Er is godteri?

ja, jeg regner is som godteri!

Er det sukker i det så er det godteri! :p ;)

Men man kan jo lage is selv, av frosen frukt, smoothies eller yogurt. Da blir det litt mer "vettig" i den, og gir faktisk kroppen noe næring. :)

Her får snuppa nå kun en is hver lørdag. Men ser for meg at når sommeren kommer vil vi, som alle andre, gi is når det er godt vær. Da er det ekstra viktig for meg å vite hva som er i isen hun får, så blir å lage endel selv som "hverdags is" :)

Ja, jeg synes is er godteri, og begrenser hyppigheten her hjemme. Men på varme dager er terskelen alikevel mye mindre for og gi is utenom lørdag enn og gi vanlig godteri utenom lørdag.

Ingen av nabofamiliene her ser ut til og synes is er godteri da. De har allerede begynt is overfloden sin på lekeplassen. Nesten ver eneste dag om sommeren kommer en eller to familier med is til alle barna, uansett om det er skikkelig varmt eller ikke. Noe som egentlig resulterer i at jeg altid sier nei når de spør etter is fra oss, fordi jeg synes de får mer enn nok!

Ikke godteri, men det er søtt på lik linje med saft feks. Ikke noe de får ubegrenset av, men ikke bare på lørdag. Kan godt være daglig i perioder om sommeren når det er varmt.

Sent from my iPhone using BV Forum

Is er dessert.

Tja.... På sett og vis er det jo godteri - eller riktigere å kalle det søtsaker kanskje.... Men det begrenses ikke til lørdag slik som annet godteri her heller, sommer sol og is hører jo sammen! :-)

Back
Topp