er jeg helt teit eller?

PiaBia

Blir kjent med forumet
Har delt foreldreansvar for en gutt på 3år, i samværskontrakten står det at far skal ha ungen annenhver helg (fredag til mandag) + torsdag til fredag den uken han ikke har han i helgen.. så godt det lar seg gjøre pga mye reising i jobben.

Så når bf har ungen er vanskelig å planlegge, og jeg må selvfølgelig være fleksibel i forhold til det. Og innimellom går det flere uker mellom hver gang han har ungen.

De dagene han har ungen, får jeg 50% av gangene vite i ettertid at ungen ikke har vært hos han, men hos xsvigermoren min fordi han selv har vært på fylla.

Så sist helg når han skulle ha ungen, fikk jeg beskjed om å levere han hos svigermor, for han skulle på fest både fredag og lørdag, og søndag måtte han sove ut. Da sa jeg at da har jeg heller ungen selv.

Nå som det nærmer seg helg igjen regnet jo jeg med at han skulle ha ungen, siden han ikke hadde han forje helg + han skal reise vekk på jobb i 2-3 uker.

Men neida.. dette var vist ikke hans helg, var jo jeg som absolutt ville ha ungen sist helg, selv om det egentlig var hans helg. Så han mener at også denne helgen skal jeg ha ungen.

Var det feil av meg å "forvente" at han skulle ha ungen denne helgen eller er det han som er helt på jorde ?

det er jo han som skal ha samvær. Ikke svigermor.

Men jeg personlig hadde nok levert til svigermor (om alt var greit der altså) Så han traff dem også.

Mener det er feil av deg og forvente det ja.

Men jeg mener og at denne "mannen" høres ut som en passe uansvarlig liten tulling.

Enkelt og greit.

Uffda..

Hadde nok regnet han UT framover, og ventet til han evt. hadde vist interesse selv. Gjør han det, så be han bestille en meglingstime hvor du mer enn gjerne møter.

Jeg syns det blir feil å forvente at han skulle ha barnet denne helgen, siden det var DU som bestemte (valgte) å ha barnet hjemme forrige helg. At han er mye borte når han skal ha barnet hos seg og da bruker barnevakt er ikke synonymt med at du bare kan bytte helg som det passer deg.

I stedet for å svare at da kunne du heller ha ham selv så kunne du jo sagt at da kan dere bytte helg siden hn tydeligvis hadde glemt det og lagt andre planer denne helgen. Jeg synes det er helt horribelt at han ikke klarer å planlegge å være hjemme de helgene han "er" heldagspappa! Greit nok, noen ganger er det helt ok med barnevakt, men halvparten av tiden er for mye! Han har jo alle de andre helgene til å feste på også, det må jo bli enormt mye festing!
Men det er bare noe vi kan synse om. Han har rett til å ha barnevakt han som du, det bare merkes så godt og er umåtelig dårlig planlagt i forhold til hvilke helger han velger å feste! Jeg hadde spurt hva som er viktigst... Tid med gutten eller tid på fest, når han allerede har så lite tid sammen med barnet sitt.

For å svare på spørsmålet ditt så nei, du kunne nok ikke forvente at han automatisk ville ha gutten denne helga. Ikke med det inntrykket vi har av ham. Hva sa han da du påpekte hvor lenge det ville være til neste gang?

Amorosa skrev:
Jeg syns det blir feil å forvente at han skulle ha barnet denne helgen, siden det var DU som bestemte (valgte) å ha barnet hjemme forrige helg. At han er mye borte når han skal ha barnet hos seg og da bruker barnevakt er ikke synonymt med at du bare kan bytte helg som det passer deg.

Man tingen er jo det at vi har ikke hatt noe fast helg. Jeg har hele veien rettet meg etter jobben hans, og når han har tid/ikke tid. Og vi har hele tiden brukt "annenhver helg" som utgangspunkt, så godt det lar seg gjøre

*UtspyttaLaban* skrev:
Mener det er feil av deg og forvente det ja.

Men jeg mener og at denne "mannen" høres ut som en passe uansvarlig liten tulling.

Enkelt og greit.

Signerer denne!

Tweak skrev:
I stedet for å svare at da kunne du heller ha ham selv så kunne du jo sagt at da kan dere bytte helg siden hn tydeligvis hadde glemt det og lagt andre planer denne helgen. Jeg synes det er helt horribelt at han ikke klarer å planlegge å være hjemme de helgene han "er" heldagspappa! Greit nok, noen ganger er det helt ok med barnevakt, men halvparten av tiden er for mye! Han har jo alle de andre helgene til å feste på også, det må jo bli enormt mye festing!
Men det er bare noe vi kan synse om. Han har rett til å ha barnevakt han som du, det bare merkes så godt og er umåtelig dårlig planlagt i forhold til hvilke helger han velger å feste! Jeg hadde spurt hva som er viktigst... Tid med gutten eller tid på fest, når han allerede har så lite tid sammen med barnet sitt.

For å svare på spørsmålet ditt så nei, du kunne nok ikke forvente at han automatisk ville ha gutten denne helga. Ikke med det inntrykket vi har av ham. Hva sa han da du påpekte hvor lenge det ville være til neste gang?

Jaja.. sånn var det nå bare.

Jeg hadde med småen 2 uker til utlandet for ikke så lenge siden.. kom hjem igjen en lørdag, og mandag skulle BF reise 4 uker på jobb. Så tenkte å komme innom en tur så han i alle fall fikk hilst på ungen litt på søndagen før han reiste.. siden det ellers ville bli 6 uker uten noe kontakt. Men neida.. det hadde han ikke tid til.

PiaBia skrev:

Tweak skrev:

Jaja.. sånn var det nå bare.

Jeg hadde med småen 2 uker til utlandet for ikke så lenge siden.. kom hjem igjen en lørdag, og mandag skulle BF reise 4 uker på jobb. Så tenkte å komme innom en tur så han i alle fall fikk hilst på ungen litt på søndagen før han reiste.. siden det ellers ville bli 6 uker uten noe kontakt. Men neida.. det hadde han ikke tid til.

Hurra for et mannfolk... Smålig av ham å gjøre seg så vanskelig synes jeg!

Du er ikke helt teit, han er helt teit.
Ikke nødvendigvis pga det med denne helga, men generelt. Han er jo ikke interessert i samvær i det hele tatt ser det ut til. Litt slitsomt kanskje, stakkars.

Får i grunn vondt av gutten din (det gjør nok du også), og jeg tror nok jeg ville ha droppa å foreslå mer samvær, til han (bf) evt. våkna litt og tok seg sammen.

©Smartass skrev:
Ikke nødvendigvis pga det med denne helga, men generelt. Han er jo ikke interessert i samvær i det hele tatt ser det ut til. Litt slitsomt kanskje, stakkars.

Får i grunn vondt av gutten din (det gjør nok du også), og jeg tror nok jeg ville ha droppa å foreslå mer samvær, til han (bf) evt. våkna litt og tok seg sammen.

Ja.. hele samværstingen snur han om til en negativ ting. Er liksom aldri - jammen jeg vil ha han i helgen, er alltid - æsj søren og hadde glemt jeg skulle ha han jeg, hadde egentlig planer om andre ting.

Og dealen er å levere tilbake mellom 16 og 17.. hver eneste gang leverer han nøyaktig klokken 16.. kan tydeligvis ikke vente med å bli kvitt han.

©Smartass skrev:

Det tror jeg at jeg også vil anbefale deg! La HAM ta initiativet til neste samvær nå! Om han til slutt ringer så er det bare å si at du baare ventet på at han skulle ha tid og det visste han best og kunne si i fra om selv. Ikke si noe om at du ville vente og se hvor lang tid det tok eller at du ikke ville mase, da setter han seg på bakbena vil jeg anta.

Tweak skrev:

©Smartass skrev:

Det tror jeg at jeg også vil anbefale deg! La HAM ta initiativet til neste samvær nå! Om han til slutt ringer så er det bare å si at du baare ventet på at han skulle ha tid og det visste han best og kunne si i fra om selv. Ikke si noe om at du ville vente og se hvor lang tid det tok eller at du ikke ville mase, da setter han seg på bakbena vil jeg anta.

Ja det glemte jeg jo å få med i første innlegg. Han ringte nå i sted å gav beskjed om at han henter ungen tidlig i barnehagen, for han skulle ha han med i et besøk + på st hansfeiring.

Jeg har jo allerede planlagt st hansfeiringen, og invitert hele familien min hit for bålbrenning, grilling og leker i nabolaget.

Og da skjeller han meg ut for det er hans dag. Skal han bare få styre på som det passer han da? menst jeg hele tiden skal ta hennsyn til han ?

Hele ferien min gikk i vasken pga at jeg måtte ta hennsyn til jobben hans.. så synst absolutt ikke jeg er vanskelig

PiaBia skrev:

Tweak skrev:

©Smartass skrev:

Ja det glemte jeg jo å få med i første innlegg. Han ringte nå i sted å gav beskjed om at han henter ungen tidlig i barnehagen, for han skulle ha han med i et besøk + på st hansfeiring.

Jeg har jo allerede planlagt st hansfeiringen, og invitert hele familien min hit for bålbrenning, grilling og leker i nabolaget.

Og da skjeller han meg ut for det er hans dag. Skal han bare få styre på som det passer han da? menst jeg hele tiden skal ta hennsyn til han ?

Hele ferien min gikk i vasken pga at jeg måtte ta hennsyn til jobben hans.. så synst absolutt ikke jeg er vanskelig

Vel, det ER jo hans dag da... Dere byttet jo ikke helg, du sa at du like gjerne kunne ha ham, ikke noe mer. Han har jo faktisk planlagt noe jo.

Tweak skrev:

PiaBia skrev:

Tweak skrev:

©Smartass skrev:

Vel, det ER jo hans dag da... Dere byttet jo ikke helg, du sa at du like gjerne kunne ha ham, ikke noe mer. Han har jo faktisk planlagt noe jo.

Alle andre ganger jeg har hatt han fordi han enten har vært på jobb eller skulle noe annet så har vi bare forskjøvet det.. altså byttet helg.. uten å nødvendigvis bruke ordene - vi bytter helg. Hadde vi hatt faste helger så skjønner jeg poenget ditt

hadde jeg vært deg hadde jeg ringt og ordnet ny meklingsavtale med litt mer bestemte rammer... ikke bare sånn frem og til bake sånn som dere har nå, for det fungerer tydeligvis ikke.  Da slipper du å gå å irritere deg hele tiden :-)

Back
Topp