Er jeg slem

kathrine80

Glad i forumet
som ikke føler noe for spiren i magen?
føler det er altfor tidlig, ikke planlagt og gruer meg litt.
Dårlig råd, nå mister jeg alle mine muligheter for og få en fast jobb.

Håpe det blir bedre etter UL og vi får et annet syn på det :)

Nei, du er ikke slem som føler eller tenker slik.
Dette er mer normalt enn hva mange tror.

Jeg ble jo gravid med minsten 8 mnd etter første fødsel, ikke helt planlagt.
Jeg var drit redd, følte ikke noe, jeg var også drit dårlig i tillegg med kvalmen og bare hata alt mer.

Skulle begynne i ny jobb i august, det gikk jo skjeis.
Alt ble satt på vent igjen. Vi har ikke god råd fra før av og samboern tok det ikke lett heller.
Men vi har jammen klart oss lell. Får man to tette er det mye som går i arv. Nå kledde ikke vi dattern vår i så veldig mye rosa, så da er det mye han fikk nytte av også. Kjøpe brukt kan man også eller om man har noen snille besteforeldre som stiller opp.

Ul kan snu alt og du kan føle glede igjen. Jeg begynte å glede meg igjen, men ble faktisk kjempe skuffa over at det var en gutt. Halloooo jeg var så slem å bli skuffa over at babyn min hadde uttovertiss :( Og jeg vet ikke helt hvorfor. Trodde vel at gutter var værre å ha, men sånn var det heldigvis ikke:) Og mamma kjærligheten har rent over for lengst her :D

Mamman min klarte å få meg og brodern på ett å samme år og jeg tror det var ganske så tøft for dem, men det gikk jo det også.
Håper du har mange rundt deg som kan støtte deg og som du kan snakke med. Dette skal gå bra.

Det kom jo veldig brått på dere dette.. Trenger nok litt tid for å fordøye alt! Kommer seg sikkert litt senere i sv.skapet, det kommer til å bli en intens, men fantastisk tid!! Ang jobb så er det jo bare å søke! Jeg fikk faktisk fast jobb fem mnd på vei med Nathaniel! :-)

Det er 16 mnd mellom min søster og meg, og vi hadde utrolig mye glede av hverandre! Alltid noen å leke med (evt krangle med), både hjemme og på ferier, kunne låne klær og være med hverandres venner! Mamma har sagt senere at det var litt intenst med to tette, men vel verdt det!

Jeg følte null og niks og NADA for babyen min i begynnelsen,og da var det født til og med..ikke bare en liten spire..så jeg synes ikke det er merkelig i hele tatt at du føler det slik.
I tillegg til situasjonen du er i og følelsene rundt det hele er det i allefall ikke rart!

Håper du ser litt mer positivt på det nye livet som vokser inni deg etter å ha sett det på UL :)

Man klarer det man må,og du er nok en ressursterk mamma som kommer til å takle to tette!

Masse lykke til! klem

Veldig bra du er ærlig, synes jeg! Følelsene kommer ikke automatisk med en positiv test! Du har god tid til å forsone deg med graviditeten og etterhvert glede deg masse!

synes absolutt ikke at du er slem! Jeg tror følelsene vil komme etterhvert;)

Gratulerer så mye med spire i magen! Du er tøffemoticon

klem til deg

Nei du er ikke slem, du er heller ikke slem om det tar tid etter den lille blir født før du blir glad i den. Slike ting kan man ikke noe for, og du kan trenge tid :)

Nei du er ikke slem. Mange som føler det slik, det kommer etterhvert skal du se;)

Gratulere så mye med spiren <3

nei, du er da vel ikke slem...

ella1 skrev:
synes absolutt ikke at du er slem! Jeg tror følelsene vil komme etterhvert;)

Gratulerer så mye med spire i magen! Du er tøffemoticon

klem til deg

signerer denne jeg:)

Nei du er ikke slem :) 

Skjønner deg godt at du tenker sånn akkurat nå! Sikkert ikke en lett situasjon å være i men får jo håpe at gledelsefølelsen vil komme om ikke så lenge :D 
Du får nok et annet syn på ul også!! det er jeg sikker på :)

Lykke til :)

Takk for fine svar

Absolutt ikke.

Hadde det helt likt sik du beskriver dine følelser gjennom hele graviditeten min jeg.
Mari var slettes ikke planlagt og første tanken jeg fikk etter positiv test var og ta det vekk.
MEN, heldigvis valgte jeg og beholde,for straks hun var født,kom de deiligste følelsene.
Kunne ikke tenkt meg og og vært henne foruten i dag emoticon .

Tenk så heldige vi er som kan få barn,og du,dette klarer dere.Det kommer til og gå så bra skal du se emoticon

Tror nok det er vanlig å ha litt ambivalente følelser, spesielt når det er så tett og ikke helt planlagt.Var litt sånn for meg også da jeg ble gravid 2. gangen, 10 md etter første. Men man angrer aldri på at man får et barn, så det kommer til å endre seg!

jeg skjønner deg veldig godt jeg da.. men det kommer nok etter vært=) så får du med tiden et nydelig barn=)

men hadde jeg blitt gravid nå,så tidlig etter fødsel på bell-hadde jeg vært lei meg ja..
ser ikke for meg et svangerskap så kjapt etter nr 1... jeg liker å la det gå tid mellom svangerskapene og er ikke en som har ønsket 2 tette...

men som jeg skrev over.....du kommer nok snart over sjokket så blir du glad.

en jeg kjenner har en datter på 5, fødte i november 2010, 2 mnd etter fødsel var hun gravid med nr 3......ikke planlagt og ville kun ha 2 barn... men nå gleder hun seg=)))

Nei det syns jeg ikke søta!

gratulerer så mye når fant du ut dette da?

Back
Topp