Er fiskepinner godt?

Agnete

Forumet er livet
Min sønn har mast litt den siste uken om at han vil ha fiskepinner til middag.
Jeg husker jeg spiste dette med marmelade på som liten, men jeg har litt problemer med å spise fisk.
Jeg får det liksom ikke ned og synes det meste smaker forferdelig.
Så her pleier barna å få fisk når jeg ikke er hjemme, men siden han maser om fiskepinner så tenkte jeg vi kunne prøve? Kan man lage fiskepinner av annet type "kjøtt"?

Fiskepinner av kjøtt? Eh... Blir isåfall kjøttpinner.

Sjelden vi har det men kjøper fritert torskefileter fra findus. Spiser ikke firstprice sin! Fisken inni den er grå og ikke hvit

Fiskepinner av kjøtt? Eh... Blir isåfall kjøttpinner.

Sjelden vi har det men kjøper fritert torskefileter fra findus. Spiser ikke firstprice sin! Fisken inni den er grå og ikke hvit[/quote

Ja, byttet ut fisken liksom ;) hihi
Firstprice kommer ikke inn i huset mitt, men tenkte vi skulle lage selv da :)

Godt å panere kylling. Men tviler på at han godtar det som "fiskepinner" hvis det er det han vil ha.

Kan du ikke steke fiskepinner til gutten og en svinesteaklet til deg selv? :-) Er jo ikke akkurat negativt med fisk i kosten.. :-)

Fra æppen :-)

Blir vel ostesnitzel eller panert kylling da som kan ''minne'' om det kanskje?
Men fisk er fisk og kjøtt er kjøtt, spør du meg.
Dere burde jo introdusere fisk i middagsvanene deres. Det er jo mye viktige næringsstoffer der + at det er mye mer klimavennlig sammenlignet med en kjøttmiddag. Men du var vel sikkert ikke intressert i min pekepinn. ;)

Uansett så inneholder fiskepinnene på butikken knapt nok fisk ;) Les på pakka.. ;)

Fiskepinner er helt greit. Jentungen her elsker det, og jeg nekter ho ikke når ho har lyst på fisk.

Blir vel ostesnitzel eller panert kylling da som kan ''minne'' om det kanskje?
Men fisk er fisk og kjøtt er kjøtt, spør du meg.
Dere burde jo introdusere fisk i middagsvanene deres. Det er jo mye viktige næringsstoffer der + at det er mye mer klimavennlig sammenlignet med en kjøttmiddag. Men du var vel sikkert ikke intressert i min pekepinn. ;)

Uansett så inneholder fiskepinnene på butikken knapt nok fisk ;) Les på pakka.. ;)

Vi har fisk i kosten ;) Det er bare ikke det når jeg er hjemme. Og jeg jobber mye ettermiddag og kveld. Så pleier å være fisk i kosten vår 1-2 ganger i uken ;)

Kan du ikke steke fiskepinner til gutten og en svinesteaklet til deg selv? :-) Er jo ikke akkurat negativt med fisk i kosten.. :-)

Fra æppen :-)

Han er en oppvakt liten gutt som ser at jeg spiser noe annet. Så her må vi spise det samme alle mann :p
Tenkte da å prøve å lage noen fiskepinner selv:)

Jeg spiser ikke fiskepinner! Begge barna liker det så de får og da lager jeg annen mat til mannen og meg.

Det smaker jo ikke en døyt fisk av fiskepinner så du kan jo prøve:P Jeg som er veldig glad i ren og fersk fisk synes i alle fall ikke det eksisterer fiskesmak i fiskepinnene:P Eller så kan du jo gi han fiskepinner og ta kyllingpanetter selv feks:)

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

koster jo ikke all verden for en pakke fiskepinner, kjøp og prøv:) selv elsker jeg fiskepinner, med hjemmelaget potetmos og råkost salat, namnam :D

Fiskepinner er kjempegodt, men er best når du lager de selv.

Kjøp inn torskefilet som er skinn og beinfri, dypp i egg, så i mel, tilbake i egget og så i geriljermel. Så steker du de på panne i noen minutter. Kjempegodt og lett :)

Det er jo kjempebra at sønnen din har lyst på fiskepinner! Jeg syns det er kjempegodt med fiskepinner, og syns at hvis han har lyst på det, så bør han få det til middag en gang i blandt. Hvis du kvier deg veldig for å spise det, så kan du jo steke noen fiskepinner til han, å steke noe annet til deg? :)

Vi har fisk i kosten ;) Det er bare ikke det når jeg er hjemme. Og jeg jobber mye ettermiddag og kveld. Så pleier å være fisk i kosten vår 1-2 ganger i uken ;)
Kanskje hun mente i din kost?

Hvis du lager hjemmelaget fiskepinner kan det ikke være vanskelig å lage noen "helt like" med feks kylling inni så han ikke ser forskjellen. Men som andre her sier: koster ikke mye å prøve å smake

Det er jo forskjell på fiskepinnene, personlig foretrekker jeg å lage dem selv av torskefilet. Pensler med egg- og pepperblanding og strør enten med brødsmuler eller griljermel. Det smaker jo mer fisk enn de du kjøper i frysedisken, så kanskje du kan starte med ferdige fiskepinner, siden du ikke er så glad i fisk - kanskje du får det ned? :)

Ellers kan du jo panere kylling- eller svinefilet, som nevnt overfor.

Om du ikke digger fisk, er nok ikke fiskepinner noe du kommer til å elske uansett! Men det kan være en ide å lage til barna så kan du spise noe annet med det samme tilbehøret f.eks :) Vi pleier å ha noe så kjedelig som potetmos og raspet gulrot til! Hender også vi har hollandaise saus til også! Potetmosen kan jo bli veldig god om du lager den selv da :)

Min sønn har mast litt den siste uken om at han vil ha fiskepinner til middag.
Jeg husker jeg spiste dette med marmelade på som liten, men jeg har litt problemer med å spise fisk.
Jeg får det liksom ikke ned og synes det meste smaker forferdelig.
Så her pleier barna å få fisk når jeg ikke er hjemme, men siden han maser om fiskepinner så tenkte jeg vi kunne prøve? Kan man lage fiskepinner av annet type "kjøtt"?
Ja, fiskepinner er godt. Marmelade? Remulade du mener?
Stek dem i stekovnen og få dem skikkelig sprø. Server med hjemmelagd potetmos og en salat. Nam!

Back
Topp