Er jeg storforlangende?

Alexandra82

Forelsket i forumet
Ojsann, enda en tråd fra meg ikveld...jaja...

Jeg søker jo jobber for harde livet her nede, men jeg søker ikke på alt jeg kommer over.

Jeg har jobbet som restaurant-, kontor-, butikk-, produksjonsmedarbeider, Kundebehandler. Internet helpdesk medarbeider. Shiftmanager. Har høyskoleutdanning i personaladministrasjon.

Så jeg føler at jeg har jobbet meg oppover. Tatt alle mulige jobber og fått opptjent ansinnitet og ikke minst tatt utdanning(om så noe laber).

Så når jeg sier at jeg vil ha en jobb her vi bor så sier enkelte "De trenger kassafolk på Kiwi" feks...
Og misforstå meg rett, men jeg har vært kassafolk. Er det da storforlangende av meg, som har erfaring/utdannelse til å være sjefen til kassafolket å droppe og sende en søknad?

Jeg kunne gjerne ha jobba der MENS jeg søkte på annet. Men nå har jeg bodd her i 18 mnd og det dukker jo ikke opp anna. Jeg er redd for å få en slik jobb å bli værende der....

Hvis jeg støter noen nå, så mener jeg virkelig ikke det, men jeg veit ikke åssen jeg skal ordlegge meg helt her.

Jeg skjønner hvordan du tenker, har vært i samme situasjon selv. Synes ikke minst det er vanskelig å skulle gå på intervju til en jobb jeg egentlig ikke vil ha [8D] Men nå søker jeg alt som er, fordi jeg ser det som en fordel å være i jobb uansett hvilken. Håper likevel jeg får en jobb innen mitt fagfelt da. Kassa på Prix frister ikke så veldig...

Jeg hadde heller ikke tatt en kasse-jobb nå. Men kunne ha tatt en assisterende eller butikksjef stilling i annen type butikk enn varehandel.
Finnes det ikke noe vikarbyrå der du bor?
Jeg har god erfaring med å ta små kontor vikariater i påvente av noe annet.

Jeg vet hvordan du har det, jeg har søkt masse jobber, og i går var første gang jeg kom på intervju.
Har også avtale med Manpower på mandag.

ORIGINAL: rico

Er det da ikke bedre å ha en jobb å gå til.?
Å kunne få en grei lønn i mnd enn noen usle kr i dagpenger?

Faktisk vite at enn tjener sine egne penger enn å sitte å få dagpenger. (tenker da på selvfølelsen her)

Nei jeg hadde søkt den jobben. kan jo være at enn får jobbet seg oppover på kiwi og.
selv om du har nå utdannelsen til å kunne være sjef.

NEI jeg (personlig syn) hadde søkt på jobben. for jeg mener og at enn er mer aktraktiv på arbeidsmarkedet når enn faktisk har en jobb.

Jeg har mer i dagpenger enn det som er grunnlønna til en butikkmedarbeider, så økonomisk sett ville jeg tapt på å ta en slik jobb.

Føler ikke at man blir så attraktiv på arbeidsmarkedet heller. Man har jobbet seg oppover og så plutselig er man tilbake som kassafolk...jeg veit jeg ville stussa over det på en CV om jeg skulle ansatt.

Eg hadde heller ikkje søkt....

Du er ikkje storforlangande. Men no må eg gå, utdjuper etterpå.

Jeg søkte heller ikke slike jobber når jeg gikk arbeidsledig!
Når jeg først hadde jobbet for å få meg en utdannelse ville jeg ikke kaste den ut vinduet heller liksom[;)]

Nei,jeg synes ikke det i det hele tatt!
Skjønner deg godt jeg!

Back
Topp