Er jeg egoistisk og slem

Ønske.

Glad i forumet
Julikulene 2020
Føler meg litt egoistisk og slem.
Jeg og sambo komner til og flytte hvert til vårt i løpet av høsten. Han har kommet frem til at han ikke ønsker barnet. Er i uke 13 nå.han kunne tenkt seg abort. Jeg får meg ikke til det. Tenker jeg skal ta vare på barne alene. Om han ikke ombestemmer seg. Men er det slemt mot barnet?
 
Du er vel strengt tatt over grensa for selvbestemt abort og livssituasjonen skal være ganske ille før det er grunnlag for å få godkjent abort i nemd tror jeg.
Barnet har rett på å vite hvem far er, men far kan ikke tvinges til å ha kontakt/samvær med barnet...
Mange barn som vokser opp med en forelder uten at de har det noe dårligere enn de som vokser opp med to.
Og det kan jo hende samarbeid mellom dere vil fungere bedre på denne måten enn om dere går fra hverandre senere.

Ift å legge ting best mulig til rette for barnet ville jeg tatt kontakt med familievernkontoret og snakket med dem.
Kanskje spesielt viktig siden far ikke vil ha barnet/ha kontakt med barnet...
 
Føler med deg, er i lignende situasjon selv. Bortsett fra at vi rakk aldri å flytte sammen, vi har snakket om barn men etter vi har bodd sammen en stund. Har pcos, så var ganske overrasket når jeg fant at jeg var gravid, før meg var valget ganske lett da barnet var lenge ønsket. Far har meldt seg helt ut. Men tenker jeg og barnet klarer det helt fint alene, jeg selv vokst opp så si uten far uten noen problemer. Lykke til.
 
Føler meg litt egoistisk og slem.
Jeg og sambo komner til og flytte hvert til vårt i løpet av høsten. Han har kommet frem til at han ikke ønsker barnet. Er i uke 13 nå.han kunne tenkt seg abort. Jeg får meg ikke til det. Tenker jeg skal ta vare på barne alene. Om han ikke ombestemmer seg. Men er det slemt mot barnet?
Livet er den største gaven man kan få. Når barnet allerede vokser i magen din, og du i tillegg er over uke 13..
Ingenting slemt i å gi liv til et lite nurk som allerede finnes. Synes heller det er slemt av far å si noe sånt..hva når barnet blir eldre, vil han forsatt kunne stå inne for at han ikke vil ha barnet?

Man angrer ikke på barna man fikk, men man kan angre på dem man ikke fikk.

:Heartred
 
Livet er den største gaven man kan få. Når barnet allerede vokser i magen din, og du i tillegg er over uke 13..
Ingenting slemt i å gi liv til et lite nurk som allerede finnes. Synes heller det er slemt av far å si noe sånt..hva når barnet blir eldre, vil han forsatt kunne stå inne for at han ikke vil ha barnet?

Man angrer ikke på barna man fikk, men man kan angre på dem man ikke fikk.

:Heartred
Han har 3 barn han elsker over alt på jord. Men akurat nå sliter han litt. Jeg håper og tror det er den delen som snakker ❤️
 
Du er uansett over grensa for selvbestemt abort, så det er ingen grunn til å gruble. Kanskje faren ombestemmer seg, kanskje ikke. I Norge finnes uansett veldig gode støtteordninger for enslige foreldre, så det går fint med de fleste av oss.

Man angrer ikke på barna man fikk, men man kan angre på dem man ikke fikk.
Det finnes masse folk som angrer på å ha fått barn, av ulike grunner, så det der er dumt å si.
 
Du er uansett over grensa for selvbestemt abort, så det er ingen grunn til å gruble. Kanskje faren ombestemmer seg, kanskje ikke. I Norge finnes uansett veldig gode støtteordninger for enslige foreldre, så det går fint med de fleste av oss.


Det finnes masse folk som angrer på å ha fått barn, av ulike grunner, så det der er dumt å si.
Vet jeg er over den grensen. Men abortnemda legger mye vekt på mors følelser og helse.
Dog nå har jeg vel bestemt meg for å #beholde. Det gir meg mest sjelefred. Gått ganske mange runder i jula om hva og hvordan. Har klart og oppdra ett barn alene han er i dag 17 år og en fantastisk gutt. Så tenker jeg klarer det igjen ❤️ så baby blir det. Har også strukket ut en hånd til venner og spurt om de vil hjelpe om jeg blir alene og det vil de. Så alene alene blir jeg nok ikke.
 
... Man angrer ikke på barna man fikk, men man kan angre på dem man ikke fikk.

Mange angrer på barna de får, det er bare veldig tabu å si høyt.


Trådstarter, dersom du ønsker dette barnet er det ikke slemt ovenfor barnet å beholde det. Det høres ut som du har tatt et riktig valg for deg og barnet når du velger å beholde. Masse lykke til fremover :)
 
Mange angrer på barna de får, det er bare veldig tabu å si høyt.


Trådstarter, dersom du ønsker dette barnet er det ikke slemt ovenfor barnet å beholde det. Det høres ut som du har tatt et riktig valg for deg og barnet når du velger å beholde. Masse lykke til fremover :)

Tuller du er det noen som angrer barna sine, jeg er vel en av de som mener at tabubelagte temaer skal man snakke høyt om, men ja trudde ikke det var mulig, men ja når jeg tenker meg om finner det folk som mishandler barna sine også og det forstår jeg heller ingenting av. Så du har sikkert rett. Bare blir sjokkert at det er mulig når man har båret frem livet i sin kropp og sett det vokse opp❤️ huff bare stakk i hjerte mitt av å lese at noen kan angre barna sine av kvinner. Vet menn som gjør det dessverre. Men ja.


ja til trådstarter❤️ Valget var ditt, og du gikk kanskje over uke 12 ubevisst om at du faktisk kanskje ønsket det hele tiden? Uansett vil jeg si kontakt Familievernkontoret for kommunikasjon med far, og Amathea støtter alenemødre i situasjonen du er i nå, med graviditeten og hva du kan gjøre videre nå. Høres ut som du har tatt det riktige valget for deg❤️ Masse lykke til ❤️
 
Tuller du er det noen som angrer barna sine, jeg er vel en av de som mener at tabubelagte temaer skal man snakke høyt om, men ja trudde ikke det var mulig, men ja når jeg tenker meg om finner det folk som mishandler barna sine også og det forstår jeg heller ingenting av. Så du har sikkert rett. Bare blir sjokkert at det er mulig når man har båret frem livet i sin kropp og sett det vokse opp❤️ huff bare stakk i hjerte mitt av å lese at noen kan angre barna sine av kvinner. Vet menn som gjør det dessverre. Men ja.


ja til trådstarter❤️ Valget var ditt, og du gikk kanskje over uke 12 ubevisst om at du faktisk kanskje ønsket det hele tiden? Uansett vil jeg si kontakt Familievernkontoret for kommunikasjon med far, og Amathea støtter alenemødre i situasjonen du er i nå, med graviditeten og hva du kan gjøre videre nå. Høres ut som du har tatt det riktige valget for deg❤️ Masse lykke til ❤️
Takk ❤️ jeg har en fantastisk lege. Og jeg får ekstra oppfølging både av lege og jordmor. Så jeg er ganske trygg på at jeg skal få det jeg trenger. Samt tatt kontakt med forebyggende psykisk helse som jeg er ganske sikker på gir meg ett tilbud. I forhold til far så holder jeg meg rolig en stund. Mye som kan skje og mye som kan forandres med riktig hjelp. Vi kommuniserer fortsatt greit selv om ting kan være vanskelig for meg og høre. Pr nå ser han på meg som sin beste venn. Men klarer ikke finne kjærlighets følelsen. Jeg tror den vil komme tilbake. Om ikke vil vi være gode venner
 
Back
Topp