Er jeg for stor??

Astra87

Forelsket i forumet
Hei alle sammen!
Jeg er nå drittlei av kommentarer som: "så stor magen din er allerede" osv, og som i dag; "du skal jammen bli stor etter hvert!" Får jo så utrolig dårlig selvtillit, og får bare lyst til å legge meg i hardtrening.. Før jeg ble gravid, stod vekta på 66, og nå er den 71. Jeg har med andre ord gått opp 5 kg. Er halvveis nå på søndag. Skjønner ikke hvorfor folk må komme med slike kommentarer, jeg har kanskje lagt på meg et par kg ekstra nå i sommer, men hva skulle man ellers gjøre for å overleve den kvalmen om ikke å småspise det man fikk i seg? Kjenner jeg blir skikkelig deppa.. :(

Alle gravide har forskjellige mager!! Lave har ofte store mager, mens høye har ofte små... Noen bærer barnet tett inntil ryggen mens andre lagt ute. Du er ikke stor!! :) Jeg er veldig høy, og jordmoren sa til meg at jeg ikke måtte bli lei meg dersom mange kommenterte at jeg hadde så liten mage (selv om jeg har en del ekstra flesk)... Jeg prøver å tenke for meg selv at alle gravide er forskjellige, og unsett så bærer vi noe flott og VI er flotte

Hei hei.

Jeg skjønner deg veldig godt, er ikke noe hyggelig med slike kommentarer hele tiden.
Du er ikke for stor!
Jeg har også gått opp 5kg, er 19 uker idag.
Jeg veide 57 før jeg ble gravid og veier nå 62kg.. jeg måtte også småspise i perioden jeg var kvalm.
Det er bedre å legge på seg og føle seg i form og vite at bebissen har det bra og får den næringen den trenger!
Ikke tenk på hva de andre sier alikevel om det ikke er så lett, kos deg i graviditeteten og spis som du vil :o)

Skjønner godt at dette er sårende... Selv om jeg "bare" har lagt på meg ca 3 kg, så har folk nå begynt å kommentere magen min. Har også opplevd siste dagene at folk som ikke vet at jeg er gravid spør om jeg er det (for de fleste så sitter det jo langt inne å spørre om dette hvis de ikke er rimelig sikker... så det er nok ingen tvil lenger). Samme hvor naturlig jeg vet det er å legge på seg, så føler jeg litt på det.. Føler meg litt halvfeit liksom.. Veide 57 kg før jeg ble gravid, og veide det samme da jeg var 12 uker på vei. I dag, 19 + 6 veier jeg ca. 60 kg og merker vektøkningen godt. Kan også legge til at jeg trente veldig mye før (sluttet pga raumatisme for 3-4 år siden), og la på meg ca 4 kg da jeg ble mindre aktiv (som selvsagt er helt naturlig, men føler meg ikke særlig fin sjøl...). Så dette med vekt er et veldig ømt tema ja..
Men du, jeg har prøvd å tenke at i denne tida vi har nå MÅ vi bare forsøke å kose oss, ta vare på oss sjøl og kroppen vår. Alt til det beste for barnet ;-) Og så er det jo spennende da, og ikke minst et mirakel at kroppene våre kan bære fram et barn :-) Som "medisin" prøver jeg hver dag å stille meg fremfor speilet og si  til meg selv: " du er vakker". Jeg ser på magen min og er stolt over den;-) Ingen andre har noe med hvordan vi øker i vekt. Dessuten kan vektøkningen komme rykkvis, og kanskje er vi av dem som ikke øker så raskt på slutten? ;-) La det folk sier prelle av deg, nå er det du og barnet det dreier seg om;-)

Lykke til videre, er sikker på at du er kjempeflott som gravid ;-)

jeg er 85 kilo og 18 uker på vei... tror ikke du skal klage på å føle deg for stor med det første akkurat... Jeg er ikke akkurat feit, men har nok litt vekt, men føler meg som et fjell når dere klager over å nærme dere 65-70 kilo...

Forstår deg godt eg. Får også slengt slike kommentarer i tryne hver dag,- Er du dagsventene du? Hvor stor skal du bli? Trur aldri du går til termin med den store magen - Sikker på det bare er 1 der inne,tror du skjuler noe..
Slike får eg slengt i trynet hver dag,og blir veldig lei meg når det kommer så ofte. Har overraskende kun lagt på meg 4 kg ennda,men kan fort komme som et lyn ennda flerne kilo.

neineinei, tipper du ser helt fantastisk ut eg

var 64 jeg, nå er jeg 72,5

Muffen23 skrev:
Alle gravide har forskjellige mager!! Lave har ofte store mager, mens høye har ofte små... Noen bærer barnet tett inntil ryggen mens andre lagt ute. Du er ikke stor!! :) Jeg er veldig høy, og jordmoren sa til meg at jeg ikke måtte bli lei meg dersom mange kommenterte at jeg hadde så liten mage (selv om jeg har en del ekstra flesk)... Jeg prøver å tenke for meg selv at alle gravide er forskjellige, og unsett så bærer vi noe flott og VI er flotte

Helt enig! Vi er veldig forskjellige men har alle felles at kroppene våre bærer frem en ny fantastisk liten person! Prøv å ikke bry deg om de som kommenterer at magen er stor, de mener sikkert ikke noe ille men skjønner bare ikke bedre. Du er fantastisk og magen din er helt perfekt for babyen din!

Jag håller med *emmami* - du ser sikkert helt fantastisk ut! 5 kilo er vel ikke mye? Jeg veide også 66 før graviditet, men jeg har ikke veid meg siden da så jeg vet ikke hvor mye jeg har gått opp.. men 5 kilo synes jeg ikke høres mye ut og du må ha en fin mage. De er sikkert bare sjalu!

Kos deg og var stolt over din mage!
Jeg klagde for min sambo for noen uker siden om at jeg har stor mage og at jeg har "love handles" :( Da sa samboern min bare at jeg må være stolt over magen (det er jo vår sønn som bor der!) og det ekstra er bare ekstra ressurser. :)

Ja, helt enig med alle her :) Og folk tenker ikke! Jeg vedder en HEL del på at jeg sikkert, en eller anna gang, har kommet med en lignende kommentar uten å tenke på det. Jeg har aldri trodd det kunne såre før nå, man er jo gravid! Man skal jo HA mage! De fleste mener ikke noe vondt med det, langt ifra :)) Jeg hadde panikk for et par dager siden, jobber i klesbutikk og har prøverom med speil overalt ! Kunne ikke unngå å se at det ikke bare var magen min som hadde vokst! Jeg hadde lagt ganske mye på meg i ansiktet, da måtte jeg ringe ei annen gravid venninne å hyle over hvor fælt det var. Men det roet seg ned, ho minnet meg på at jeg ER gravid og alt vil utjevne seg til slutt. Phew! Det er litt forandringer man skal igjennom. Panikken gikk over og nå er jeg fornøyd igjen ;)

Jeg tipper som de andre her at du ser kjempe fin ut.
Ellers så si i fra til folk hvis de er for frekke, er vell den eneste måten de kan finne ut av hvor grensen går. Selv om jeg synes at det er drøyt å begynne å komentere str såå tidlig emoticon

Mazter skrev:
Men det er vel ingen som sier dette som mener at du er stor pga vektøkning? Det er vel magen din som har blitt stor de snakker om, og den skal den jo bli og må bli! Jeg skjønner godt at det kan bli mye for noen å høre sånt, men det er jo ikke ment på at du har gått opp i vekt, men at du har stor og fin babymage! Det er jo et barn inni der tross alt ;)

Tror du og de andre som tenker så voldsomt på dette med vekt må prøve å ta det med ro, og være stolt når noen sier at du har stor mage! Du er gravid! Og magen viser at du bærer barn. De som kommenterer at du har stor mage (noe jeg fikk høre ekstremt mye sist og også nå) sier ikke dette for å være slem på noen måte. Og jeg tror heller ikke de har en eneste tanke i hodet om at det er pga vektøkning :)

Jeg veide 98kg før jeg ble gravid og veier nå 105.5kg. Likevel blir jeg bare glad jeg når folk sier at "Oi, nå har du jammen fått stor mage!". Det er jo babyen min, det gleder meg å høre at folk ser at jeg er gravid! Skulle jeg gått rundt og tenkt at de pratet om vekta mi hadde jeg jammen blitt deppa, jeg som t.o.m har utviklet sosial angst pga problemer med selvbildet. Men er jeg gravid så er jeg gravid, og da er det bare koselig at magen blir stor og rund!
Nei, det var ikke alltid like gøy å høre da jeg var 6 måneder på vei med vesla at jeg MÅTTE jo ha tvillinger, eller nå var jeg vel fødeklar. Men jeg tolket det aldri som at de snakket om vekta mi, for det gjorde de jo tross alt ikke. Jeg ble bare utrolig lei av å høre det :p

Uansett startvekt og vektøkning, og dette gjelder alle som overfokuserer på dette emnet, husk at folk snakker om babymagen når de sier sånt! Ikke vekta :) Jeg vet det kan være vanskelig, tro meg jeg vet det så utrolig godt, men det er fakta. Husk det :)

Ja som eg sko sakt d sjøl:) eg har og litt mer og rutla me på vektå, eg veie 105kgnå, men d jør meg ingenting for eg vet d komme noge godt udav d, så då e d vert kver et kg:):) me lillesnuppå mi veide eg 116kg i slutten. Men brydde meg ingenting då heller:) Så eg tror isje du ska tenka på ka folk seie t deg:) for d e magen di snakke om å isje vektå:) ta d som et komplemang:D sjøl om d jerna isje e så lett, men prøv:)

Jeg synes heller ikke 5 kg er for mye asså, jeg føler det er normalt for min del. Men jeg måtte få utløp for noe av frustrasjonen.. Jeg har jo aldri vært gravid før, så jeg aner jo ikke hvordan vekta vil utvikle seg videre, men pga disse kommentarene så jeg for meg at vekta kom til å gå rett til værs. Takk for alle tankevekkere, og gode ord, dere er gode å ha :)

Jogga forresten en tur i sta, første joggetur siden jeg ble gravid det, men det var jaggu deilig! Så kjenner jeg skal fortsette med 30 min daglig så lenge jeg klarer, i håp om at det gjør fødselen litt lettere :)

Kjenner meg igjen der, men det er mye bedre for deg og babyen at du får i deg nåkk av mat og næring. I mitt forje svangerskap gikk jeg opp knappe 9 kg og slet kvær dag med å få i meg mat.Det var ikke noe gøy. Er mye bedre form og humør nå som jeg kan spise normalt og være i jobb :)

Så kos deg med magen din og tenk at du her helt nydelig...du bærer jo barne ditt! Syns gravide damer er helt spesielle:)emoticon

Syns ikke det høres ille ut og som nevnt over her er det magen de snakker om. Magen der ett fantastisk lite liv utvikler seg. Folk kommenterer magen til gravide uten å tenke seg om og når folk sier at man har stor mage som gravid tror jeg nok de mener det som komplement. Størrelsen på magen varierer jo veldig etter høyde og kroppsform. Sist lå mini godt nedi bekkenet hele tiden,  så det tok laaaaang tid før noen kunne se at jeg var gravid om de ikke visste om det. Nå kommer magen fortere og jeg nyter det. Jeg blir så glad når folk kommenterer magen min og føler meg faktisk ganske fin med magen. Jeg fikk bort alle kg etter fødsel sist og vet jeg skal klare det denne gangen også, så vekten tenker  jeg ikke så mye på igrunn.

Jeg har faktisk gått opp akkurat samme som deg, fra 66 til 71 - synes selv ikke det er så ille... er halvveis nå!
Synes egentlig det er litt komisk å høre kommentarene som haggler mot meg når jeg møter kjente;  noen sier "oi oi, nå har du blitt STOR" eller "SÅ stor allerede, du føder nok før jul!" men like mange sier "næmen er du ikke blitt større, er ikke du halvveis da?!" eller "det var en søt liten kul" ;) he he!

Jeg er snart halvveis - 20 uker på søndag og har gått opp ca 5 kg, men magen min synes nesten ikke :( 

Uansett hva andre måtte mene og si så vil jeg bare si til deg at
 NOE AV DET FLOTTESTE JEG SER ER EN DAME SOM ER GRAVID! Hun STÅLER!! Og jo større magen er, jo finere - det er noe spesielt med gravide! 
 Så ikke tenk og bry deg om kommentarene andre komme med! Tenk heller på hvor flott du er!!!

Jeg har også fått høre det DU KOMMER TIL Å BLI STOR, hvis mangel allerede er så stor, er du ikke lenger på vei??Nei beklager men jeg kan ikke dytte magen innover. Bærer barnet godt forran, det gjorde jeg sist også la ikke på meg mer enn 15kg sist. Tror ikke jeg vil leggepå meg så mye mer denne gangen. 

Håpefull87 skrev:
Hei alle sammen!
Jeg er nå drittlei av kommentarer som: "så stor magen din er allerede" osv, og som i dag; "du skal jammen bli stor etter hvert!" Får jo så utrolig dårlig selvtillit, og får bare lyst til å legge meg i hardtrening.. Før jeg ble gravid, stod vekta på 66, og nå er den 71. Jeg har med andre ord gått opp 5 kg. Er halvveis nå på søndag. Skjønner ikke hvorfor folk må komme med slike kommentarer, jeg har kanskje lagt på meg et par kg ekstra nå i sommer, men hva skulle man ellers gjøre for å overleve den kvalmen om ikke å småspise det man fikk i seg? Kjenner jeg blir skikkelig deppa.. :(

Æ syns du e super flott æ snuppa :)

er sjelden folk mener i kg når dei sier en gravid er stor.. er kun magen det går på.. noen får stor mage fort mens andre går det sakte med.. 
eg har fått mage seint med dei andre, men blitt veldig stor (mage) tidlig likevel for den vokser så fort da.. vær stolt over din gravide kropp.. folk sier ting rett ut til gravide, tenker ikkje over det desverre siden ikkje alle er så glad for å bli større enn vanlig, men vær stolt og vis magen din stolt frem.. kg har ikkje så mye å si i sv.skap.. eg gikk opp 30 kg med nr 1 og 20 kg med nr 2..

Back
Topp