn et ja som egentlig burde vært et nei på en fest, så var det gjort. Har jobbet endel med folk som har havnet på skråplanet,- og de har nok ikke "valgt det selv".

Desverre er det ikke slik i dagens samfunn at noen gir en medalje for å være "vellykket" og har klart seg bra i denne verden. Det klappet må man nok gi seg selv på skuldra og være glad for at man ikke tok feil valg selv.

Mobberen satt i fokus?? i sikkert 90% av alle mobbesaker, så har mobberen store problemer selv!!! er det om å gjøre å bli syntes synd på da?? du må jo skille mellom tiden på skolen og den voksne tiden nå?? kan ikke helt tro du faktisk sier at HUN valgt den veien så hvorfor skal det være synd på henne???? lurer nesten på om dette er en trå for å provosere eller om du faktisk mener det du sier?? jeg ble og mobbet på skolen, men i voksen alder er faktisk noen av de mobberne mine venner.. fordi vi idag er VOKSEN og da var vi UNG!!! og selvfølgelig kan det være synd på henne selv om hun var mobberen!! det er som en annen innpå tråden her sa.. hva vet nå du om hva som har skjedd innenfor husets fire vegger, eller blant hennes venner eller hva det nå er!! huff blir litt frustrert jeg av at du har den instilingen!!!!

signerer mangen av de her.

men skjønner også hva du mener..

Men synst også du bør prøve å fokusere på sånn livet er for deg nå..[:)]

Det er ikke lett for noen egentlig.

sjønna godt man kan bi frustrert a d du har gådd igjønna, sånn skulle ingen ha trænkt å opplev!
har sjøl litn å ingen respækt av onga væl som våksne som må mobb å rak ne på andre før å sjål føl sæ stor..
ok, kansje denna jenta ikje hadde d så greit men d e INGEN unskyldnig før å lag live t nån andre t et reint mareritt!!!

men, syns ingen førtjænn å bi rusmisbrukera a den grunn..

Kanskje det var mobberen som også trengte en time hos psykiater for å få ting på plass i livet sitt? Stakkars jente som har havnet på skråplanet.. det fortjener ingen, og hun må også ha hatt det vanskelig mens dere gikk på skole sammen.. ingen som er helt fornøyd med seg selv og har det helt bra blir mobbere... og man blir ikke sterk av å mobbe heller, men de som blir mobbet har mer sjangs for å bli sterke mennesker. Snakker av erfaring, for jeg gikk gjennom endel mobbing i en periode av livet mitt jeg og, og det har styrket meg noe enormt.

Det som ikkje drep gjer ein sterkare. Er nok det du har erfart då, og dermed klart deg i motsetning til "klassens peneste".

ORIGINAL: *Gullungen Nora*

ORIGINAL: ~StRaToS~

Skjønner deg!

SIGN..

ORIGINAL: Mrs.Black Beauty

er jo tydelig at hun ikke har hatt det noe lett når hun måtte mobbe de som var "svakere" enn seg.

men skjønner godt du ikke vil ha sympati over henne, når hun har behandlet deg slik[;)]
ingen fortjener å bli mobbet, og det er leit at så mange blir det!

samtidig som jeg synes det er galt av deg og mene så sterkt at du vet at hun hadde INGEN grunn til å begynne med narkotika. Det er faktisk synd på dem som begynner med det!
jeg kjenner MAAANGE! og jeg skal bare si deg det,at de fleste jentene jeg "har kjent" har omtrent vært de peneste på skolen!!

signerer!

jeg skjønner ikke at man ikke kan synes synd på noen fordi om de har mobbet.. vil det si at du aaaldri har gjort noe mot noen du ikke burde?? et menneske er et menneske uansett.. synes dere tenker liiitt til nesetippen dere som mener at man ikke skal synes synd på henne.. alle har vi vel selv gjort ting vi angrer på!!!!! alvorlig talt, dere var unge.. skjønne at du synes det er kjipt, men det går en grense!!!!!!!

ORIGINAL: ^SameKjærringa^

Selv om denne jenta var perfekt i andres øyner så er det ikke sagt at hun hadde det så bra som alle andre trodde.
Jeg tror at de som mobber som oftes gjør det pga oppmerksomhet og ett lite rop om hjelp, vil nok tro at hun slet med sitt som ingen andre så.

Hvorfor "sparke en som allerede ligger nede" ???
Ser ikke helt vitsen med det. Og det som verre er er at man fryder seg over andres elendighet !
Jeg synes det er direkte ondskapsfullt.
Heller glede seg over at man selv har klart seg bra til tross, og håpe denne jenta får hjelp og kommer seg vekk fra dette.

sign.denne jeg

All forskning viser at mobbeofre klarer seg bedre enn mobbere i voksen alder. Grunnen er at mobbere sjelden har det spesielt godt. Sier ikke at det er riktig å mobbe - FOR ALL DEL! Men sier at ting kanskje ikke alltid er som de ser ut på utsiden. Jeg føler heller ikke noen spesielt gode følelser for de som mobbet meg da jeg var liten, men ønsker dem ikke noe vondt heller. Bryr meg fint lite om dem, for å være ærlig.

Back
Topp