er jeg frekk hvis jeg sier nei....!? *svare*

Mamma2010og2014

Glad i forumet
årh noen av dere som har sotte i den situasjonen at dere har fått et spørsmål om å sitte barnevakt får noen der kjæreste sier at de må spørre deg å får dem går det greit, men så vet ikke du om du orker?

min kjære sin mor skal jobbe vekke i en uke å vil ikke at far til han sin lillesøster skal ha henne (dorlig far rett å slett)
og de har prøvd før at hans lillebror på 14 skal ha henne, men hver gang hun kommer hjem ser det ikke ut.. kattedritt over alt + mat og gud hvet hva det ikke er som likker rundt hjemme der.. hun er så utroligsnill med oss så føler jeg blir nøtt til å si ja til å passe henne.. men hun er ganske aktiv (de tror hun har adhd) å jeg vet rett å slett ikke om jeg orker det, men den formen jeg er i for tiden.. så hjelper det jo heller ikke at jeg er hennes forbilde. samboer sa at hun måtte høre med meg å får han sin del kunne vi det.. hadde det vært en helg så selvfølgelig skulle jeg gjort det, men når det er snakk om en hel uke kjenner jeg at jeg bare blir sliten av tanken [&:] føler bare meg så sykt slem om jeg sier nei [>:]

hva mener dere?

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

jeg klarte å ta telefonen uten å se hvem som ringte å gjett da.. det var SVIGERMOR.. hun fortalte om å skittent det hadde vært å hvor lang tid hun hadde brukt på å rydde opp.. jeg får litt vont av henne når de viser så lite respekt å ikke rydder opp etter seg..

hun spurte meg selfølgelig om vi kunne passe dem, MEN trengte ikke ha dem til hun kom hjem igjen.. så det var om vi kunne ha den fra mandag til fredag... jeg så dum som jeg er klarte ikke si nei så nå skal jeg altså da være i huse til svigermor UTEN INTERNETT i 5 dager.. heldig hvis skal lillesøster til samboer på skolen så får bruke den tiden på å sove..
men med tanke på at jeg egentlig ikke orker eller har lyst så TRO MEG jeg skal være STRENG.... [8D] de som ikke kaster rester og skyller av talerkenen får ikke mat neste gang [:-] kattene hadde hun HELDIGHVIS kvittet seg med siden de var så utrolig urenslige... å blir det helt forferdelig STIKKER JEG til min egen fam å lar samboer sitte igjen med dem alene [:-][:-]

føler meg onskapsfull, men årker bare ikke masse mas og herjing [&:]
tror kanskje de kommer til å se anderledes på meg etter di 5 dagene, men hallo er begrensa med hva man faktisk finner seg i.. eller hva dere ? [8D]

du burde ikke ta på deg det ansvaret visst du
ikke er i form til det..
Selv om det er vannskelig å si nei så må du tenke på deg selv[;)]

Og det er ikke frekt og si nei[:D]

Det er jo aldri frekt å si nei og de vil helt sikkert forstå at du ikke orker.

årh det er så vanskelig [8D]
får hun må si nei til jobben om å kunne reise hvis jeg sier nei til å ha hun å da blir hun permitert [&:]
HATER å ta sånne avgjørelser :(

+ vi må sove hos dem får er ikke plass her å de har ikke internett [&o] da må jeg liksom¨gå EN uke uten å være på BV jeg som er blitt SÅÅÅÅ avhengi [:-]

ja det var sånn jeg å tenkte, MEN så tenker jeg det igjen da at jeg føler ikke hun er alsvars full nok til å passe min sønn får ALLE hennes barn har slete oppigjennom med følelsen av at hun ikke bryr seg å bare gjør som det passer henne..
hun har vist null interesse i å bli kjent med hennes første barnebarn som nå er 5 måneder.. så føler liksom ikke jeg skal ta det med i beslutningen [8D]

det jeg tenekr mest på er at sier jg nei bir hun permiter side hun ikke kan dra.. men føler virkelig ikke at jeg orker ha henne en HEL uke liksom..

vi har hatt henne n helg før tidligere i svangeskapet å bare av at hun som her 2 netter var jeg helt gåen.. hun maste å maste på meg.. samboer gidder ikke ta seg av henne er derfår han sier at de må høre med meg fårdi det er jeg som blir sittende med henne til 7 å sist.. virker ikke som hun vil ha henne hos faren i det hele tatt får da ville hun vel spurt om hun kunne vært hos oss i så mange dager så hos sin far liksom [&:] kjenner jeg virkelig IKKE har lyst, men føler ikke jeg kan si nei heller.. jeg er helt utslitt etter bare å ha hjulpet samboer med småting i dag... så syntes jeg det er småskummelt å være med han sin søster i å med at hun er så vill.. hun har slått meg i magen før (ikke med meningen) er redd hun skal gjøre noe slit at jeg får smerter osv..

Hadde sagt nei...ingen tvil! Virker på me som d ikke e nokke alternativ engang,om ikke samboeren din har tenkt å vere behjelplig!
Tenk på d sjøl :):)

Syntes svigermoren din skal forstå at du ikke orker å ha henne så lenge..
Hun vet jo selv at hun er krevende, og hun har selv gått gravid..

Syntes ikke det er frekt å si nei..
Men hva med å "hjelpe" han på 14 da? At dere kan komme innom av og til og se at alt går bra.. At de kan komme en dag eller to til dere på middag ol!??

Men for å være HELT ærlig så syntes jeg det er uansvarlig å la en jente med adhd være alene med en 14 år gammel gutt en hel uke (HVis jeg har forstått riktig??)
Men den var til sin svigermor altå!

Jeg ville klart sagt nei til en uke.. Orket ikke passe på hunden til svigerinnen min en helg, og et barn er mer krevende.. Tenk på deg selv!!

ORIGINAL: Funshine

Jeg ville klart sagt nei til en uke.. Orket ikke passe på hunden til svigerinnen min en helg, og et barn er mer krevende.. Tenk på deg selv!!

Sign

ORIGINAL: 1100

Syntes svigermoren din skal forstå at du ikke orker å ha henne så lenge..
Hun vet jo selv at hun er krevende, og hun har selv gått gravid..

Syntes ikke det er frekt å si nei..
Men hva med å "hjelpe" han på 14 da? At dere kan komme innom av og til og se at alt går bra.. At de kan komme en dag eller to til dere på middag ol!??

Men for å være HELT ærlig så syntes jeg det er uansvarlig å la en jente med adhd være alene med en 14 år gammel gutt en hel uke (HVis jeg har forstått riktig??)
Men den var til sin svigermor altå!

nei jeg skjønner heller ikke hvoradn hun han la han passe henne.. tror ikke hun tenker på det at jeg er gravid sånn veldig bare når det kommer til løfting av tunge ting da er hun flink til å si at jeg ikke skal det..
Når han har hatt henne så har vi vært oppom av å til får å lage mat osv (vårt kjøkken er under oppusinng. så å ha den på middag her går ikke forløbig) det tar EN dag så ser det ikke ut der.. så de gangene vi har vært innom har vi bare lagd mat å gått igjen får jeg blir så utrolig kalm av å være der når de griser sånn.. de eier ikke folkeskill.. de har ikke oppvaskmaskin å skyller aldri av talerkenen osv etter seg.. de henter mat tar med den ut i stuen til tvèn så lar de det bare stå der å forventer at svigermor skal rydde etter de.. tok meg 2 år å vende samboer av den uvanen..
skjønner ikke hvordan hun klarer å ha det sånn å at hun finner seg i det i det hele..

Jeg syns ikke din samboer burde legge dette presset over på deg! For det er jo det han gjør når han sier det er opp til deg. Du er gravid i 7 mnd og trenger all hvile du kan få. Og han burde ha interesse av at du har det så bra som mulig. Det er slitsomt å gå gravid. Og jeg syns faktisk det er din svigermor som er frekk og ikke du! Det er jammen litt av en tjeneste hun ber om....og i tillegg dette med at hun blir permitert om du sier nei...Det er overhodet ikke ditt ansvar.

Nei....dette syns jeg ikke du skal ha dårlig samvittighet for. Si til din samboer akkurat som det er så får det være hans ansvar og viderebringe det til din svigermor.

Lykke til:)

Back
Topp