Er jeg overfølsom?

Grethe__ 27

Blir kjent med forumet

Barnet mitt ble nettopp 1 år.. han fikk 200,- med mamma  og 300,- med pappa..
tanteungen min hadde bursdag 3 uker etter, og fikk 500,- med mamma og 500,- med pappa  + fra stefaren min også.
synes dette er veldig urettferdig. Når jeg tok det opp, sa de bare at ; ja, men han er jo så liten, skjønner jo ingenting enda, han får mere når han blir større.

Hallo? Synes det sårer..det er jo ikke det som er poenget ??
Det er jo vi vokse som ser forskjellen da..

Hva synes dere? 0verreagerer jeg?

Jeg hadde vel tenkt at alderen har noe med saken å gjøre. Hvis det konstant ble gjort forskjell hadde jeg reagert, men ikke sånn uten videre med en gang.

Vet ikke helt....

Æ hadde ikke reagert på det...

hvor gammel er tanteungen din???

Eg hadde reagert.. trenger jo like mye selvom det e alders forskjell..

Når en velger å gi penger i gave, så synes jeg det burde være likt..
Mamma og de gir likt både i penger og gaver,

Pengene Isak har fått blir jo satt i banken.

Overreagerer vel ikke, vanskelig for meg og si, kommer ann på situasjonen.

Tror jeg hadde reagert og. Det er jo masse fint de kunne kjøpt til en 1 åring istede.

ORIGINAL: sarahsmamma

hvor gammel er tanteungen din???

tanteungen min ble 7 år, hun likte fargen på pengen veldig godt[:)] så hun har jo ikke begrep på verdien i pengen hun heller, men det har foreldrene.

vi hadde det samme her nå. besteforeldrene har tre barnebarn som har bursdag alt fra tre dager mellomrom til 1 mnd.hadde 1 år s dag alle sammen.
 dattern min og fettern hennes fikk gave for under hundre lappen mens han andre som feiret nå fikk 500 kr. stusser littt over det men orker liksom ikke å tenke så mye over det heller.[&:] er jo ikke vits i å gjøre så forskjell da, men er jo ikke så mye å gjøre med det heller man kan jo ikke bestemme hva andre skal gi.[8|]

vi hadde det samme her nå. besteforeldrene har tre barnebarn som har bursdag alt fra tre dager mellomrom til 1 mnd.hadde 1 år s dag alle sammen.
dattern min og fettern hennes fikk gave for under hundre lappen mens han andre som feiret nå fikk 500 kr. stusser littt over det men orker liksom ikke å tenke så mye over det heller.[&:] er jo ikke vits i å gjøre så forskjell da, men er jo ikke så mye å gjøre med det heller man kan jo ikke bestemme hva andre skal gi.[8|]

nei, men du kan si at du reagerte litt på det, slik at de tenker seg litt mere om til neste bursdag.

men jeg mener man skal gi likt til alle jeg da. det gjør hvertfall vi når vi gir.[;)]

ORIGINAL: Grethe__ 27

nei, men du kan si at du reagerte litt på det, slik at de tenker seg litt mere om til neste bursdag.

ja det er sant og hvis det fortsetter sånn så gjør jeg det, for jeg vil ikke at ungene skal oppleve det når de er så gjevngammle også da

ORIGINAL: Beta

Jeg synes man skal gi etter behov jeg. Har jeg masse penger og søstern min ikke, så skulle det bare mangle at hun fikk litt ekstra. eller hennes barn da.
Og hvis stakkars besteforeldre med flere barnebarn osv må gå rundt å passe på at alle får likt til en hver tid, tror jeg det vil bli litt slitsomt for dem.
Det kommer sikkert litt ann på hvor mye de har selv rundt bursadgstider også.

Signerer

Nå har jeg bare lest topptråden og jeg synes det er urettferdig ja.
Jeg hadde ikke sagt noe(tror jeg) men jeg hadde nok blitt sur.
Barenbarn er barnebarn uansett alder.

You must log in or register to reply here.
Back
Topp