Er hodet festet?

-Lilletrille-

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Var nettopp på kontroll hos legen og fikk vite at hodet var festet og lå godt nedi bekkenet[:)] Har hodet festet seg hos dere? Skriv gjerne hvor langt dere er på vei. Selv er jeg 36+2 i dag[:)]
Er mer vanlig at hodet fester seg tidlig hos førstegangsfødende, så ble derfor litt overrasket at det allerde var festet hos meg (3.gangsf.). Men det trenger ikke bety noe som helst....

Hodet hadde ikke festet seg når jeg var på føden for en uke siden, altså 35+1. Nå synes jeg det føles som om noe har skjedd, men får vite det på fredag da jeg skal på kontroll :)

Jeg tror ikke hodet har festet seg nei... i og med at han ligger på skrått og alle veier! :P  men får vel vite det sikkert i morgen når jeg skal på UL! [:D]  er nå 32+4.

ORIGINAL: lillebebis

Hodet hadde ikke festet seg når jeg var på føden for en uke siden, altså 35+1. Nå synes jeg det føles som om noe har skjedd, men får vite det på fredag da jeg skal på kontroll :)

Ja mye mulig det. Jeg har kjent den siste uka at magen har sunket og "noe" har skjedd der nede. Så regner med det er pga hodet festa seg [:)]

ORIGINAL: Frustrert Frue

Var nettopp på kontroll hos legen og fikk vite at hodet var festet og lå godt nedi bekkenet[:)] Har hodet festet seg hos dere? Skriv gjerne hvor langt dere er på vei. Selv er jeg 36+2 i dag[:)]
Er mer vanlig at hodet fester seg tidlig hos førstegangsfødende, så ble derfor litt overrasket at det allerde var festet hos meg (3.gangsf.). Men det trenger ikke bety noe som helst....

Hos meg var hodet festet når jeg var mellom 33 og 34 uker. Jeg er også 3.gangsfødende.
Men er det ikke motsatt av hva du skriver, at hodet fester seg tidligere hos flergangsfødende. Jordmor pratet om at bekkenet er mer "åpent" så man har god hjelp av tyngdekrafta når man har født før. Kan til og med "skli litt opp" igjen når man ligger.

vet ikke om det har festet seg, men jeg var hos legen i sta, å da lå hodet langt nedi bekkenet :P hehe xD
søøød han er, men var utrolig smertefult når ho skulle skjekke !!

ORIGINAL: førstegangsmama

vet ikke om det har festet seg, men jeg var hos legen i sta, å da lå hodet langt nedi bekkenet :P hehe xD
søøød han er, men var utrolig smertefult når ho skulle skjekke !!

Å jeg er 32+3 på vei =)

ORIGINAL: brownie*

Lå ganske langt nede her, men det var bevegelig[:)] 35+4[:)]

Sign.
Samme her utenom 35+4 da.. Skal på kontroll på torsdag så da får eg vite mer!!

E 32+ 3 og snuppa ligger med hodet ned i følge jordmor. Ho sa derimot ingenting om det hadde festa seg. Rekner med ho hadde sagt det om det var festa.

Han har ligget med hode ned i fire-fem uker nå, og hodet er godt nede i bekkenet. Likevel tror jeg ikke det er festet helt enda. Skal på kontroll til mandag, så regner med de sjekker det ut da.

Hos meg var hode på vei til å feste seg da jeg vaar hos jordmor for ei uke sida, 34 + 3. Var veldig lite bevegelig da.[:)]
Blir spennende å høre når jeg skal tilbake på ny kontroll til fredag.[:)]

ORIGINAL: baha

ORIGINAL: Frustrert Frue

Hos meg var hodet festet når jeg var mellom 33 og 34 uker. Jeg er også 3.gangsfødende.
Men er det ikke motsatt av hva du skriver, at hodet fester seg tidligere hos flergangsfødende. Jordmor pratet om at bekkenet er mer "åpent" så man har god hjelp av tyngdekrafta når man har født før. Kan til og med "skli litt opp" igjen når man ligger.

Kanskje jeg har missforstått alt?[8|]
Hehe...ikke vet jeg, men her var hvertfall hodet godt festa[:)]

her ligger ungen i sete..men er andregangsfødende så det trenger jo ikke å feste seg i det hele..forrige gang husker jeg at det festa seg to mnd før termin..og jeg gikk tolv dager over termin..

Vet ikke enda, men skal til jordmor imorgen. Var til UL for ca en uke siden, og da låg hun rikitg, med hodet ned, men fikk ikke noe beskjed om hodet var festet eller ikke. Blir spennende å høre imorgen [:)]

Er annengangsfødende og hodet var ikke festet på sist kontroll. Blir spennende å høre på neste kontroll neste uke [:)]

vet ikke..får høre på fredag[8|]

var hos legen i dag,fikk da besked om at hodet er festet[:)]
er 2 gangs 36+1 uker[:D]

Hei. Jeg vet ikke om det er festet, men hun hadde snudd seg og lå godt nedi bekkene når jeg var på kontroll sist, 24.03, da var jeg 33 + 1. Hun var snudd på kontrollen før også, da var jeg 30 + 6. Skal på kontroll igjen på mandag, da vil jeg være 35 + 6 , regner med at hun er festet da i allefall, siden hun ha vært snudd så lenge. + At jeg har kjent mindre bevegelser siste uken.

Back
Topp