Er helt knust.. *oppdatert*

x1xKrista

Glad i forumet

Passer hunden til min søster menst hun er å opererer, en kjempe søt valp. Også har jeg to katter. Gikk helt fint i to dager, helt til i morges. Da fikk hunden seg en liten rampe bye og den ene katten ble skremt. Så den slo til med poten og kloen traff høyet. Valpen begynte å blø fra øyet og jeg kjørte på dyreklinikken men EN gang. Der gav de han beroligende og fikk sett på øyet. Øyet er flerret opp og innmaten i øyet er kommet ut av øyet. Den har truffet hornhinnen så er en mulighet for at hunden mister synet på øyet. Han måtte operere med EN gang, de må sy inne på øyet og prøve å få lukket det. Og nå sitter jeg her, full i tårer og bekymret for valpen og min søster. Hva om han mister synet? Hvordan går operasjonen? Hva sier min søster?

*oppdater*
Da har vi hentet voffsen på Dyreklinikken. Operasjonen gikk vellykket, kloen hadde gått helt inn til irisen. Så de måtte sy igjen den og hornhinnen. Han blir mest sannsynlig 100%frisk, nå kommer det bare ann på etterbehandlingen, at han får pleie og antibiotika 1 gang i timen de neste dagene. Var kjempe glad for å få den vesle tassen tilbake. Var noen tunge timer men nå er alt bra! Tusen takk for støtten!!

ORIGINAL: Hormonella Olsen

ånei, stakkar voffen[:(]

Ja og stakkars deg... [:(][:(]

Vet ikke hvordan jeg skal klare å si det til min søster. Hun har vel nok med operajonen.. [:(]

Ikke sånn for å si NOE stygt om noen...Men dette er langt fra din feil..Valper har ikke lukke refleks i øynene når dem er så liten.. Og katter går etter øynene..Hadde en valp på 3mnder som fikk seg en lusing på øyet, da hang det en bit fra øyet ned under øyelokket..vetrinæren oppererte, opprasjonen gikk vellykket og de redda øyet..Men den lille sjelen taklet ikke narkosen og klarte ikke puste av seg selv..IKKE FOR Å SKREMME...men valper er ganske skjøre..men har hatt valper som har hatt mye mer omfattende opprasjon og komt helskinnet fra dem uten så mye som ett lite hakk ekstra..[:D]

ORIGINAL: Sandra21

Ikke sånn for å si NOE stygt om noen...Men dette er langt fra din feil..Valper har ikke lukke refleks i øynene når dem er så liten.. Og katter går etter øynene..Hadde en valp på 3mnder som fikk seg en lusing på øyet, da hang det en bit fra øyet ned under øyelokket..vetrinæren oppererte, opprasjonen gikk vellykket og de redda øyet..Men den lille sjelen taklet ikke narkosen og klarte ikke puste av seg selv..IKKE FOR Å SKREMME...men valper er ganske skjøre..men har hatt valper som har hatt mye mer omfattende opprasjon og komt helskinnet fra dem uten så mye som ett lite hakk ekstra..[:D]

Takk.. Hvordan gikk det med at den ikke klarte å puste av seg selv? Overlevde den?

Han overlevde ikke...Men vil bare at du skal være klar for begge ting..Valper er som spebarn..de tåler ikke like mye som oss voksne..men de kan og tåle MYE mer enn oss voksne..om du skjønner hva jeg mener? Jeg gikk i all forventing om at ting sku gå bra og fikk ett heftig smell når det ikke gjorde det.. Så det er bedre å tenke litt på det negative og... Off høres ut som den gledes dreperen..Men den opprasjonen tar som oftest MANGE timer så belag deg på å vente. Men som jeg sa isted..mange valper danser ut av opprasjoner med sjarm..[:D]

Uff, så trist da...men det er i overhodet ikke din feil, det må du vite!! Slikt skjer!! Får bare håpe operasjonen går fint og at det ikke er så ille som du tror....uansett kan jo hunder fint leve med 1 øye!!

Trøsteklem til deg og den lille tassen!![:(]

Tusen takk folkens, får bare håpe operasjonen går vellykket. At jeg får tilbake han lille umuliusen i fin form. Når burde jeg fortelle dette til min søster? Operasjonen hennes ble utsatt til i morgen, burde jeg si noe i dag da?

ORIGINAL: Trine82

huff såå trist [:(] men er ikke sånne operasjoner fryktelig dyre? Får håpe han er forsikret godt....  Skjønner at du er lei deg

Han er ikke forsikret. De sa ingenting om pris, følte at det ikke skule være en ekstra påkjenning å vite. Uansett så kan de ordne en nedbetalings ordning vel? Burde jeg betale det eller min søster?

ORIGINAL: Krista

Tusen takk folkens, får bare håpe operasjonen går vellykket. At jeg får tilbake han lille umuliusen i fin form. Når burde jeg fortelle dette til min søster? Operasjonen hennes ble utsatt til i morgen, burde jeg si noe i dag da?

ville sagt det med engang..For om hun har forsikring kan dette spare deg de sikkert 8000krene om ikke mer... Jeg betalte 9600 for min valp.. når han oppererte...Så om han har forsikring etc så må dem vite det...

ville sagt det med engang..For om hun har forsikring kan dette spare deg de sikkert 8000krene om ikke mer... Jeg betalte 9600 for min valp.. når han oppererte...Så om han har forsikring etc så må dem vite det...

Huff... får ringe henne nå da. Klump i magen som knytter seg.. [:(][:(]

Fikk pratet med henne, hun begynte å gråte og låg på i tlf.. Får vel se om hun ringer opp igjen..... [:(][:(][:(][:(][:(]

Fikk pratet med henne, hun begynte å gråte og låg på i tlf.. Får vel se om hun ringer opp igjen..... [:(][:(][:(][:(][:(]

Om noen hadde ringt meg og sagt det der, så hadde jeg blitt sånn jeg og..Men det er nok bare en slags første reaksjon.. Ett sjokk.. Hun ringer deg nok opp igjen og ikke ta det så hardt på deg selv..ingen kunne vist at dette kom til å skje.. Hun er bare i sjokk..gi henne litt tid så blir det nok bedre... Trøste klem til dere alle..

åh hjelpes meg.. stakkars lille puppy.. [:(]
og stakkars deg å,håper søsteren din tar det pent..
ønsker deg lykke til og gir deg en go klem..[:)]

Om noen hadde ringt meg og sagt det der, så hadde jeg blitt sånn jeg og..Men det er nok bare en slags første reaksjon.. Ett sjokk.. Hun ringer deg nok opp igjen og ikke ta det så hardt på deg selv..ingen kunne vist at dette kom til å skje.. Hun er bare i sjokk..gi henne litt tid så blir det nok bedre... Trøste klem til dere alle..

Hun ringte opp igjen. Hun får være hjemme i dag siden hun ikke skal operere før i morgen. Er et gammelt kragebeins brudd som ikke har grodd skikkelig så hun er jo frisk så lange hun ikke har fått operert. Så sa hun tusen takk for at jeg hadde gjort det riktige å tatt han med til dyrelegen med en gang og takk for at jeg fortalte henne det. Så vi skal hente han sammen hos dyrelegen. Var godt å høre at hun ikke var sint..

åh så bra hun ikke ble sint på deg!

Ja er i litt bedre humør nå. Der ut som en gullfisk med hovne øyne jeg nå, tut grått i et par timer. Skal hente Chivaz kl 15. Dyrelegene er så flinke nå for tiden så det må jo gå bra..

Back
Topp