Er jeg storforlangende...

Mange av dressene (f.eks reima) kan ikke tørkes i tørkeskap likevel - da blir de ødelagt[;)]

uten at jeg har lest heel tråden og alle svarene her....

Syns det er litt snodig at de ikke har varmeskap[8|] trodde det var 'vanlig' i dagens bh jeg, eller hvertfal en plass for slikt tøy så det ikke blir rått og muggent[&:]

Nei, du er ikke storkrevende[>:]

jobber sjølv i b.hage og støvler er eit must altso. Gode vintersko er bra men regner det å er vått ute ville eg ha hatt støvler til han ja.. Vi tørker opp att alt av utekleder, sko, støvler og slikt og evt. dei kle det er plass til i tørkeskapet.. Men synst at dei burde høyre på deg som mor og ta innover seg den beskjeden, det er no ikkje bra at ungen din går våt lenge ute no i kulda, so pass bør dei kunne passe på..

Nei det synes jeg ikke!
I Olivers barnehage henger alt yttertøyet ute til tørk på hans plass, ellers så står det i tørkeskapet!

Nå ble jeg veldig glad for at bhg til lillemann har tørkeskap og er flinke til å bruke det...

ORIGINAL: Malin!

å henge klærne opp på en knagg tar kanskje 5 sekund lengre enn å stappe dem i en pose.

Og som Perlepupp sier, er ikke alle som har råd til å kjøpe 3 dresser, for di koster ikke akkurat 100 kr stk. Er ganske dyrt om en skal ha en skikkelig. Og hva hjelper det vel å ha 2-3 dresser om man bare har ett par sko som er dassvåte? Da må man jo ha 2-3 par med sko/støvler og da...

Er dyrt nok med barnehage fra før.

min går jo ikke i bhg enda, men jeg vet hvor mye penger jeg har NÅ og jeg vet at det vil bli dyrere for meg når han begynner i barnehagen.

Ja, men det tar mye plass.. i alle fall gjorde det hos oss..

Og som Endeligguttemamma sier: Reima kan ikke henges i tørkeskap uansett, så da hjelper ikke det.
Og en dress trenger ikke koste 1000 kroner.
Kjøp brukt (reimadresser holder seg godt), på tilbud eller kjøp andre billige alternativer som også funker bra!

To dresser, to regnsett, to par vintersko osv er faktisk et must i barnehagen.. i alle fall på storebarnsavdeling hvor de gjerne er ute 2 ganger om dagen.

Har de ikke tørkeskap da? Skjønner godt du blir irritert da ja,men de har sikkert ikke kapasitet til å tørke masse tøy fra alle barna,men gjelder det bare din gutt så må det vel gå ann.. Lar de han sitte midt i vanndammen elr? [8|]

skjønner alle ikkje har råd til det men det er vel det som er mest gunstig.. Eg gidder ikkje fare å dragse på støvler, dress, støvler, regnklede osv. kvar dag so eg har kjøpt dobbelt opp..
Men ungane er mykje ute i allslags ver, dei blir mykje våte og det er ikkje alltid det let seg tørke til neste dag men der eg jobber har vi lånedresser til dei som evt, ikkje har fått tørt..
men det koster med b.hage unger, ikkje bare plassen dei treng mykje klede og utstyr..
(Siste dressen eg kjøpte til eldstemann kan ikkje tørkast i varmeskap, ødelegger dressen, blir ikkje vannavvisandes da.. må takast hensyn te masse)

Er ikke sånn i alle barnehager, hvertfall ikke her i Bergen. Her henger de opp klær og sko til tørk om det er blitt vått.

Hadde og gitt beskjed på det, syns ikke du er storforlangende i det hele tatt.

1 par vintersko og 1 par cherrox sier eg. Cherroxane blir mykje brukt hos oss :)

ORIGINAL: Dollface™

når jeg mener at barnehagen IKKE skal kaste KLISSDRYPPENDE våte sko i en bærepose etter dagens utelek?
Men heller prøve så godt de kan å få de tørre - i det minste sette de i hylla hvor det er litt luft?

Har 2 ganger nå de siste dagene kommet til en stor bærepose på plassen til Tobias - stappa full av utedress, ullsokker, votter, utesko, bukse, body, strømpis og genser... DRYPPVÅTT.

Greit at de ikke har yttergang med plass til uteklær og støvler, men at det burde kunne gå an å henge opp noe av tøyet litt til tørk i løpet av dagen - er det for mye å forlange?

De går ut kl 9.30 - og er inne igjen senest 11... da syns jeg det er litt drøyt å bare hive alt tøyet i en pose og satse på at foreldrene rekker å få det tørt til dagen etterpå...

Kommenterte det såvidt i går og fikk surt beskjed om at "sånn gjør de det i andre barnehager..."  og "han syns jo det er så gøy å sitte ned i store vanndammer...." [8|]

Ga beskjed i dag om at Tobias ikke kan være ute i morgen - da han ikke har tørre sko [>:]
(og måtte dra hjem kun iført strømpis, joggebukse, jakke og lue.. votter og det resterende tøyet var som sagt dryppvått...)

Ehh, de har nå mye bedre plass i den gangen enn i Vegars bhg, og der står alltid skoa og yttertøy i gang, alltid tørt!!

ORIGINAL: Dollface™

ORIGINAL: *gravidigjen*

en smule storforlangende kanskje?[;)] Snuppa har aldri vært våt i bhg vi har reima dress og ecco sko, evt støvler om det er maaaasse dammer[:)] Har alltid regntøyet med om det skulle være spesielt dårlig vær, men da er de ikke alltid ute. Klærne henges på knaggen hennes i gangen, og det er MITT ansvar for å sjekke om de klærne er tørr når jeg henter henne[:)] Tenk om de skulle stappet alle sine klær i tørkeskapet hver dag da[;)] Vi har samme praksis der jeg jobber[:)] men vi stapper ikke dress og sko i en pose, men henger de på knaggen og setter skoene i sko hyllen.

Mener foreldrene er pliktig til å ha klær som er vanntett, så ungen ikke blir kald og våt i bhg[:)]

Når vi skal hjem, har vi egne sko som brukes[:)] Altså en egen jakke, lue, sko som hun ikke bruker i bhg OM det ikke er noe spesielt[:)]

Vi har reimadress, og goretex-støvler..  Gummistøvler vil de ikke bruke fordi det er kaldt ute.  Regntøyet henger der, men hjelper lite når han setter seg ned i store vanndammer..
Klærne henges IKKE på knaggen hvis det er vått - det slenges i en pose.  DET er det jeg reagerer på.
Og selvfølgelig sjekker jeg tøyet om det er vått - det ligger i en pose jeg må ta med hjem og håpe på at tørker innen i morgen tidlig kl 0715..

Som flere over her sier - og som jeg har erfart selv fra tidligere barnehageopplevelser med andre barn, så gjør de barnehageansatte sitt for å få tøyet nogelunde tørt til ungene skal hentes..

verker som dei ikkje gidder, snakk med styreren d. Får ho klage må ho gjere noke med det!!! ivertfall i min b.hage

Og en ting til - de barnehagene som har tørkeskap - hvor mange slike skap har de?
Det tar jo litt plass om 10-20 dresser, samt like mange par sko og luer og votter skal inn i tørkeskapet...

Her i barnehagen til Eline har de to tørkeskap... Regntøy henger ute og blir tat inn i barnehagen på ettermiddagen, ellers går alt annet i tørkeskap.

Bukser, gensere, body, sokker og strømpebukser blir lagt i en pose uten og bli tørket, men det er greit....

Eline har "billig" tøy, dress fra Coop obs og Smart club, ikke blitt våt igjennom...

Vel - da anser jeg meg selv om IKKE storforlangende, bare helt normal.

Jeg forventer at mitt barn har sko eller ullsokker å ha på seg når vi skal hjem.  At dressen ikke er hundre prosent tørr er ok.. Hadde de hengt den på hylla så hadde den vært tørr - men når en smussfri gang er viktigere enn at barna har tørre klær dagen ETTER, så får det bare være.
Ja, vi har to dresser - en billig og en reimadress.  Den billige kan du få av meg for en femmer, for det eneste den duger til, er som sovedress.  Dvs under dyne og pledd, på lammeskinn..
Han har et par goretexstøvler - og jeg har FLERE ganger spurt barnehagen om de syns jeg bør kjøpe cherroxer.. men NEI - det syns de IKKE at jeg trenger.  Gummistøvler og ullsokker er et alternativ, ja, men både jeg og barnehagen syns det fort kan bli for kaldt.  Har en liten tass som lett blir kald på hender og føtter.
Han leveres og hentes i bhg med JAKKE, dvs at dressen vanligvis henger der hele uka, så tar jeg den med hjem i helgene siden vi bruker den da + at den kanskje trenger en vask av og til.

Det irriterende her, er jo at når jeg kommer for å hente han, så står det et tørkestativ i gangen - med klær på.  På Tobias sin plass henger det en pose - en stappa pose.  Jeg tar opp en støvel - og vannet renner.

Er det virkelig SÅ mye å kreve at de setter skoa opp ned i hylla så de får rent av seg????
Eller at de rett og slett lar dressen henge på plassen hans så den kanskje tørker LITT i det minste?
Eller vottene hans? Som jeg kunne vri opp...

Vanlige klær - bukse og genser og strømpis er HELT greit at de hiver i en pose - for man har som regel MASSE tøy hjemme å bytte med.. Men det er faktisk ikke alle som kjøperkjøperkjøper bare fordi det skal være enklere for BARNEHAGEN... 
Det er jo ikke MEG det går utover... det er Tobias - som ikke får være ute i morgen.. fordi han ikke har tørre vintersko...

(Og ja, jeg har også kikket etter cherrox selv om bhg sier han ikke trenger det - men de har ikke i så små størrelser i de butikkene jeg har sett i.. han må ha str 21...)

ORIGINAL: perlepupp

ORIGINAL: Emina

Og en ting til - de barnehagene som har tørkeskap - hvor mange slike skap har de?
Det tar jo litt plass om 10-20 dresser, samt like mange par sko og luer og votter skal inn i tørkeskapet...

alle 10- 20 ungene svømmer da forsyne meg ikke i sølepyttene midtvinters heller...[8|]

Nei, men når det generelt er dårlig vær ute. Hadde tre uker i barnehagen i høst hvor ungene var klissvåte bare de kom utenfor døra! Det gjaldt de aller fleste, ikke bare de som bada i sølepytter (noe ingen gjorde, siden det ikke var noen sølepytter å bade i!)

Back
Topp