Er jeg normal??

sweety boy

Forelsket i forumet
Først var jeg mye alene når jeg gikk gravid, og på slutten, det var tungt da jeg har en 2 åring fra før- hadde lite avlastning. Så var det en hard fødsel, og kolikk i 6 uker. 2 brystbetennelser og 2 blærekatarer på 6 uker- altså 4 pencilinkurer... og da 2 soppinfeksjoner. Lillemann ble sendt på sykehus- misstanke om RS, Så giftet jeg meg og alt som hører med til planlegging der, så har jeg hatt eksamen.+ 3 tannlegebesøk. Alt dette på 3 mnd.

Og nå kjenner jeg at jeg har fått litt angst, og er veldig sliten.
Er dette en reaksjon på at det har blitt for mye?

Nå reiser mannen min på jobb neste uke, og jeg klarer ikke tanken på at han skal dra.
Har lyst at han skal ta ut ei uke pappapermisjon. Er det forsent å si fra nå? når må arb. giver senest vite om det?
Eller kanskje han kan si at jeg er syk, så han kan være hjemme en uke til?

Foreldrene mine drar samtidig som mannen min, de skal til Tyrkia 1 uke..
Bare slik at jeg ikke er helt alene her når jeg har det slik...

klem

Du har nok fått en reaksjon ja.. Syns du skal snakke med lege om det du lurer på. Det er jo klart du ikke kan være alene nå.

*klemmer*

Noen av dere som reagerer slik når det har vært veldig mye på engang?
Noen som har erfaring med pappaperm?  Når må han si fra på jobb om permen?

ORIGINAL: S.Reve

Stakkar deg!Mye på engang!Det går ann å spørre uansett,gjerne jobben er grei?
Lykke til!Og klemmer fra oss!
[:)][:)][:)]

ORIGINAL: sweety boy

Noen av dere som reagerer slik når det har vært veldig mye på engang?
Noen som har erfaring med pappaperm?  Når må han si fra på jobb om permen?

Det har vel jobben rutiner på? Har han ikke hatt 14 dager i forb med fødsel? Han kan vel sykemlede seg pga du er syk og han må ta seg av ungene. Det har sambo gjort da jeg var på sykehus.

Han hadde ei uke i forbindelse med fødsel..
Jeg tenkte at tar han ei uke pappaperm er han jo " snill " med jobben, for da er det trygdekontoret som betaler han.

Jeg tenkte at tar han ei uke pappaperm er han jo " snill " med jobben, for da er det trygdekontoret som betaler han.

Ja, men han kan ikke dele opp permen sånn..

ORIGINAL: Sjefsgaupa

Kan han ikke? På trygdekontoret sa de at han kunne ta en og en uke eller dager eller sammenhengende alt ettersom han ønsker selv...

[8|]   eller kanskje det er bedre med sykemelding da?

Ring og spør på trygdekontoret i morgen (sånn på generell basis[;)])
Hvis det ikke går tar du med deg selv, babyen og mannen til legen og forklarer situasjonen... Kan ikke være så vanskelig å få en sykmelding da....
Håper det ordner seg så du får hvilt deg litt..... Lykke til[:)]

Tusen takk for svar alle sammen, dere er eb flott gjeng som har forståelse og som kan komme med gode ord når en trenger det. og det er kjempeherlig.

føler meg bedre allerede[;)]

Takk jenter!

Kan han ikke? På trygdekontoret sa de at han kunne ta en og en uke eller dager eller sammenhengende alt ettersom han ønsker selv...

[8|]   eller kanskje det er bedre med sykemelding da?

Ja, hvis de har sagt det på NAV kan han vel det. Jeg trodde ikke man kunne det. Da er det jo bare å gjøre det. Kanskje litt kort varsel, men jobben hans har sikkert forståelse.

Jeg tenkte at han kan snakke med sjefen i morgen å forklare at han må være hjemme hos meg nå og at jeg er syk. Og om sjefen vil ha en sykmelding eller om han kan ta ei uke perm.

Sjefen velger sikkert perm, så slipper han å betale.
Han har en grei sjef, han skal til og med være fadder på barnet vårt [:)]

Jeg tenkte at han kan snakke med sjefen i morgen å forklare at han må være hjemme hos meg nå og at jeg er syk. Og om sjefen vil ha en sykmelding eller om han kan ta ei uke perm.

Da går det nok helt sikkert bra. Angst er skumle greier. Har selv hatt det i mange år. Håper det går seg til. [:)]

Da går det nok helt sikkert bra. Angst er skumle greier. Har selv hatt det i mange år. Håper det går seg til. [:)]

Jeg vil ikke tenke at det er skummelt, for den er jo ikke farlig, bare en lammende følelse som kan virke skummelt...Men jeg orker bare ikke å være helt alene med de 2 små nå når jeg er så sliten, vet dette vil gå over.
Men hvis jeg går å stresser ei uke til nå, så blir jeg enda mere stresset neste gang osv. redd jeg skal komme inn i en ond sirkel av angst. Vil bryte ut av den nå. og da vite at jeg har folk rundt meg til jeg føler meg bedre....

Om han skal ta ut permisjon så må du ut i jobb den perioden. Men om du er til legen å får deg sykmelding så har han vel krav på å være hjemme med barna[&:]

Jeg må ikke ut i jobb selv om han tar permisjon. det erneste som skjer om han tar ut perm er at han får permpenger fra NAV, og mine permpenger blir stoppet. begge får ikke permpenger samtidig.

Back
Topp