Er jeg sær??

Lovebelly

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Aprilbarna`15
Det ringer på døra her og utenfor står vennina til M og spør om hun kan komme inn å leke. Jeg sier at M er på skøytebanen og at hun heller kan komme tilbake senere. Får da til svar: jeg kan komme inn fordet jeg, jeg kan jo bare leke på rommet hennes imens...jeg svarer at nei, det går ikke og at jeg kan sende M opp når hun kommer hjem. Da sier denne jenta: det går ikke, fordi M får ikke lov til å komme inn å leke hos oss, og mamma ville jeg skulle være her så jeg kunne spise middag hos dere!

Jentene er 6 år gamle..
Jeg sendte hu hjem og sa at det ikke passa! Men er dette vanlig? At barn er så frempå eller er jeg sær?

Eh, nei, det har jeg ikke opplevd med min gutt som er åtte år. Jo, da, enkelte barn er mer enn frempå, men de respekterer at jeg sier nei så lenge jeg forklarer hvorfor. Innimellom blir jeg egentlig sjokkert og overrasket over hva såpass store barn kan få seg til å si, slik som med jenta du forklarte om her :wideyed:.

Det ringer på døra her og utenfor står vennina til M og spør om hun kan komme inn å leke. Jeg sier at M er på skøytebanen og at hun heller kan komme tilbake senere. Får da til svar: jeg kan komme inn fordet jeg, jeg kan jo bare leke på rommet hennes imens...jeg svarer at nei, det går ikke og at jeg kan sende M opp når hun kommer hjem. Da sier denne jenta: det går ikke, fordi M får ikke lov til å komme inn å leke hos oss, og mamma ville jeg skulle være her så jeg kunne spise middag hos dere!

Jentene er 6 år gamle..
Jeg sendte hu hjem og sa at det ikke passa! Men er dette vanlig? At barn er så frempå eller er jeg sær?
Synes jo det var veldig spesielt da... Ville ringt moren og spurt...
Å btw.. DU er ikke sær!!

Synes jo det var veldig spesielt da... Ville ringt moren og spurt...
Å btw.. DU er ikke sær!!
Foreldra der er litt vanskelige å forholde seg til så lenge man ikke kan føre en dypt religiøs samtale..... Men jentene leker veldig godt :)

Foreldra der er litt vanskelige å forholde seg til så lenge man ikke kan føre en dypt religiøs samtale..... Men jentene leker veldig godt :)

Huffda.. jaja.. Men ja.. jeg hadde gjort det samme som deg... bare sendt hu hjem.

Jeg syns nå heller det var sært av foreldrene hennes å si at hun skulle leke med dattera di for å spise middag hos dere, hvertfall etter du har sagt at hun ikke er hjemme. Veldig rart!

Det synes jeg også.
Jeg syns nå heller det var sært av foreldrene hennes å si at hun skulle leke med dattera di for å spise middag hos dere, hvertfall etter du har sagt at hun ikke er hjemme. Veldig rart!
Reagerte ikke så mye på det jenta sa

Tja, det første jeg tenker er at det kanskje er mer trist enn sært. Jenta er jo ikke uhøflig med vilje dersom dette var hva hun fikk beskjed om hjemme. Er dette en ressurssvak familie? Kan det være at de prøvde å sikre jenta en middag en dag hvor de ikke hadde middag hjemme? Eller kan det være at jenta bare misforstod og hadde fått beskjed om at det var greit dersom hun ble invitert til middag hos dere?

Syns det hørtes ut som hun hadde fått "beskjed" om å si dette hjemmefra, så da er det vel kanskje ikke hennes "skyld"....

Høres mest rart ut at hun har fått beskjed om å leke hos dere for å få middag :-/

Merkelig, hadde nok også sendt barnet hjem igjen.
Opplever ofte spes på sommer at guttene i gaten vil spise her vis vi sitter ute men aldri noen som spør uten at gutta er hjemme.

Huff, det høres ganske ubehagelig ut.. Er vel neppe jenta sin feil, men synes det er hel greit å si nei!

Ikke du som er sær her hvertfall :)

Jentene er 6 år gamle..
Hahaha... er rett og slett tragi komisk. Fantasi? Eller har faktisk denne mammane sagt det? Men det er nok helt sikkert tilfelle at dette kan skje! Desverre.... Men nei, du er ikke sær!

Jeg hadde faktisk lurt på hvordan denne jenten egentlig har det hjemme når foreldrene sender barna til andre for middag? Kanskje en bekymringsmelding hadde vært på sin plass?

Veit du korleis dei har det heime? Dårlig råd? Det er jo vanskeleg å seie om ho faktisk ikkje hadde fått middag heime, eller om ho kanskje ikkje likte middagen dei skulle ha, og var glad ho skulle få middag ein anna plass.
Men uansett så kunne du jo ikkje gjera anna enn å sende ho heim:)

Back
Topp