*endeligguttemamma*
Forelsket i forumet
Mange av dressene (f.eks reima) kan ikke tørkes i tørkeskap likevel - da blir de ødelagt[;)]
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Malin!
å henge klærne opp på en knagg tar kanskje 5 sekund lengre enn å stappe dem i en pose.
Og som Perlepupp sier, er ikke alle som har råd til å kjøpe 3 dresser, for di koster ikke akkurat 100 kr stk. Er ganske dyrt om en skal ha en skikkelig. Og hva hjelper det vel å ha 2-3 dresser om man bare har ett par sko som er dassvåte? Da må man jo ha 2-3 par med sko/støvler og da...
Er dyrt nok med barnehage fra før.
min går jo ikke i bhg enda, men jeg vet hvor mye penger jeg har NÅ og jeg vet at det vil bli dyrere for meg når han begynner i barnehagen.
ORIGINAL: Dollface™
når jeg mener at barnehagen IKKE skal kaste KLISSDRYPPENDE våte sko i en bærepose etter dagens utelek?
Men heller prøve så godt de kan å få de tørre - i det minste sette de i hylla hvor det er litt luft?
Har 2 ganger nå de siste dagene kommet til en stor bærepose på plassen til Tobias - stappa full av utedress, ullsokker, votter, utesko, bukse, body, strømpis og genser... DRYPPVÅTT.
Greit at de ikke har yttergang med plass til uteklær og støvler, men at det burde kunne gå an å henge opp noe av tøyet litt til tørk i løpet av dagen - er det for mye å forlange?
De går ut kl 9.30 - og er inne igjen senest 11... da syns jeg det er litt drøyt å bare hive alt tøyet i en pose og satse på at foreldrene rekker å få det tørt til dagen etterpå...
Kommenterte det såvidt i går og fikk surt beskjed om at "sånn gjør de det i andre barnehager..." og "han syns jo det er så gøy å sitte ned i store vanndammer...." [8|]
Ga beskjed i dag om at Tobias ikke kan være ute i morgen - da han ikke har tørre sko [>:]
(og måtte dra hjem kun iført strømpis, joggebukse, jakke og lue.. votter og det resterende tøyet var som sagt dryppvått...)
ORIGINAL: Dollface™
ORIGINAL: *gravidigjen*
en smule storforlangende kanskje?[;)] Snuppa har aldri vært våt i bhg vi har reima dress og ecco sko, evt støvler om det er maaaasse dammer[:)] Har alltid regntøyet med om det skulle være spesielt dårlig vær, men da er de ikke alltid ute. Klærne henges på knaggen hennes i gangen, og det er MITT ansvar for å sjekke om de klærne er tørr når jeg henter henne[:)] Tenk om de skulle stappet alle sine klær i tørkeskapet hver dag da[;)] Vi har samme praksis der jeg jobber[:)] men vi stapper ikke dress og sko i en pose, men henger de på knaggen og setter skoene i sko hyllen.
Mener foreldrene er pliktig til å ha klær som er vanntett, så ungen ikke blir kald og våt i bhg[:)]
Når vi skal hjem, har vi egne sko som brukes[:)] Altså en egen jakke, lue, sko som hun ikke bruker i bhg OM det ikke er noe spesielt[:)]
Vi har reimadress, og goretex-støvler.. Gummistøvler vil de ikke bruke fordi det er kaldt ute. Regntøyet henger der, men hjelper lite når han setter seg ned i store vanndammer..
Klærne henges IKKE på knaggen hvis det er vått - det slenges i en pose. DET er det jeg reagerer på.
Og selvfølgelig sjekker jeg tøyet om det er vått - det ligger i en pose jeg må ta med hjem og håpe på at tørker innen i morgen tidlig kl 0715..
Som flere over her sier - og som jeg har erfart selv fra tidligere barnehageopplevelser med andre barn, så gjør de barnehageansatte sitt for å få tøyet nogelunde tørt til ungene skal hentes..
ORIGINAL: perlepupp
ORIGINAL: Emina
Og en ting til - de barnehagene som har tørkeskap - hvor mange slike skap har de?
Det tar jo litt plass om 10-20 dresser, samt like mange par sko og luer og votter skal inn i tørkeskapet...
alle 10- 20 ungene svømmer da forsyne meg ikke i sølepyttene midtvinters heller...[8|]