Er jeg egoistisk ?

jeg tenker at jeg tar det som det kommer. føler jeg at jeg ikke vil amme, nei så gjør jeg ikke det. å da er det ingen som skal fortelle meg at jeg er egoistisk ! !

man skal få velge selv uten å dømmes av andre ! !

ORIGINAL: Someeone

Som ikke kan tenke meg og amme ?
Eller, jeg kommer nok til og amme, men
ikke offentlig. Kommer til og kjøpe bryst
pumpe osv, og gi barnet min egen melk
via flaske når vi er borte.
Min mor syns dette er helt grusomt, og
hårreisende at jeg ikke skal fullamme.
Og mener at jeg er egoistisk, Er jeg det ?
Jeg skal jo ikke kjøpe mme eller noe, bare
ikke full amme[&:]Hva tenker dere  ?

vil no si at du full ammer om reka får maten som kommer fra brystet uansett om du har pumpet deg eller ikke..
du sørger jo for at du har mat til ungen hele tiden, så ikke egoistisk..
det er jo faktisk bedre at andre og får knytte bånd med ungen når dere ikke er tilstede...
men tenker du skal gjøre det DU selv vil gjøre og ikke høre på andres meninger.

Vil også si at det er fullamming selv om du kanskje blir å pumpe brystet de gangene dere skal ut.
Gjelder denne sperringen de gangene du skal på kafé/kjøpesenter med barnet?
Eller gjelder dette også når du drar på barseltreff hjemme hos noen andre mødre, og/eller når du er på besøk hos familie og venner?

Dette er selvfølgelig ditt valg, men synes det var ganske tidlig å sette grenser rundt temaet..
Vent til du har prøvd i allefall[:)]

Jeg ammer fortsatt nr.1 her. (Men det er bare kosepupp 1-2 ganger daglig nå siden barnet er blitt over året).
Blir nok å fullamme neste også..er noe av det koseligste som fins synes jeg[:D]

ORIGINAL: Sprettmusa

Vil også si at det er fullamming selv om du kanskje blir å pumpe brystet de gangene dere skal ut.
Eller gjelder dette også når du drar på barseltreff hjemme hos noen andre mødre, og/eller når du er på besøk hos familie og venner?

Dette er selvfølgelig ditt valg, men synes det var ganske tidlig å sette grenser rundt temaet..

Jeg ammer fortsatt nr.1 her. (Men det er bare kosepupp 1-2 ganger daglig nå siden barnet er blitt over året).

Jeg har jo mine personlige grunner til at jeg ikke kommer til og amme når jeg er noen andre steder
enn hjemme, men det er ikke noe jeg liker og prate om fordi skammen er så stor.
Men jeg kommer jo til og prøve og amme, vet selvfølgelig ikke hva det går ut på før jeg har prøvd.
Men føler ikke selv at jeg er egoistisk om jeg går på et rom for meg selv og ammer barnet. 
og sålenge jeg pumper meg, så gir jeg jo faktisk min egen melk hele veien [:)]

ORIGINAL: Låla

På en måte så vil jeg si du er litt egoistisk siden du sitter her no og sier at du ikke vil amme uten at du har prøvd. Men hadde barnet vært født og du følte at du ikke fikk det til så hadde saken vært anderledes. Grunnen for at jeg sier dette er fordi jeg har flere venniner som har slitet med ammingen og de skulle så gjerne ønske at de fikk det til. Var faktisk veldig sårt for dem når de ikke fikk til ammingen når de så gjerne ville. Selv ammet jeg til guttungen min va 12 måneder og det var jeg storfornøyd med.[:)]
Men det er selvfølgelig ditt valg, og håper du finne en god løsning for deg og barnet ditt.[:)]

Jeg sa aldri at jeg IKKE skulle amme[&:]
Men at jeg ikke skulle amme når jeg var borte. 
Om jeg velger og pumpe meg, når jeg drar bort,
får fremdeles lillemann min melk. Er det egoistisk ?

ORIGINAL: Sprettmusa

Jeg har jo mine personlige grunner til at jeg ikke kommer til og amme når jeg er noen andre steder
enn hjemme, men det er ikke noe jeg liker og prate om fordi skammen er så stor.
Men jeg kommer jo til og prøve og amme, vet selvfølgelig ikke hva det går ut på før jeg har prøvd.
Men føler ikke selv at jeg er egoistisk om jeg går på et rom for meg selv og ammer barnet. 
og sålenge jeg pumper meg, så gir jeg jo faktisk min egen melk hele veien [:)]

Ja, selvfølgelig har du jo det[:)]
Jeg bare lurte på om du har tenkt å pumpe melk de gangene du skal dra på besøk til familie og venner også. For da går det som du selv sier, å låne et rom hos de du er på besøk hos for å amme. Hendte ofte at jeg gjorde det hos familie og mine nærmeste venner, da jeg følte at jeg fikk slappet mer av med lillegull når jeg lå i ei seng sammen med h*n.
Sier dette fordi det ikke er så veldig behagelig å pumpe seg så ofte (eller..det er den erfaringen jeg sitter med).

"og så lenge jeg pumper meg, så gir jeg jo faktisk min egen melk hele veien"
Ja, det gjør du. Var det første jeg skrev i innlegget mitt[:)]

Prøver på ingen måte å angripe deg altså. Anbefaler deg bare om å ikke sette grenser for hva du vil tillate deg sammen med barnet ditt
før du har prøvd det ut[:)]

nei, herremin, ikke egoistisk i det hele tatt.
alle tar de valgene som er best for seg selv, og hva andre mener, betyr null da.

ORIGINAL: Låla

På en måte så vil jeg si du er litt egoistisk siden du sitter her no og sier at du ikke vil amme uten at du har prøvd. Men hadde barnet vært født og du følte at du ikke fikk det til så hadde saken vært anderledes. Grunnen for at jeg sier dette er fordi jeg har flere venniner som har slitet med ammingen og de skulle så gjerne ønske at de fikk det til. Var faktisk veldig sårt for dem når de ikke fikk til ammingen når de så gjerne ville. Selv ammet jeg til guttungen min va 12 måneder og det var jeg storfornøyd med.[:)]
Men det er selvfølgelig ditt valg, og håper du finne en god løsning for deg og barnet ditt.[:)]

Jeg sa aldri at jeg IKKE skulle amme[&:]
Men at jeg ikke skulle amme når jeg var borte. 
Om jeg velger og pumpe meg, når jeg drar bort,
får fremdeles lillemann min melk. Er det egoistisk ?

Det første jeg leste var : Er jeg egoistisk som ikke kan tenke meg og amme, og det var det jeg svarte på. Formulerte meg feil og forstod deg litt feil, og det beklager jeg.
Om du velger å bare amme hjemme så er du selvfølgelig ikke egoistisk.[:)] Om du velger å gi barnet ditt mme, så er det heller ikke egoistisk. Jeg bare syntes at det var litt egoistisk å nesten ha bestemme seg på fohånd om hva man skulle gjøre uten å ha prøvd, men der forstod jeg deg litt feil og formulerte meg feil.[:)] 

Back
Topp