Er jeg storforlangende...

Dollface

Forumet er livet
VIP
når jeg mener at barnehagen IKKE skal kaste KLISSDRYPPENDE våte sko i en bærepose etter dagens utelek?
Men heller prøve så godt de kan å få de tørre - i det minste sette de i hylla hvor det er litt luft?

Har 2 ganger nå de siste dagene kommet til en stor bærepose på plassen til Tobias - stappa full av utedress, ullsokker, votter, utesko, bukse, body, strømpis og genser... DRYPPVÅTT.

Greit at de ikke har yttergang med plass til uteklær og støvler, men at det burde kunne gå an å henge opp noe av tøyet litt til tørk i løpet av dagen - er det for mye å forlange?

De går ut kl 9.30 - og er inne igjen senest 11... da syns jeg det er litt drøyt å bare hive alt tøyet i en pose og satse på at foreldrene rekker å få det tørt til dagen etterpå...

Kommenterte det såvidt i går og fikk surt beskjed om at "sånn gjør de det i andre barnehager..."  og "han syns jo det er så gøy å sitte ned i store vanndammer...." [8|]

Ga beskjed i dag om at Tobias ikke kan være ute i morgen - da han ikke har tørre sko [>:]
(og måtte dra hjem kun iført strømpis, joggebukse, jakke og lue.. votter og det resterende tøyet var som sagt dryppvått...)

Er jo lurt å ha dobbelt opp, da hvis dette er et vanlig 'problem'...
Her har vi ekstra dress og sko med hver dag, selv om det sjelden blir brukt.
Men nå går propellus i utebarnehage, da...

nei.. det syns jeg da ikke er storforlangende.. jeg har forlangt akkurat det samme..det burde jo være mulig å få hengt opp tøyet etter endt lek på dagtid.. i malin sin barnehage er de også ute til senest klokka 11,og alt tølyet blir hengt opp ute i "rågangen" eller i tørkeskapet.. og er helt tørt til dagen etter eller når vi skal hjem igjen fra barnehagen.

ORIGINAL: Lillepooh

Jeg har en ekstra dress - men bruker ikke 1000 kroner på en ekstra dress, eller 500 kr på et ekstra par sko pga latskap i barnehagen..

Til høsten begynner han i en mere friluftsaktivitetsrettet barnehage, og da vil det jo være naturlig å oppgradere garderoben hans..

Ser ikke helt nødvendigheten av å la småunger bade i vanndammer midtvinters heller jeg da.. [:-]

okay... får si at i nye barnehager er det tørkerum![8|] Har ikke sett noe til våte klær siden hun begynte i bgh i august! Alt vått blir tørket i barnehagen. Eneste gangen jeg har fått noe våtthjem er da jenta mi lagde kunst i bgh og de har vasket genseren... ja VASKET?![8D]

ORIGINAL: Lillaa

har du ikke støvler som han kan ha i bhg[8|]

å oljedress...

Han har vinterstøvler - ett par.. Noe jeg mener burde holde - hvis barnehagen kunne satt de til tørk istedenfor å putte de i en plastpose.. som sagt - det rant av de da jeg dro de opp derfra da jeg kom for å hente han.
Oljedress?
Han har en reimadress - samt regntøy som burde være mer enn godt nok.

ORIGINAL: Dollface™

Jeg har en ekstra dress - men bruker ikke 1000 kroner på en ekstra dress, eller 500 kr på et ekstra par sko pga latskap i barnehagen..

Til høsten begynner han i en mere friluftsaktivitetsrettet barnehage, og da vil det jo være naturlig å oppgradere garderoben hans..

Ser ikke helt nødvendigheten av å la småunger bade i vanndammer midtvinters heller jeg da.. [:-]

Denne derimot forstår jeg veldig godt.
Blir jo veldig utsatt for å fryse etterhvert om man blir gjennomvåt,
og blir kanskje lettere syk...?!?

Han har - bank i bordet - kun vært hjemme 1 dag pga sykdom siden august - men ja, han er konstant snørrete.. typisk barnehagefenomen det [:D]

Han har - bank i bordet - kun vært hjemme 1 dag pga sykdom siden august - men ja, han er konstant snørrete.. typisk barnehagefenomen det [:D]

Men for å ikke være snill mot de i barnehagen så syns jeg jo at det virker like greit å henge opp
utedressen på knagg og la skoa stå i 'fri luft', og bare slenge vått 'undertøy' i posen...
Men jeg tror nok ikke jeg hadde giddet å si noe selv, men det kan da ikke være mye mer tungvint for dem nei...

ORIGINAL: Lillaa

d virker som de er litt sløve i den bhg,alså..[8|]

trodde de kunne litt om barn,-at de fort kan bli syke når dem er våte,da blir dem jo som regel kalde,sant?   herregud.......si ifra igjen,da vel,viss ikek d hjelper,så hadde e bytta bhg..,rett å slett..

Det har bare skjedd to ganger heldigvis - men jeg reagerte så på kommentaren jeg fikk i går om at "slik gjør de det i andre barnehager"... Hva så liksom?  Tobias går da ikke i "andre barnehager"?

Skal bytte barnehage til sommeren, så vi overlever vel vintern håper jeg [8D]

Var bare interessert i å lufte irritasjonen og å høre om det var "vanlig praksis" i andre barnehager [:)]

Men for å ikke være snill mot de i barnehagen så syns jeg jo at det virker like greit å henge opp
utedressen på knagg og la skoa stå i 'fri luft', og bare slenge vått 'undertøy' i posen...
Men jeg tror nok ikke jeg hadde giddet å si noe selv, men det kan da ikke være mye mer tungvint for dem nei...

Men hvis du kom i barnehagen da for å hente ungen - og regnet med at tøyet var i brukbar stand, for dere skulle noe rett etter barnehagen.. hadde du ikke da blitt en smule irritert når det ikke var ytterklær - annet enn en jakke som var tørr?

Storforlangene pøh nei d er du ikkje bare sei i fra du [:)]

I vår bh så har di tørkeskap så der hender di opp d meste inkl sko (men ikkje reima for i tåler ikkje d) da har di snor å henge d på

Lykke til

I bhg til Tobias henger de våte ute klær på en knagg i gangen og setter skoa på hylla.. tror de ogsp har tørkeskap om de er veldig våte. i bhg der jobber putter vi ute klær i tørkeskapet, unntagen skoa.. de setter vi på en hylle i yttergangen..

Syntes ikke du er storforlangen.
De ødelegger jo klærne ved å bare hive de i en pose. Er jo faktisk ikke alle som har råd til dobbelt sett med sko og utedresser og det syntes jeg barenhagen bør tenke på. Om de ikke har tørkeskap så kan de i det minste henge opp våte uteklær.

ORIGINAL: Malin!

har di ikke et varmeskap i den barnehagen?
det hadde di til og med da jeg var liten, og burde jo nærmest vært en selvfølge i dag, så mange år senere.

Jeg hadde blitt sur jeg og om jeg fikk en stor pose med dassvåte klær i hendene. At det blir vått er jo en ting, men da kan personalet i bhg i det minste la det stå å tørke til barnet blir henta!
Å henge opp klærna tar ikke så mye lengre tid enn å slenge dem i en pose.

Hvis du sier noe til dem da? eller nytter kanskje ikke det?

Nope, hverken tørkeskap eller skotørker..
Husker at vi og hadde det da jeg gikk i bhg.. det var jo det gøyeste i hele barnehagen - å løpe inn der hvor det var varmt [:D]

Spurte i går om det var nødvendig og fikk et par krasse svar... sa fra igjen i dag - og fikk en litt bedre tone.. kommer veldig an på hvem man snakker med gitt..

der jeg jobber, har vi da et stort tørke rom, hvor vi henger dresser å luer,votter, å noen ganger sko,har egene skoknagger i gangen....men hender vi ber foreldrene ta med dresser å slikt hjem for at de tørker faktisk bedre hjemme, dressene henger så tett i barnehagen...

men i ditt tilfelle hvor de skoene han bruker til å fra barnehagen blir våte ville jeg heller prøvd å tørke dem ja....vaffal ikke sagt at de gjør sånn i andre barnehager, har da ikke noe med saken å gjøre!

en smule storforlangende kanskje?[;)] Snuppa har aldri vært våt i bhg vi har reima dress og ecco sko, evt støvler om det er maaaasse dammer[:)] Har alltid regntøyet med om det skulle være spesielt dårlig vær, men da er de ikke alltid ute. Klærne henges på knaggen hennes i gangen, og det er MITT ansvar for å sjekke om de klærne er tørr når jeg henter henne[:)] Tenk om de skulle stappet alle sine klær i tørkeskapet hver dag da[;)] Vi har samme praksis der jeg jobber[:)] men vi stapper ikke dress og sko i en pose, men henger de på knaggen og setter skoene i sko hyllen.

Mener foreldrene er pliktig til å ha klær som er vanntett, så ungen ikke blir kald og våt i bhg[:)]

Når vi skal hjem, har vi egne sko som brukes[:)] Altså en egen jakke, lue, sko som hun ikke bruker i bhg OM det ikke er noe spesielt[:)]

ORIGINAL: *gravidigjen*

en smule storforlangende kanskje?[;)] Snuppa har aldri vært våt i bhg vi har reima dress og ecco sko, evt støvler om det er maaaasse dammer[:)] Har alltid regntøyet med om det skulle være spesielt dårlig vær, men da er de ikke alltid ute. Klærne henges på knaggen hennes i gangen, og det er MITT ansvar for å sjekke om de klærne er tørr når jeg henter henne[:)] Tenk om de skulle stappet alle sine klær i tørkeskapet hver dag da[;)] Vi har samme praksis der jeg jobber[:)] men vi stapper ikke dress og sko i en pose, men henger de på knaggen og setter skoene i sko hyllen.

Mener foreldrene er pliktig til å ha klær som er vanntett, så ungen ikke blir kald og våt i bhg[:)]

Når vi skal hjem, har vi egne sko som brukes[:)] Altså en egen jakke, lue, sko som hun ikke bruker i bhg OM det ikke er noe spesielt[:)]

Vi har reimadress, og goretex-støvler..  Gummistøvler vil de ikke bruke fordi det er kaldt ute.  Regntøyet henger der, men hjelper lite når han setter seg ned i store vanndammer..
Klærne henges IKKE på knaggen hvis det er vått - det slenges i en pose.  DET er det jeg reagerer på.
Og selvfølgelig sjekker jeg tøyet om det er vått - det ligger i en pose jeg må ta med hjem og håpe på at tørker innen i morgen tidlig kl 0715..

Som flere over her sier - og som jeg har erfart selv fra tidligere barnehageopplevelser med andre barn, så gjør de barnehageansatte sitt for å få tøyet nogelunde tørt til ungene skal hentes..

Å ha dobbelt opp vil jeg si at er ganske naturlig og smart når man har barn i barnehage!

Syns heller ikke det er "rart" at de ikke henger opp tøyt til tørk.
For det første blir det veldig fort trangt i garderoben. For det andre tar det litt tid å henge opp alt tøyet, og norske barnehager er jo ikke akkurat kjent for å være omverbennaet om dagen..

I min barnehage hengte vi ofte opp dresser ute om det var veldig vått. Tørka jo ingen ting når det var 4+ og regn.. og to dresser var et must for de aller fleste barna da - noen burde hatt tre!

Men du kan jo prøve å ta det opp med dem... Så kanskje de kan fortelle HVORFOR de gjør det på den måten.

Men enig med Tammis, jeg vil heller være med barna enn å tørke tøyet deres fordi det er enklere for foreldrene..

ORIGINAL: *gravidigjen*

Vi har reimadress, og goretex-støvler..  Gummistøvler vil de ikke bruke fordi det er kaldt ute.  Regntøyet henger der, men hjelper lite når han setter seg ned i store vanndammer..
Klærne henges IKKE på knaggen hvis det er vått - det slenges i en pose.  DET er det jeg reagerer på.
Og selvfølgelig sjekker jeg tøyet om det er vått - det ligger i en pose jeg må ta med hjem og håpe på at tørker innen i morgen tidlig kl 0715..

Som flere over her sier - og som jeg har erfart selv fra tidligere barnehageopplevelser med andre barn, så gjør de barnehageansatte sitt for å få tøyet nogelunde tørt til ungene skal hentes..

da sier du bare at klærne skal henges på knaggen og skoene i hyllen[:)]  Vi bruker sånne cherox på de ungene som har når det er veldig vått, kanskje det er noe[:)]

Back
Topp