Er foreldrene like mye syk som barna?

Kakedeig

Forumet er livet
Septembermødre <3
Sommerfuglene
Her her jeg vært syk siden september. Ungen har hatt en uke kanskje to i bhg så hjemme noen dager.
Far har ikke vært syk enda, selv om han har vært hjemme flere ganger fordi jeg har vært syk samtidig.

Hvordan er det hos dere?

Lillemor har hatt et par episoder med mild sykdom, og har vært hjemme fra barnehagen et par ganger. Jeg og mannen har også hatt det samme. Mild sykdom, mild feber og hoste. Vi er generelt friske :)

Her har ikke eldstemann vært syk siden påsken i fjor. Frøkna er ganske fersk i verden,så hun har ikke vært syk enda. Jeg er aldri syk, med unntak av migrene, mens pappan er den som oftest er syk.

Minste har hatt et par tilfeller av øyebetennelse som vi andre ikke har fått.
Mellomste hadde omgangssyke i begynnelsen av desember som ingen andre fikk, men den yngstemor fikk rett før jul, den fikk alle utenom mannen.
Hoste og snørr og gørr er ca likt fordelt på familien, for tiden er det jeg og mannen som har det.

Så ja. Vi er vel nesten like mye, eller lite da, syk som ungene.

Det var litt annerledes da eldste var liten, han fikk feber 1-2 ganger i mnd sin første vinter i barnehage. Men timet det nesten alltid til helgene, så det ble ikke så veldig mye fravær. Hentet tidlig med feber på fredag som gjerne ga seg utpå søndagen, hjemme mandag og så klar igjen
Omgangssykene hans fikk jeg en del av. Men fikk jo ikke alle feber-virus-rudene da, så han var mye mer syk enn oss.

Storebror er syk omtrent hele tiden siden bhg står i høst pappa har vært en del syk jeg har to episoder [emoji14]

Denne sesongen har jeg og datteren min på 5 år vært mye syke. Jeg aller mest, da det henger i så lenge+ mye migrene i tillegg :( Lungebetennelse,omgangssyke*2, kraftig forkjølelser osv :( gleder meg til våren!! :)

Sønnen min har hatt omgangssyke 1 gang som vi alle ble smittet av, ellers har det vært en del forkjølelse som for hans del ikke har vart så lenge men jeg derimot har blitt smittet hver gang og vart lenger, far har kanskje vært forkjølet 1 gang å det varte i noen dager

Vi blir mye oftere og mer syke enn dattera. Etter hu begynte i barnehagen for halvannet år siden har vi vært såå mye syke. Skikkelig dårlige og 40 i feber mange ganger, hånd fot munn, antibiotikakurer. Jeg altså, og delvis mannen min. Dattera? Nope :) hun er den friskeste av oss! Blir kanskje litt snufsete noen dager! Hun fikk hånd fot munn og da ble hun veldig dårlig, men har omtrent ikke hatt noe annet. Hun har heller ALDRI hatt omgangssyke, selv on det har gått i barnehagen mange ganger, sist forrige uke. Så hun er da en av få barn som er i barnehagen!

Mannen min og jeg var mye syke som barn. Masse ørebetennelser osv. Jeg har en teori om at det skyldes at vi begge er født med keisersnitt, men dattera vår er født vaginalt. De siste årene har studier vist at bakteriene de utsettes for da setter varige spor i tarmfloraen i magen, som påvirker immunforsvaret veldig. I tillegg spiser hun jo mye sunnere mat enn vi gjorde som små på åttitallet (da var det mye sukker i barnemat da!). Mye økologiske smoothier og sånt nå. Også får hun minst 10ml D-vitamin HVER dag, og Biola (hjelper også på tarmfloraen!) et pr ganger i uka. Vitaminbjørn så og si hver dag, men jeg tror D-vitamin er det viktigste her. Mannen min og jeg begynte med høydose D-vitamin noen år før vi fikk barn og gikk fra å være mye syke til nesten aldri å være syke (men så fikk vi barnehagebarn, ai ai).

Så kombinasjonen god tarmflora og D-vitamin tror jeg er hovedgrunnene til at hun er så lite syk :)

Her er vi så og si aldri syke, hverken barn eller voksne (nå jinxet jeg helt sikkert noe). ☺️ :D

Jeg er nok mer syk enn ungene, men det er kroniske plager som forårsaker det. Mannen er aldri syk.

Jeg er omtrent aldri syk, barna er syke «hele tiden» føles det som [emoji28] mannen blir innimellom smitta av forkjølelse fra barna.

Mannen i huset pleier å bli pjusk hver gang ungene er syke (noe som er ganske ofte med yngste). Jeg «vasser» i virus og bakterier daglig på jobb så det biter ikke på her.

Veldig sjeldent sykdom i hus, bank i bordet.
Det som går igjen er vel omgangssyke en gang i året. Da pleier alle å få det.

Jeg har vært sykt mye syk siden mini begynte i bhg! Hatt x antall forkjølelser, lungebetennelse og annet rusk, mens mini bare har to eller tre runder med sykdom.. Mannen har null, så tror jeg har vanvittig dårlig immunforsvar :p

Jeg og eldste var syke fra september til romjula. Yngste har hatt litt hosting og feber en gang. Mannen har enda ikke vært syk. Men skulle ønske min mann var hjemme når jeg var syk. Slitsomt med en frisk 2 åring. Men jobben hans mener at syk mor ikke er en grunn til å være hjemme.

Jeg går konstant med hodepine og migrene og vond i kroppen pga fibromyalgi. Ørene piper konstant også.

MEN sånn feber eller omgangssyke har jeg ikke hatt noe av på sikkert 5 år. Frisk utenom og alle blodprøver sier at det er null vitaminmangel også så.

Her er det sjeldent sykdom på noen av oss, store og små. Værste vi har hatt denne høsten og vinteren, er forskjølelse.

Back
Topp