Er jeg gal hvis jeg...

OdaM

Elsker forumet
..bytter ut sprinkelsenga til (snart) 2 åringen vår, med en stor seng? 

Når gikk dere fra babyseng, til stor-gutt/jente seng? Gikk det greit?
Har du eventuelt en seng å anbefale? 

Min fikk junior seng når han va 2år fordi då klatra han utav sprinkelsengå
så suns ikke du e gal nei :p

*Tullingen* skrev:
Min fikk junior seng når han va 2år fordi då klatra han utav sprinkelsengå
så suns ikke du e gal nei :p

Okei, så bra!:) 
Er litt bekymret for at han kanskje løper ut etter at jeg har lagt han, og begynner å leke på rommet eller komme ut i stua.. Hvordan gikk det hos dere?

Måtte bytte til stor seng når gullet mitt var på samme alder, for han spratt ut av sprinkelsengen hele tiden uansett. Kjøpte voksenseng med en gang, for det var ikke noe poeng i å kjøpe juniorseng som likevel måtte byttes ut etter noen få år. Veldig fornøyd med den han har. Kjøpt på Skeidar, med sengehest (selvsagt) og skuff under som fungerer som en helt ordinær ekstraseng ved behov (har sengebunn og god madrass i denne også). "Roomate" heter sengen.

dattera mi var nesten 2 eller rett over 2.. husker ikkje helt:p
nei du er ikkje gal.. det gikk helt fint her iallefall

Her byttet vi da han var litt under 1 år pga at han fikk panikk om han ble lagt ned i senger etter falsk krupp.... 

Det gikk veldig bra. Men i starten måtte vi legge han tilbake noen ganger fordi han gikk ut... 

Du er ikke gal, nei. Det er mange som gjør dette. Vi ventet til hun var tre år før vi byttet, men hun klatret aldri ut av sprinkelsenga, så vi hadde ikke behov før det.

Da vi først byttet til stor seng, ble hun alltid liggende. Kom ikke løpende ut. Tror hun var vant til at det ikke gikk an. Selv når hun våkner på morgenen ligger hun i den store senga og roper på oss når hun våkner, hun kommer ikke ut selv.

Bytta seng rundt 2-års dagen her også, for hun klatra ut av sprinkelsenga. Her sliter vi litt, og har gjort det helt siden vi bytta (ca 4 mnd siden). Men det kommer seg sakte men sikkert. Har bare ei veldig utholdende jente ;)

På hun ene så måtte vi bytte når hun var 15mnd. Det blir nok helt sikkert noen turer frem og tilbake den første tiden, men det går seg fort til.

Jeg ville ikke gjort det om det ikke var spesielle grunner til det. Her håper jeg at hun kan sove i sprinkelsenga si til hun iallfall er 3 år. Problemet her er at hun er så lang at hun snart ikke har plass i den lenger.. hihi.

Jeg ville ikke byttet hvis han ikke klatret ut ;) Her har ikke 2 åringen vår skjønt at han kan klatre ut enda, men han har kommet seg ut av reisesengen :P

Vi byttet når han var ca 18 måneder. Nå er han to år og vandrer fortsatt rundt etter leggetid.... Litt slitsomt. Vi byttet for at lillesøsteren skulle få sprinkelsengen.

Vi skal snart bytte sprinkelseng med vokseseng til mellomstemann, men venter litt utover høsten når det blir litt mørkere ute rundt sengetid..  kanskje ikke like fristende å gå ut av senga i et mørkt rom.. Men at han står opp ørten ganger vil han nok gjøre.. og ENDA tidligere på morran :p

Men etter at han har hatt stor seng, så skal vesla flytte inn på rommet hans..  så greit at han venner seg til større seng uten sprinkler før hun skal dele rom!

Zid skrev:
Vi skal snart bytte sprinkelseng med vokseseng til mellomstemann, men venter litt utover høsten når det blir litt mørkere ute rundt sengetid..  kanskje ikke like fristende å gå ut av senga i et mørkt rom.. Men at han står opp ørten ganger vil han nok gjøre.. og ENDA tidligere på morran :p

Men etter at han har hatt stor seng, så skal vesla flytte inn på rommet hans..  så greit at han venner seg til større seng uten sprinkler før hun skal dele rom!

Dere kan jo bruke lystett rullgardin. Da blir det helt mørkt inne på rommet hans.

Her fikk de begge stor seng når de var 1 1/2 år. Er ikke verre enn at du må følge litt ekstra med de første ukene og glide han tilbake om han begynner å vandre.

Eldsta fikk stor seng da hun var 3. Kjøpte stor seng til nr 2 da hu var 20 mnd, er nå 22 mnd og vi har fortsatt en del turer for å legge hun i senga igjen, men får se på det som trening. Så er det kanskje håp om at siste rest fra fødselen forsvinner. :)

Det er vel helt fritt valg? Mange gjør det rett rundt 2år.
Jeg skal heller lage nye skruehull på sprinkelsenga og flytte bunnen helt ned mot gulvet... er ikke interessert i at mini skal løpe rundt her om morgenen.... på et år enda hehe
Ho har ikke prøvd å klatre over enda heldigvis.

Synes ikke du er gal da nei :) Sønnen min blir 2 i sept og han har sovet i stor gutt seng i noen mnd nå :) Det ble litt påtvunget siden han begynte å klatre ut av sprinkelsenga da, og det var ikke sånn man kunne ta ned kanten, så det begynte å bli litt skummelt :P Det gikk smertefritt det :) Han fikk være med å kjøpe senga og å bygge den etterpå og vi snakka mye om at det er den nye senga han skulle sove i :) Det gikk kjempe bra det altså :)

Vi bytta ut sprinkelsengen i juli, hun blir 2år i september.

Var litt skeptisk å trodde det du frykter. (at hun skulle gå ut, begynne å leke seg og/eller komme inn på stua)

Vi må bare le av hele greia egentlig. Når vi legger henne og sier god natt så legger hun seg tilrette og sovner. Har ikke gått ut av sengen enda.

Om morgenen når hun våkner så sitter hun i sengen til en av oss kommer inn og sier: "kom da!:)" Da først går hun ut!

Så her gikk det over all forventning!

Vi kjøpte vokse seng forresten:) Ikea..

Back
Topp