Er jeg barnslig eller burde han respektere det?

sivhelen85

Andre møte med forumet
Jeg er litt fortvilet over samboer som er veldig glad i og lage mat, men han lager mat som lukter sterkt, krydder osv. I går stekte han makrell, da endte den deilige søndagsmiddagen i toalettet, idag steker han løk så det forpester hele leiligheten, jeg har stengt meg inne på et rom for unngå mest mulig av lukten. Så jeg kanskje slipper og kaste opp.

Han mener jeg er barnslig som gråter over at jeg blir dårlig. Men skjønner han ikke at jeg ikke tåler det. Hva gjør jeg? Har prøvd og forklare han det men det virker ikke som det synker inn. Blir så fortvilet, skal jeg virkelig måtte gå ut av huset i flere timer hver gang han skal lage seg mat? Hans svar da jeg sa du kan ikke lage mat som lukter så sterkt jeg blir dårlig, " hva mener du jeg skal gjøre la være å spise? "

Jeg syns han skal respektere at du blir dårlig,han kan vel spise noe som ikke byr deg så imot for en liten periode.?

Han burde VIRKELIG respektere at du blir dårlig. Du er ikke barnslig!

Hørtes himla kjent ut gitt. De liksom vil ikke alltid se ting fra en annen side enn sin egen, for en nisse. Syns han burde respektere deg og dine behov, løk er jo det verste lukta syns jeg. Kommet til å kasta opp bare jeg hadde gått inni huset ditt. Du er ikke barnslig, og burde slipppe gå ut av ditt eget hus.

Kan du lage mat for han da, mat som ikke er så sterk?eller er han mot det og?

Hørtes himla kjent ut gitt. De liksom vil ikke alltid se ting fra en annen side enn sin egen, for en nisse. Syns han burde respektere deg og dine behov, løk er jo det verste lukta syns jeg. Kommet til å kasta opp bare jeg hadde gått inni huset ditt. Du er ikke barnslig, og burde slipppe gå ut av ditt eget hus.

Kan du lage mat for han da, mat som ikke er så sterk?eller er han mot det og?

Godt å høre at det er flere som er enige med meg! Har sagt ifra at han må prøve å holde seg unna ting som lager for markant lukt, han sa bare unnskyld. Men det virket som det var for å slippe at jeg skulle lage en krangel av det. Skal prøve å snakke han til fornuft, få han til og forstå at dette ikke er hele svangerskapet men bare nå i starten. 

Kan fint lage mat til han, men nå var det bare han som laget seg noe omelett opplegg, men måtte jo selvsagt steke rødløk.. Æsj og dobbeltsidig æsj.. emoticon

HAHAHAH!!! uff!!!! jeg skjønner deg vedlig godt! og det er dårlig gjort av han!
men samtidig så skjønner jeg jo han og, stakar! det er ikke sikkert han tenker så mye over det en gang! og han syns sikker du overdriver noe fryktelig! gutter har en tendens til å si at vi jenter overdriver (og så kan du jo bare se hvor jævlelig de har det når de er tette i nesa :P )
si det på en søt måte! eller så kan du jo si at du står for handlingen fra nå av! så slipper du at han har tilgang til all denne løken :P
også skal du være glad han i det hele tatt lager mat!!! jeg må stå kvalm å jævig å lage mat til min selv!!

synes ikke du er barnslig!

jeg har det samme problemet med lukter her, jeg takler ikke parfyme, popcorn , majones og mange mange andre matvarer/ ting som har sterk lukt!

å her måtte jeg gji besked... heldig vis respekerte han meg meget greit :)

for det er helt grusomt å gå rundt dårlig på grunn av lukter...

synns han kunne sett det mer fra din side.

hehe jeg trur jeg har det beste eksempelet på heldig! 

min hund er ikke helt stueren og da ender det med att det ligger små sorte på gulvet å jeg freeker bare av lukta å må rett å kaste opp..

så heldigvis hjelper han meg med min hund og tar det for meg til jeg orker selv

Eg hadde nok ikkje brydd meg. E sjøl veldig plaga med kvalme og er dårlig fra eg står opp til eg legge meg. Har gode daga innimellom, i går var en god dag heilt til eg begynte på middagen ;) Han liker veldig godt hvitløksmarinerte mandelpoteter, eg blir kvalm bare eg åpna pakken, og verre blir det når eg åpner ovnen for å ta de ut, stinker jo i evigheter etterpå. Men han må leve med at jeg er dårlig og mye faller på han så da skal han jammen meg få den maten han liker også ;)

Back
Topp