Er folk ferdig med innkjøp før fødsel ?

Fjelljenta123

Blir kjent med forumet
Har folk kjøpt det meste på sin liste, og hva har dere kjøpt ?:)

Her mangler vi litt klær, en ny madrass til bedside crib og ammerelatert produkter og litt småtteri.
Er usikker på om vi skal kjøpe pumpe nå eller vente. Hva har andre førstegangsfødende gjort ? :happy:
 
Har folk kjøpt det meste på sin liste, og hva har dere kjøpt ?:)

Her mangler vi litt klær, en ny madrass til bedside crib og ammerelatert produkter og litt småtteri.
Er usikker på om vi skal kjøpe pumpe nå eller vente. Hva har andre førstegangsfødende gjort ? :happy:

Er så og si ferdig, mangler bare litt smått til fødebagen :)
Jeg kjøpte pumpe før fødsel sist, men åpnet ikke pakken før jeg visste jeg fikk til amming. Jeg endte med å bruke den masse, men hadde fint hatt tid til å skaffe etter fødsel også. Var mest fordi det var salg jeg kjøpte den tidlig
 
Vi er ferdig med det meste. Har kjøpt så og si alt brukt, og derfor kjøpt underveis når det har dukket opp noe bra. Har kjøpt en medela swing brystpumpe brukt. Var usikker på å kjøpe før jeg vet om jeg trenger, men vet jeg skal på noen behandlinger på sykehuset der mannen må ha babyen, så regner med jeg må pumpe til det. Er noen ting jeg vet vi kommer til å trenge/ville ha etterhvert som vi ikke har kjøpt enda, fordi vi ikke trenger det helt den første tiden. Blant annet lekegrind/peisgrind, vippestol og babygym. Babycall skal vi kjøpe, men stresser ikke med det siden vi kan kjøpe det i butikk her :)
 
Har ikke startet en gang helt.. :oops: har skaffet noe klær og babynest!
 
Førstegangs her og tror vi har det meste :joyful: Har ikke helt kontroll, men vi har konkludert med at det alle meste kan vi handle etter at småen har kommet til verden:happy:
Vi har for det meste fått låne og arvet ting, så har bare handlet babynest, madrass, dyne + sengetøy, noe klær og ammerelaterte ting. Har ikke kjøpt brystpumpe da vi fikk anbefalt å vente og se om det var behov. Men det er forholdsvis lett å få tak i på kort tid :)
 
Her føler jeg ikke vi har noen ting klart… Klær har vi etter storesøster, men de må vaskes. Har det meste av utstyr etter storesøster også, men har ikke begynt å ta det frem. Vogna bruker storesøster som sovevogn i bhg, usikre på om vi må kjøpe sovevogn til henne eller om det er dags for å slutte med dupp. Kanskje på tide å starte.. :angelic:
 
Butikkene er åpne også etter at babyen er født, så det er igrunn ikke så mye vits i å kjøpe mye man ikke vet om man trenger ennå. Før første hadde jeg personlig alt klart, men det var bare fordi jeg syntes det var gøy å handle det inn. Kjøpte brystpumpe på 40% avslag og endte opp med å bruke den mye, blant annet til å donere melk til melkebanken på sykehuset. Men hadde den ikke vært på salg hadde det ikke vært noe poeng å kjøpe den før fødsel og evt. behov dukket opp.

Før nr. 2 nå har jeg bare kjøpt noen «luksus-ting» som jeg håper vil fristille meg litt når jeg har to så tette barn. Blant annet en fullt rigget Moonboon kjøpt på Finn/salg som jeg tenker å leie ut når vi er ferdige med den. Så har vi fått en ekstra vogn vi bruker i barnehagen og fått en sprinkelseng til lillebror. Tripptrapp-stol fant vi på Finn denne gangen. Den første vi har er over 40 år gammel og har gått i arv. Malt og lakkert med gulvmaling.

Barnerommet til eldste lagde vi klart for et par uker tilbake, like før ettårsdagen. Lillebror får vel tildelt et rom når behovet dukker opp.

Stellebordet fikk vi på Finn før første fødsel og ble malt med baderomsmaling og lakkert med gulvmaling. Sånne ting syns jeg var greit å ha ferdig før fødsel, da jentungen stort sett sov i sjal på kroppen min, og jeg ikke ville male oppi ansiktet hennes.
 
Her er det fortsatt rundt 6 uker til termin, men mangler ikke så alt for mye :)
Vi mangler litt sånn småtteri til vogna, det viktigste er kanskje regntrekk og myggnetting, men jeg vil også ha bilstol adapter + koppholder.
Så kunne vi trengt litt flere gulpekluter, vi trenger helsetepper, ny madrass til sprinkelsenga, baby gym, og baby call- men dette er ting jeg ikke stresser med før hun er her :)

Det jeg absolutt må gjøre av innkjøp er sengetøy og apotekvarer :) Når det kommer til bryst pumpe har jeg vært sykt usikker på om jeg skal kjøpe det, men har vel egentlig kommet frem til at å kjøpe en naturebond eller hva den heter, kan være greit :)

Jeg foretrekker å ha det meste klart, og ønsker egentlig at det viktigste er i hus innen uke 37, for bekkenet mitt blir bare verre og verre :) Men stresser absolutt ikke lengre, så ting tar tiiiid for å si det sånn :hilarious:
 
Har også kjøpt endel brukt og derfor kjøpt underveis når det har dukket opp ting. Er veldig på at jeg skal være ferdig med shoppingen nå snart, er ikke glad i å shoppe så det å skulle dra seg på kjøpesenter etter fødsel virker lite fristende:rolleyes:

Vi mangler gulpekluter, dynetrekk og litt apotekvarer.
 
Kjøpt det meste over lang tid. Mangler babycall, bleiebøtte om vi skal ha det, babynest ( skal sy selv i perm)litt apotekvarer til meg og baby, også har vi igjen barnerommet. Haster ikke men hadde vært koselig hatt det i orden når folk kommer på besøk for å hilse på babyen.
 
Her mangler vi bilstol+base, brystpumpe, babynest, baby call, neglsaks, baby olje, tørre engangskluter, salver og andre sånne små stellesaker. Også kanskje en vognpose dersom man burde ha det om det er kaldt.

Kjenner jeg er mest stresset over å ikke ha ordnet bilstol, men er så usikker på hvordan bilstol som passer i bilen og som er trafikksikker. Kan man bestille det på nett og sende tilbake om det ikke setet passer i bilen?
 
Her mangler vi bilstol+base, brystpumpe, babynest, baby call, neglsaks, baby olje, tørre engangskluter, salver og andre sånne små stellesaker. Også kanskje en vognpose dersom man burde ha det om det er kaldt.

Kjenner jeg er mest stresset over å ikke ha ordnet bilstol, men er så usikker på hvordan bilstol som passer i bilen og som er trafikksikker. Kan man bestille det på nett og sende tilbake om det ikke setet passer i bilen?

Ville virkelig dratt innom å prøve, evt. søkt i bilstolgruppa på Facebook hvilken bilstol som passer best til bilen dere har. Mange nettsider tar ikke retur på bilstoler.
 
Vi er så og si ferdig med innkjøp, og med vi så mener jeg meg :p samboer aner ikke hva vi trenger eller hva vi har, men han er fornøyd så lenge jeg kjøper endel brukt og ikke kjøper nytt :) mye har vi fra storebror, men kvittet meg med endel som jeg nå har måtte skaffet meg på ny :)

mangler bilspeil og en sau som lager white noise, men kan jo ønske meg til barsel :)

ellers kan det være det mangler litt sommerklær i mindre størrelser, men det tar vi mot sommeren :)


Alt jeg har ligger dog i boden vår, for jeg har begynt med kaste #nesting, som vil si rydde i alle skap og skuffer, før jeg begynner å finne frem babytingene :p
 
Ville virkelig dratt innom å prøve, evt. søkt i bilstolgruppa på Facebook hvilken bilstol som passer best til bilen dere har. Mange nettsider tar ikke retur på bilstoler.

Har lagt ut et innlegg der, men fikk lite respons dessverre. Er nok ikke så mange som har samme type bil som meg og bruker barnesete...
 
Har det meste bortsett fra litt stelleprodukter osv... Skal og ha meg en bæresele, men veldig usikker på hvilken jeg skal ha... Hadde babybjørn sin sist, men er jo masse nytt og muligens mye bedre på markedet i dag enn for 12 år siden:)
 
Var innom sparkjøp og Normal i dag for å kjøpe litt småtteri av toalettsaker til fødebagen :) tannkoster, tannkrem, deo, shampoo og balsam, dusjsåpe, lipsyl, sminkevåtservietter og litt enkel sminke :) så da kan det ligge klart i toalettveska uten at jeg trenger å pakke ned det jeg bruker til vanlig :hungry:
 
Har lagt ut et innlegg der, men fikk lite respons dessverre. Er nok ikke så mange som har samme type bil som meg og bruker barnesete...

Ja, har selv den erfaringen:) Derfor jeg skrev søkt, altså søke i gruppa og lete i tidligere innlegg. Da kan du bare søke på bilen din, så kommer det flere innlegg opp. Hvilken bil har du?
 
Ja, har selv den erfaringen:) Derfor jeg skrev søkt, altså søke i gruppa og lete i tidligere innlegg. Da kan du bare søke på bilen din, så kommer det flere innlegg opp. Hvilken bil har du?
Har Volvo v40. Har søkt i gruppen også, men kommer svært lite opp da også.
 
Back
Topp