Er Fun light kreftfremkallende??

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
En som sa det til meg i dag.. fikk litt hetta jeg... aldri hørt om før.. vet at de er aspartan i den.. men kreftfremkallende?

Drikker masse fun light..

ALT er kreftfremkallende nå til dags...

Alt er jo ikke det;) Men man skulle tro det..

Men noen som vet om Fun light er forsket på? At det faktisk er kreftfremkallende?

Regner med at det er aspartamen han mener er kreftfremkallende, og det er vel noe omstridt. www.google.com

Det er ikke Fun Light i seg selv som KAN være kreftfremkallende. Det er aspartamen den inneholder. Legger vekt på KAN her. Selv om du har drukket en del Fun light så er ikke det gitt at du får kreft. Her spiller faktorer som arv og miljø også en rolle.

Aspartam er kreftfremkallende. ER ja;) Det vil ikke si at du får kreft om du drikker det, men det er er kreftfremkallende. Stort inntak av aspartam over flere år øker sjansen for å få kreft, sammen andre kreftfremkallende stoffer (i mat, hudpleieprodukter, tekstiler, plastikk osv) og arv.

Mrs Lutz

Takk for svar;) Det var nok for meg å høre.. da er det slutt på Fun light.. Derfor jeg drikker det er pga at det er den Grete Roede anbefaler.. foran feks Lerum sukkerfri som jeg drakk før..

Frk.VilliTrusa skrev:
ALT er kreftfremkallende nå til dags...

I allefall ikke langt unna!!
Syns det meste er kreftfremkallende og så mye som er usunt!!! Til og med frukt!!! ;)

alt er jo snart kreftfremkalene, er jo til og med frukt og grønsaker også som enkelte mener er kreftfremkalene
Så er vel snart farlig å spise eller drikke om dagen virker det som
jeg tror at en kan drikke funlight så lenge en ikke tømmer flere flasker om dagen,er jo små mengder med saft som ska til i et glass med vann

Back
Topp