Er jeg gal?!

Tarlica

Gift med forumet
Jeg har kommet inn på Førskolelærer (deltid, nett og samlingsbasert) og før det, fikk jeg 50% ped.leder og 50% assistent (vikariat,1 år) Siden jeg skal ha studiedag hver mandag, blir denne stillingen redusert til en 80%.. Jeg har to hester, men disse har jeg fått noen til å ri for meg, noen dager i uken. To barn, en på 5 og ei på 3, men har mannen og mine foreldre. Gård, men ikke dyr annet enn hester og katter..

Likevel virker alle så forbløffet over at jeg nå skal gjøre alt dette. "Klarer du virkelig dette?!" "Dette blir jo litt mye, blir det ikke?" osv, osv.. Er det umulig å gjennomføre? Er det da ikke bare å være strukturert, og rett og slett planlegge godt? Eller gaper jeg over altfor mye, og kommer til å møte veggen?!

Ojjj ja kanskje... Jeg går nett og samlings basert og jobber 50 prosent synes det er mer enn nok... Skal du ikke ha praksis da??

jeg tror en kan klare mye bare en er innstilt på at ting ska fungere, selvfølgelig må eks mannen også være med å samarbeide siden det kan betty at du får mindre fritid pga at du ska lese til prøver og oppgaver
ønsker deg lykke til

Frk.MammaMor skrev:
Ojjj ja kanskje... Jeg går nett og samlings basert og jobber 50 prosent synes det er mer enn nok... Skal du ikke ha praksis da??

Jo, både praksisuker, og skoleuker.. Er det mye selvstendig jobbing? Så du synes det hadde blitt for mye? :§

Frk.MammaMor skrev:

Jo, både praksisuker, og skoleuker.. Er det mye selvstendig jobbing? Så du synes det hadde blitt for mye? :§

det blir nok travelt ja,men vist du er innstillt på det og kan få hjelp av mann og forelde så tror jeg du klarer det fint:)

Du merker  vist det blir for mye.lykke til.

Kosinus skrev:
det blir nok travelt ja,men vist du er innstillt på det og kan få hjelp av mann og forelde så tror jeg du klarer det fint:)

Du merker  vist det blir for mye.lykke til.

Enig her. Jeg tror det går bra om det er noe du har lyst til, og med godt samarbeid løser ting seg på en god måte. Masse lykke til. 

Jeg tror du kan klare det! Skolen er jo deltid, noe som tilsvarer ca 20 timer studie hver uke (regnet 8 timer som en dag, siden man gjerne trenger litt tid på lesing etter skoledagen er ferdig). Det blir 4 timer med skole hver ukedag i gjennomsnitt + jobbinga, det kan man klare, bare man vil! Har man mindre tid en dag tar man jo bare å bruker litt tid i helgen, og siden du har studiedag på mandager får du jo en del timer der:)

Hvor skal du gå??? Har såååååå lyst, men tørr ikke gå i gang med 3 barn mellom 2 og 8 år, mann som reiser halve året i jobben, og foreldre som selv er i jobb. Er garangtert at han ikke er hjemme de helgene vi skal ha samling.

Det går helt fint. Man klarer det man bestemmer seg for å klare. Jeg tok lærerutdannelsen samlingsbassert/deltid over 4 år. Det var stritt i perioder, men det er ingen umulighet. Mitt råd er at når det er skoleuke, så legger man alt annet til siden og studerer fra morgen til kveld. På den måten, sparer man seg for mye i mellom samlingene.

Mannen min skal gå på skole mens han jobber, og han har jo et barn med meg som er to år nå. Ingen sier at han er gal eller gaper for mye, heller at han er flink som gjør det.

Har det noe med kjønn å gjøre eller? Sånn siden du er mor så har du automatisk MYE mer ansvar bla bla? Greit, vi har ikke hester. Men de har du jo fått noen til å ta seg av, så de er jo ikke noe problem. 

karaoke skrev:
Hvor skal du gå??? Har såååååå lyst, men tørr ikke gå i gang med 3 barn mellom 2 og 8 år, mann som reiser halve året i jobben, og foreldre som selv er i jobb. Er garangtert at han ikke er hjemme de helgene vi skal ha samling.

jeg skal gå på HiT:) og har du søsken, etc? Dette kan gå fint vet du!! :)

TUSEN TAKK alle sammen!!!! :) Jeg føler meg nå tryggere på avgjørelsen, og jeg må jo bare prøve, sant?! Jeg kommer ikke til å få denne sjansen igjen, og kommer jo til å lære så veldig mye, både av jobb og skole. Så skal jeg gjøre som anbefalt, bruke de rundt meg, og virkelig jobbe i skoleukene.. Så får jeg i tilfelle også bruke kveldene etter at barna har lagt seg, eller be mannen (ikke eks;) ) om å ta de hvis det er ekstra mye.

Dere har hjulpet meg masse, det å føle seg trygg på en så stor avgjørelse, betyr mye for meg:)

Back
Topp