Er jeg hysterisk?

Sanrt tre

Elsker forumet
Nå skal dere høre dagens hysteri!
I går kveld var jeg ute og spiste. Bestilte noe sånn biffgreier og ba om å få det HELT gjennomstekt. Etter en hel evighet kom maten og jeg begynte å spise. Syntes de var litt rødlig, men de rundt meg mente det sikkert var godt nok stekt. Etter noen bit synes jeg det ble for blodig og vinket kelneren bort. Viste han kjøttet og spurte om det var slik det skulle være. Han svarte at "nei, det der er ikke gjennomstekt, du skal få nytt". Fikk nytt og alt det der var greit. Men nå har jeg jo panikk fordi jeg har spist rått kjøtt....
Hvor farlig er det da? Hadde dere vært bekymret?

Jo, men jeg hadde jo spist et par bit da.... Uff, vet ikke jeg.... Kunne noen ganger ønsket vi ikke visste om alt som kan være farlig....

ingen grunn til å bli hysterisk skal eg fortelle deg.!! er ikkje farlig...

Morr, salami, fårpølse, alt det der er egentlig spekemat som vi helst ikke skal spise. Men jeg tror ikke det er noen fare.. Og hvis vi fryser det først , så er det ingen fare.
Rødt kjøtt er heller ikke farlig, så hvis du bare har tatt et par biter, er det ingen fare.. [:)]

Takk,takk!!!! Nå er jeg over hysterianfallet for i dag! (tror jeg) Godt dere her inne kan berolige meg!
Men blir nok en stund til jeg bestiller biff igjen! Syns egentlig ikke det er så veldig godt heller, men alternativene var enda dårligere... Kresen ja[;)]

Bare for å sette ting i perspektiv når det gjelder toksoplasmose (som er faren ved ikke gjennomstekt kjøtt):
Venninnen min fikk tokso i et svangerskap for et par år siden, og ble "ekspert" på temaet.
Det er i snitt TO - 2 - gravide norske kvinner som smittes i året.
Dersom du får tokso, er det 5% sjanse for at det går over til fosteret.
Dersom det går over til fosteret, er det 5% sjanse for at det gjør skade...
Og det er farligere tidlig i svangerskapet enn senere.

Med andre ord: Ta dine forholdsregler, men gå ikke søvnløs til sengs om du skulle (velge å) bryte dem!
[:)]

ORIGINAL: ventejente

ORIGINAL: Minerva

Bare for å sette ting i perspektiv når det gjelder toksoplasmose (som er faren ved ikke gjennomstekt kjøtt):
Venninnen min fikk tokso i et svangerskap for et par år siden, og ble "ekspert" på temaet.
Det er i snitt TO - 2 - gravide norske kvinner som smittes i året.
Dersom du får tokso, er det 5% sjanse for at det går over til fosteret.
Dersom det går over til fosteret, er det 5% sjanse for at det gjør skade...
Og det er farligere tidlig i svangerskapet enn senere.

Med andre ord: Ta dine forholdsregler, men gå ikke søvnløs til sengs om du skulle (velge å) bryte dem!
[:)]

imponert over all din kunnskap!!! [:)] bra å ha deg her! [:)]

Mitt uttalte mål for mitt neste liv, er at jeg skal bli som minerva... [:)]

Alt dette snakket om spekemat får meg til å ville ha spekeskinke det er jo så godt men får vel vente med det til jul.

Åj! Du vet MYE du!!!! Herlig med slike kunnskapsrike mennesker!!!
2 var jo ikke mye da... Grunnen til at jeg stresser litt med dette er at jeg vet om en gutt som var multihandikappet og døde tidlig fordi mora hadde fått smitten i seg... Men da har hun nok desverre vært en av de veldig, veldig få som er så uheldige....

Takk for informasjonen iallfall[;)]

Back
Topp