Er jeg gravid?

O-40398222

Første møte med forumet
Hei. Sorry for langt innlegg. Enjoy..

Skal ta gravid test når jeg står opp. Hva er tidlige tegn på graviditet? Har selv merka uregelmessig kvalme, har kastet opp et par ganger iløpet av de 2 siste månedene. Vet ikje om det er relatert til noe annet eller hva det er.. kan godt vær jeg stresser for merka idag at jeg røyter

Går på p piller og har gått på det siden 2022. Før set hadde jeg p stav. Tok den ut pg skulle begynne på noe annet men var litt sløv både jeg og typen så da ble jeg gravid. Desverre endte dette med missed abortion.. da skulle jeg egentlig se hvordan det sto til og hadde heller ikke klart å bestemme meg for å beholde eller ikke.. men skjebnen bestemte nok for meg.

Uansett, har lite peiling på syklusen min pga p pillene. Pleide å logge i app men ble sløv på det å‍ eneste jeg vet er at det kan gå flere måneder mellom blødningene. Også når jeg blør stopper det opp for å så komme igjen etter en kort stund. Så jeg blør ganske lenge når jeg først blør. Har hovne bryster ofte. Har en voldsom svie på nipplene ved kulde og av og til helt tilfeldig. Havner lett på gråten, syter og klager. Noen lukter klarer jeg ikke. Heller sjelden ork til å lage mat og er ofte fysen på godis.

Kan man merke noe på magen, noe man kan kjenn? Ska som sagt ta graviditetstest men det kan jo vær for tidlige. Husker lite fra sist bare det at jeg hadde mensenlignende smerter, tok da en test siden det ikke var noe blod. Den gang slo den ut me en gang..

Takker for svar, vet ikke helt om noe her ga helt mening men men

Det meste av gravid symptomer er også symptomer man kan ha ved vanlig syklus/ andre ting. Her kan du goggle tidlige tegn å få lister opp og ned med tidlige symptomer, men alt på listen er gjerne ting veldig mange kan kjenne også «utenom» graviditet.

Og de fleste symptomer kommer når man har kommet forbi tiden, man egentlig skulle hatt mens, så er du kommet utenfor den tiden skal en test kunne gi deg svaret.

Du merker ikke stort på magen utenom evnt mens lignende murringer så tidlig, livmor kommer ikke opp av bekkenet skikkelig før du er 3-4 mnd på vei.

Så du kan være gravid, eller ikke.

Ingen her kan fortelle deg noe fra eller til på det. Kun en test kan gi deg svaret.

Lykke til med testingen!

Back
Topp