Er jeg hårsår?

*mamma07og09*

Glad i forumet
Fikk tilbake studiekrav idag og besto, men kommentaren blei jeg helt satt ut av. Fikk beskjed om at jeg ikke eide kontroll på rettskrivning og at neste oppgave måtte språkvaskes før den blei sendt av gårde. Dette var en oppgave på nynorsk og jeg vet at det var stavefeil der, men ikke i den grad at jeg fortjente og høre noe slikt. Jeg syns det var utrolig frekt skrevet og gikk litt i kjelleren. Jeg klarer ikke glede meg over bestått når hun nærmest skriver at det var elendig. Jeg tåler kritikk og i det hele, men syns faktisk måten hun skreiv det på var frekt og burde vært formulert annerledes. Dette er også læreren som ba meg vurdere om jeg ville fortsette eller ikke pga jeg var gravid. Føler meg nesten litt hakket på.. Er det slik det er og gå på høyskole? At man bare må tåle høre hvor dårlig man er? :(:oops:

Syns du skal vise henne at du ikke er en som kan hakkes på, og at det er DU som bestemmer når du skal ta utdanning. :) Dersom hun har rett I at det var endel skrivefeil, så jobber du konstruktivt med det og prøver å få mindre feil neste gang, men ikke la tullinger bestemme "hva du er verd". :)

Er ikke alle lærere som har gode sosiale antenner heller. Andre bare er så direkte uten å tenke på at noen faktisk skal lese kommentaren (eller hadde en veldig dårlig dag, hva vet jeg). Enig med over, ikke la det gå innover deg - bare fortsett uten å la henne ødelegge for deg :)

En lærer skal komme med konstruktiv kritikk. Jeg vil ikke kalle den kommentaren for det. Jeg hadde bedt om en prat med henne, hvor jeg ville sagt kort og greit at jeg ble satt ut av tilbakemeldingen og at den var lite både pedagogisk, motiverende og konstruktiv. Om du har et dårlig språk i oppgaven din, kan det sies på en mye penere måte!

Det er litt tøffere tilbakemeldinger på høyskolenivå, men kritikken skal være saklig. Synes den tilbakemeldingen du fikk der var på kanten! Ta en prat med læreren. Ang å fortsette studie eller ikke - kanskje h*n tenkte på i forhold til at du skal få best mulig økonomi? Man får jo permisjonspenger fra lånekassa også, men ikke like mye som hvis du hadde vært i jobb. MEN, det er uansett ikke hennes sak - og hvis ikke økonomien er et problem, så er det jo KJEMPEBRA at du studerer!!! Det vil du jo vinne på i det lange løp i forhold til evt høyere lønn når du er ferdig :)

Stå på! Ikke la det knekke deg. Du BESTOD :) :)

Back
Topp