Er jeg fortsatt gravid?

Mininummer2

Betatt av forumet
Er veldig usikker på hva som skjer...

Har blødd lett hele uken. Fra rosa på papiret til brun utflod. Har ikke hatt store smerter. Var til fastlegen på tirsdag og han sa rett ut at eg mest sannsynlig har hatt en spontan abort.. Et sjokk! Han tok ultralyd og fant en fostersekk men så ikke et foster inni. Tok hcg prøver. Ringte inn og fikk svar på de nå;

Tirsdag kl 15: 8800
Onsdag kl 11: 9100

Stigende! Altså er jeg fortsatt gravid? Er i såfall 6+5 i dag
Noen som har opplevd lignende?
 
Jeg blødde friskt natt til søndag, blodprøver tatt mandag viste hcg på 15000. Tok tul og så et lite bankende hjerte tirsdag, hun mente jeg var 5+5,da knøttet kun var 2 mm. Nå har jeg begynt å blø igjen, så vært til legen i dag å tatt nye hcg prøver, så nå må vi bare avvente å se, det er så fælt psykisk :(

Så lenge du har stigning og ikke blødd noe mer, så ville jeg fortsatt regnet med at jeg var gravid. Masse lykke til :Heartred
 
Er veldig usikker på hva som skjer...

Har blødd lett hele uken. Fra rosa på papiret til brun utflod. Har ikke hatt store smerter. Var til fastlegen på tirsdag og han sa rett ut at eg mest sannsynlig har hatt en spontan abort.. Et sjokk! Han tok ultralyd og fant en fostersekk men så ikke et foster inni. Tok hcg prøver. Ringte inn og fikk svar på de nå;

Tirsdag kl 15: 8800
Onsdag kl 11: 9100

Stigende! Altså er jeg fortsatt gravid? Er i såfall 6+5 i dag
Noen som har opplevd lignende?
Jeg håper bare at det er tidlig, at du er kortere på vei enn du antar ? Skal du inn igjen til ny ultralyd ? Jeg var på tul i går, var da 6+4 og de fant et foster på 9mm. Men hun fant også noe hun trodde kanskje kunne være pratiell mola. Dvs en feil som gjør at forsteret omsider vil dø. Hun var heldigvis ikke sikker, hun ville forhøre seg med kollegaer og ha meg inn til ny ul om noen uker.
Men jeg begynte jo å Google litt om mola, og der står det at mola er fostersekk uten foster, men man har alle symptomene på graviditet og hcg fortsetter å stige. blødninger og sterk kvalme kunne være et symptom på mola også. Jeg sier ikke at det er det du har, det er faktisk veldig sjeldent. Men jeg ville gjerne hørt med legen om det, mtp blødningene dine og at hcg stiger...ved sa skal jo den synke.
 
Er veldig usikker på hva som skjer...

Har blødd lett hele uken. Fra rosa på papiret til brun utflod. Har ikke hatt store smerter. Var til fastlegen på tirsdag og han sa rett ut at eg mest sannsynlig har hatt en spontan abort.. Et sjokk! Han tok ultralyd og fant en fostersekk men så ikke et foster inni. Tok hcg prøver. Ringte inn og fikk svar på de nå;

Tirsdag kl 15: 8800
Onsdag kl 11: 9100

Stigende! Altså er jeg fortsatt gravid? Er i såfall 6+5 i dag
Noen som har opplevd lignende?

Er 8+1 idag...og spotter brunt, nettopp oppdaget det. :(
Håper det bare er ufarlig blødning for oss begge...har ikke målt HCG
 
Jeg tenker at du fortsatt er gravid så lenge verdiene stiger. Hvor vidt det er en påbegynnende spontanabort er vanskelig å si. Det er jo veldig mange som blør lett lenge og flere ganger i løpet av svangerskapet, mens embyoet/fosteret har det helt fint hele veien. Du kan også ha mistet en tvilling. Mange muligheter. Så lenge du blør mindre enn ved en vanlig mens, ville jeg tenkt du fremdeles er gravid.
 
Fikk komme inn og ta ny blodprøve i dag så får vite om hcg stiger fremdeles. Vil ha ny ul hos gyn eller kk om den stiger :) føler meg gravid med normale symptomer.. Er bare redd for at noe er galt inni der..
 
Oppdatering : har tatt enda en hcg prøve. Denne hadde også stigning men "ikke nok" for et normalt svangerskap. Skal på ny UL i morgen og er veldig redd for hva de finner/ikke finner der... Har kjent på en Berg og dalbane av følelser, kjenner at jeg har ingenting å gi på jobb eller hjemme. Er helt følelsesmessig utslitt.
 
Det er nok dessverre ingen av oss her inne som kan svare på om du er gravid eller ikke lenger, men vi kan håpe og krysse fingrene sammen med deg.

Blødninger i svangerskapet KAN dessverre forekomme ,men det behøver ikke bety at det er noe galt.
Du kan jo lese DENNE artikkelen her? :)
 
Oppdatering : har tatt enda en hcg prøve. Denne hadde også stigning men "ikke nok" for et normalt svangerskap. Skal på ny UL i morgen og er veldig redd for hva de finner/ikke finner der... Har kjent på en Berg og dalbane av følelser, kjenner at jeg har ingenting å gi på jobb eller hjemme. Er helt følelsesmessig utslitt.
Det å ikke vite, men ha dårlige tegn, er på mange måter verre å forholde seg til følelsesmessig enn å få vite at det har gått galt. Håper du får gode nyheter på TUL. Uansett så vil det hjelpe å få vite sikkert tror jeg. *klem*
 
Det å ikke vite, men ha dårlige tegn, er på mange måter verre å forholde seg til følelsesmessig enn å få vite at det har gått galt. Håper du får gode nyheter på TUL. Uansett så vil det hjelpe å få vite sikkert tror jeg. *klem*
Kunne ikke vært mer enig, akkurat sånn føler jeg det. Det å ikke vite er så psykisk slitsom :(
 
Så trist å høre. Den uvissheten må være grusom :( krysser fingrene for at du får gode nyheter tul :Heartred
 
Oppdatering : har tatt enda en hcg prøve. Denne hadde også stigning men "ikke nok" for et normalt svangerskap. Skal på ny UL i morgen og er veldig redd for hva de finner/ikke finner der... Har kjent på en Berg og dalbane av følelser, kjenner at jeg har ingenting å gi på jobb eller hjemme. Er helt følelsesmessig utslitt.
Jeg har det på samme måte som det, går helt i min egen boble grunnet usikkerheten. Jeg skal også på oppfølgings tul i dag, gruer meg skikkelig... krysser fingrene for oss begge:Heartred
 
Jeg har det også sånn. Legen min vil ikke ta meg inn for å måle hCG. Har hatt brun utflod i flere uker nå. Jeg fikk komme inn på en gyn. undersøkelse der hun mente alt så bra ut og livmorhalsen var lukket. Det var den også sist da jeg hadde MA. Hun ønsket ikke å henvise meg videre til ul da jeg allerede hadde fått tul-time 16.10. Mannen min kjøpte meg en doppler. Har prøvd den litt i går og litt i dag uten å høre noen andre hjerteslag enn mitt eget. Er 11+3 i dag, så føler liksom det er på tide å skulle kunne høre noe meg doppleren..
 
Legen fant ikke noe nytt på ultralyd men sendte meg videre til kk. Var der idag og fikk innvendig ultralyd. Der fant de foster og plommesekk, mindre enn forventet med siden hcg fortsatt stiger skal jeg tilbake neste fredag for å se om det utvikler seg eller om det har stoppet opp. Da blir det medisiner om ikke kroppen har "ordnet opp" før det. Fikk beskjed om å ikke ha store forhåpninger siden jeg har hatt regelmessig mens og vet når eggløsning var, men muligheten for at det kunne gå bra er tilstede!
 
Legen fant ikke noe nytt på ultralyd men sendte meg videre til kk. Var der idag og fikk innvendig ultralyd. Der fant de foster og plommesekk, mindre enn forventet med siden hcg fortsatt stiger skal jeg tilbake neste fredag for å se om det utvikler seg eller om det har stoppet opp. Da blir det medisiner om ikke kroppen har "ordnet opp" før det. Fikk beskjed om å ikke ha store forhåpninger siden jeg har hatt regelmessig mens og vet når eggløsning var, men muligheten for at det kunne gå bra er tilstede!

Håper på det beste ❤️
 
:Heartpink
Legen fant ikke noe nytt på ultralyd men sendte meg videre til kk. Var der idag og fikk innvendig ultralyd. Der fant de foster og plommesekk, mindre enn forventet med siden hcg fortsatt stiger skal jeg tilbake neste fredag for å se om det utvikler seg eller om det har stoppet opp. Da blir det medisiner om ikke kroppen har "ordnet opp" før det. Fikk beskjed om å ikke ha store forhåpninger siden jeg har hatt regelmessig mens og vet når eggløsning var, men muligheten for at det kunne gå bra er tilstede!
Krysser fingrene og håper på det beste
 
Legen fant ikke noe nytt på ultralyd men sendte meg videre til kk. Var der idag og fikk innvendig ultralyd. Der fant de foster og plommesekk, mindre enn forventet med siden hcg fortsatt stiger skal jeg tilbake neste fredag for å se om det utvikler seg eller om det har stoppet opp. Da blir det medisiner om ikke kroppen har "ordnet opp" før det. Fikk beskjed om å ikke ha store forhåpninger siden jeg har hatt regelmessig mens og vet når eggløsning var, men muligheten for at det kunne gå bra er tilstede!

Krysser fingrene får at det går bra :Heartpink
 
Back
Topp