Er jeg sær?

Søtnos*

Glad i forumet
Hvor skal jeg begynne.....

Jeg har ei tulle på snart 3 år som har en skikkelig god venn som ho går på sammen avd med i bhg. (de har vært sammen siden de var nyfødt og har et spesielt bånd i følge bhg).
Idag fikk vi beskjed om at denne vennen skal opp på stor avd men ikke min datter.
Dette tror jeg blir vanskelig å takle for snuppa for ho vil også opp siden det er bare småbarn på den avd ho går på nå...

Kan legge til at vi alltid har blitt fortalt at det IKKE er aktuelt å gjøre det på denne måten, begge eller ingen.

Er jeg sær om jeg ringer bhg og spør hvorfor de plutselig skal splitte de helt uten videre?

Jeg synes det hørtes rart ut, hvertfall når de har sagt noe annet før. Ville reagert på samme måte som deg, og ringt for å høre :)

jeg hadde kontaktet barnehagen. opplevde selv at jente født 05 ble "plassert" på guppe med bare 06 barn. Dette tok jeg da opp med bhg. Spesielt siden dette var på småbarn og 05 gikk på tur ol og det hadde ikke 06 begynt med enda.

Godt å høre at jeg ikke er rar. Jeg syns det er urettferdig overfor snuppa. Ho sier det bare er babyer på avd ho går nå.

Klart du må ringe og spørre. Det er viktig med en åpen dialog med barnehagen, og når de gjør noe som virker så rart, så må de jo ha en god grunn for det.

Håper det er noe det går an å ordne opp i.

Takk for svar jenter!

Neida, synes ikke at du er sær. Hadde nesten samme situasjon selv i høst. Jenta mi på tre år skulle flyttes opp til storavdelingen, men ikke bestevenninnen på samme avdeling som hun er veldig knyttet til. Grunnen var at det ble en ledig plass på storavdelingen, og jenta mi var mest "klar" av alle barna til å flytte opp.

Vi var veldig spent på hvordan dette kom til å gå, og det var nok litt tungt for begge jentene i starten, men barnehagen gjorde overgangen så lett som mulig, med å la jenta mi få være litt på småbarnsavdelingen i "leke-perioder" og la ungene få gå litt fram og tilbake. Det var nok litt tungt i begynnelsen for bestevenninna som "ble igjen", men det går seg til etterhvert. De er mye sammen ute også.

Du kan jo høre med barnehagen om hva grunnen er til at kun den ene skal flytte til storavdeling. Kanskje det ikke er så mange plasser, og at de måtte finne ut hvem som var mest klar? Har jentene mulighet til å være sammen i barnehagen selv om de ikke er på samme avdeling? Håper det ordner seg til beste for datteren din.

Spireliten skrev:
Jeg synes det hørtes rart ut, hvertfall når de har sagt noe annet før. Ville reagert på samme måte som deg, og ringt for å høre :)

Jeg ringer og hører i dag jeg da...  Tror jeg er en smule hormonell om dagen for dette syns jeg var litt trist

Back
Topp