er jeg den eneste? :(

Ikke noe babyshower her heller ;-) Forventer det ikke, og bryr meg heller ikke :-P :-)

Eg har arrangert til to venniner og sa til dei at eg kunne tenkt meg BS når e vart gravid. Trenger ikkje gaver osv, men det og samlast med god mat og drikker - uten at eg treng å gjera noko :P Alltid eg som har stelt i stand med mat, drikke osv.
Eg fekk BS der den eine vennina mi og mamma stod for planleggingen :)

Ikke her heller! Men jeg har ingen nære venner heller.. Har ei jeg var nabo med for mange år siden som strikker en mariuskjole til babyen... Det er vel det... Ellers hører jeg ikke noe fra noen andre bekjente heller, kun jeg som tar kontakt med de... Og det er tragisk i en alder av 32 år..

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Har masse venner. Men tror ikke det er vanlig nok med babyshower til at folk tenker på det. Veldig trist for jeg synes det er så koselig :-(

Lillebror er på vei ♡ 21. Februar 2014

Blir nok ikke på meg heller...Min svigersøster spurte om jeg ikke skulle ha det og da sa jeg nei til det den gang. Angrer litt nå for det høres jo koselig ut :) Men mine venner er også spredd litt rundt i norge så er mest familie jeg har her nærmest :)

Blir nok ikke på meg heller...Min svigersøster spurte om jeg ikke skulle ha det og da sa jeg nei til det den gang. Angrer litt nå for det høres jo koselig ut :) Men mine venner er også spredd litt rundt i norge så er mest familie jeg har her nærmest :)

Ingen babyshower her heller. I min omganskrets tror jeg ikke det eksisterer, men ser av og til at noen av de yngre kommende mødrene har det her. Så jec har ikke forventa noe.

Jeg er ikke av den hypersosiale typen og de beste vennene mine har jeg ikke så ofte kontakt med, men likevell er det ingen sure miner og vi har det kjempekoselig sammen når vi treffes. Alle er heldigvis innforstått med at familie og jobb krever sitt så det er ingen sure miner om det blir måneder mellom hver kontakt. :)
Tenkte jeg skulle invitere til en kveld med tapas nå som jeg nettopp har startet på permisjonen min.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Har heller ikke hatt noe babyshower denne gangen jeg.. Litt trist men sånn er livet Det som er faktisk verre er den ensomheten seinere når barnet er allerede født, mannen og alle venninner er opptatt på jobben og du er på vei til enda en ensom trilletur.. Håper at det vil fungere bedre med barselgruppen denne gangen ..

ikke noen babyshower her heller, men så er ikke det noe savn for min del. Det er vel en ganske ny "tradisjon" her i Norge? Føler vi adopterer mer og mer sånt fra USA, og det blir mye press på at alle skal ha den beste babyshoweren osv.. Ser mange som legger ut bilder av bleiekaker etc på face og instagram, men for min del så er de i hvert fall ikke noe jeg lengter etter å ha. Men litt besøk innimellom uten noe gavestyr hadde jeg dog satt pris på. Orker ikke så mye selv så blir mye hjemmesitting nå mot slutten av svangerskapet!

som ikke har venner til å lage babyshower?

var dels sårt sistgang at jeg ikke hadde det men da var det en god del andre som ikke hadde...
mens nå virker det jo som om ALLE har blitt overrasket av vennene sine - utenom meg... :/

og det gjør litt vondt faktisk.

jeg TRENGER ingenting.
og kake blir jeg bare feit av

men jeg får jo ikke engang besøk engang. Ingen som kommer og sier hei eller gidder å bruke en halv time av livet sitt på meg...

jeg er glad på deres vegne, at dere har så gode venner som har lyst å muntre dere opp...
men nå som jeg er full i hormonhelvete blir jeg bare desto mer lei meg på egne vegne :oops:

Har det også sånn. Her er det ikke vanlig med babyshower heller. Dette er noe "søringene" har adoptert fra USA. Jeg trenger absolutt ingenting, men hadde vært koselig å bli tenkt på. Nå har det seg sånn at mine venner har ikke barn. De er ikke interessert i det heller, så når jeg er med dem, kan jeg ikke prate om babyting og gravidting. Får klar beskjed når vi skal møtes på kaffe i byen at jeg ikke kan prate om baby/gravidting. Nå har jeg heller blitt med i ei "barn i magen"-gruppe som treffes innimellom. Da får jeg prate om sånne ting. Jeg håper ting bedrer seg etter fødselen.

Har det også sånn. Her er det ikke vanlig med babyshower heller. Dette er noe "søringene" har adoptert fra USA. Jeg trenger absolutt ingenting, men hadde vært koselig å bli tenkt på. Nå har det seg sånn at mine venner har ikke barn. De er ikke interessert i det heller, så når jeg er med dem, kan jeg ikke prate om babyting og gravidting. Får klar beskjed når vi skal møtes på kaffe i byen at jeg ikke kan prate om baby/gravidting. Nå har jeg heller blitt med i ei "barn i magen"-gruppe som treffes innimellom. Da får jeg prate om sånne ting. Jeg håper ting bedrer seg etter fødselen.

What? For nokon flotte venner du har som ikkje er interessert i livet i ditt! Tenker at når ein har barn eller er gravid er det ein viktig/stor del av livet ditt. Vanskeleg å legga den delen av livet sitt ved dørstokken når ein reiser ut og skal møte venner. Trur eg hadde hatt store vanskar med og akseptera det...
- ja sjølvsagt behøver ein ikkje og snakke KUN om baby/barn/graviditet, men likavel...
Bra du har fått deg ei gruppe som kan "tilfredsstilla" detta behovet! Og håpar at vennene dine skjerpar seg når magebuaren din er kommen :)

What? For nokon flotte venner du har som ikkje er interessert i livet i ditt! Tenker at når ein har barn eller er gravid er det ein viktig/stor del av livet ditt. Vanskeleg å legga den delen av livet sitt ved dørstokken når ein reiser ut og skal møte venner. Trur eg hadde hatt store vanskar med og akseptera det...
- ja sjølvsagt behøver ein ikkje og snakke KUN om baby/barn/graviditet, men likavel...
Bra du har fått deg ei gruppe som kan "tilfredsstilla" detta behovet! Og håpar at vennene dine skjerpar seg når magebuaren din er kommen :)

Signerer denne! Dårlig gjort å "nekte" deg å prate om baby. .. Her i gården er det mest jeg som prøver å begrense babysnakket, ser jo ikke venninnene like ofte nå når jeg er hjemme mye av tiden og når vi møtes synes jeg det er fint å kunne prate om litt andre ting også :p

teller ned til 9.feb <3
fra appen

Jeg sa klart i fra at det var noe jeg ikke ville ha. Vi har også flyttet til et annet land, så det hadde blitt vanskelig uansett.

Derimot har ei venninne sagt hun ville stelle i stand en liten showet etter barnet er født og vi er i Norge. Det synes jeg er hyggelig :)
Spesielt siden vi ikke har noe hjem der lengre, så er det ekstra hyggelig å samles når vi først er i Norge.

Det synes jeg rett og slett bare er stygt gjort av vennene dine! Men da kan jo du si det samme den dagen de blir gravide og begynner å glede seg, og skal snakke om det, og be deg om råd :) hehe ^^ dårlig av folk å ikke være interessert i hva du går gjennom , hvertfall hvis de er venner :) greit å prate om noe annet også, men å spørre litt kan man jo gjøre da :)

Her har det ikke vært noe bs, og det er jeg veldig glad for. Jeg har en litt "flau" følelse siden jeg er tjukk, og vil helst unngå folk og gravidsnakk i større sammenhenger.. Vet at det er sært, men jeg har aldri klart å bli komfortabel med gravidmagen..

Her har det ikke vært noe bs, og det er jeg veldig glad for. Jeg har en litt "flau" følelse siden jeg er tjukk, og vil helst unngå folk og gravidsnakk i større sammenhenger.. Vet at det er sært, men jeg har aldri klart å bli komfortabel med gravidmagen..
Jeg gruet meg skikkelig til babyshower! Jeg visste det kom, jeg visste at det skulle bli tatt bilder og leker som var mye fokus på meg! Og jeg følte meg ikke konfertabel med det! Men når kvelden var over, så hadde jeg hatt det sykt hyggelig :) og enda bedre, alle gjestene måtte ha en stor ballong under genseren :) så jeg var ikke tjukk alene :D hehe

Jeg gruet meg skikkelig til babyshower! Jeg visste det kom, jeg visste at det skulle bli tatt bilder og leker som var mye fokus på meg! Og jeg følte meg ikke konfertabel med det! Men når kvelden var over, så hadde jeg hatt det sykt hyggelig :) og enda bedre, alle gjestene måtte ha en stor ballong under genseren :) så jeg var ikke tjukk alene :D hehe

Haha, ikke dumt med ballongen ;)

Så leit at du føler på det.. Ingen babyshower her heller, men forvente det heller ikkje. Da det er ein amerikansk tradisjon.. Får nok av gaver til baby etter fødsel, så har ingen krav til føre fødsel :) sjølsagt hadde eg blitt glad om eg fekk ei sånn overrasking, men i og med at det ikkje er noko som "bunner" i norsk tradisjon, så tenker eg ikkje at eg går glipp av noko eg då :)

Back
Topp