Er jeg sær??

Jeg hadde nok invitert jenta inn, og prata med henne, prøvd å komme til bunns i om det var sant, eller bare noe hun sa. Om det hadde vist seg å stemme så hadde jeg gitt jenta middag...
Unger sier jo dem merkeligste ting, men jeg syns ikke man skal avfeie alt et barn sier fordet.

Uansett, helt ok å sende ungen hjem, hun har jo i utgangspunktet ingenting hos dere å gjøre når barnet ditt ikke er hjemme. :p

Jeg brukte å ringe på å si at jeg ikke fikk mat hjemme så jeg måtte spise til naboene!! Haha herregud jeg sa mye rart som gjorde mamma rød før i tia!!

Jeg er enig i at barn sier mye rart, men man skal også ta noe av det seriøst, men vanskelig å vite når og hva.. Følg magefølelsen for hva man skal gjøre.

Men sånn som visse unger oppfører seg ser jeg på som uoppdragent og uhøflig.

Javel? Om alt er som det skal være i den familien er det vel ikke noe å frykte. Tenker på barnets beste her jeg! Ikke normalt i det hele tatt å bli sendt til andre for å spise middag der vel?

Syns hellre man kan ta en samtale med føreldrerna først. Hur vet du ikkje att bArnet Hittar på det

Ville nok også sendt henne hjem, men vært litt ekstra obs videre. Men også spurt foreldrene hennes kanskje? Barn kan lett snu på ting som er sagt

Hadde gitt henne en brødskive og sendt henne hjem. Er ikke sikkert foreldrene visste hun var ute en gang. Barn finner på å si mye rart har jeg funnet ut etter at min har hatt noen diskusjoner med folk på bussen og toget. Haha, heldigvis har jeg vært til stede for å korrigere litt på henne, men like flaut for det. :P

Det kan hende det var dårlig ordlagt av seksåringen. Det kan hende moren har sagt at det ikke passer å ha noen på besøk akkurat nå (av forskjellige grunner) og at hun kan gå å besøke noen. Og så har de kanskje snakket om hun måtte komme hjem til middag eller at hun kunne spise det hvis dere tilbyr, feks at hun har spurt moren "kan jeg spise middag der?" hvorpå mor har svar ja hvis de tilbyr deg det. At barn synes det er spennende å leke hos andre og ikke skjønner at det er feil når barna ikke er hjemme er ikke uvanlig. Men hun er kanskje litt vel freidig av seg og er stor nok til å burde ha blitt fortalt litt regler hva som gjelder når man går på besøk på egenhånd.

Men det kan jo være at det er noe rart der også... Ville nok fulgt med litt.

Det der var fryktelig spesielt og det er vel foreldrene til dette barnet som er sært om det hun sa er sant :o du er ikke sær værtfall. Jeg hadde gjort det samme selv ;)

Back
Topp